مکس بورس بازیگران بورس (2 آذر 98)| کدام حقوقی « وصنا » عرضه کرد؟ - مکس بورس

بیشترین میزان خالص خرید سهامداران خرد در دادوستدهای نخستین روز هفته در نماد گروه‌ صنايع ‌بهشهر ايران‌ بود که با جابجایی بیش از ۲۱میلیارد تومان نقدینگی به پرتفوی معامله گران حقیقی همراه شد.

به گزارش «دنیای بورس»، معاملات بورس در نخستین روز کاری آذرماه با انتقال ۲۵میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان نقدینگی در مسیر پرتفوی سهامداران حقوقی به حقیقی همراه شد.  بررسی روند خرید و فروش های صورت گرفته نشان می دهد که بیشترین میزان خالص خرید سهامداران خرد در نماد گروه‌ صنايع ‌بهشهر ايران‌ بود که با جابجایی بیش از ۲۱میلیارد تومان نقدینگی به پرتفوی معامله گران حقیقی همراه شد.

در حالی امروز بیش از ۶۰میلیون «وصنا» در میان معامله گران داد و ستد شد که ۹۹درصد از خریدهای صورت گرفته در این نماد از سوی حقیقی های بازار بود. همچنین در پایان نیز صف خرید ۳٫۵میلیون سهمی برای آن باقی ماند. در این میان به دنبال تقاضای بالای سهامداران حقیقی به خرید سهام «وصنا» ، سهامدار عمده آن به عرضه سهم پرداخت. به طوریکه شركت توسعه صنايع بهشهر حدود ۲۷میلیون سهم این شرکت را واگذار کرد.

خرید نمادهای بانکی نیز در کانون توجه معامله گران بود. در حالی سهامداران خرد به جمع آوری سهام بانک اقتصاد نوین پرداختند و خالص خرید ۱۵میلیارد تومانی را در این نماد ثبت کردند که درمقابل حقوقی ها به حمایت خود از نماد بانک ملت ادامه داده و در نهایت ۱۱میلیارد تومان نقدینگی را بابت خرید سهام مزبور به پرتفوی خود منتقل کردند. بررسی روند خرید و فروش ها در این دو نماد نشان می دهد که شركت سرمايه گذاري ساختمان ايران به عنوان سهامدار ۶٫۴درصدی «ونوین»، بیش از ۳۸میلیون سهم را واگذار کرده است. این در حالی است که بانک ملت شاهد خرید ۱۷میلیون سهم از سوی صندوق سرمايه گذاري بازارگرداني ملت بود. البته خود گروه مالی ملت در نقش فروشنده ظاهر شد و امروز ۶میلیون سهم گروه پتروشيمي سرمایه گذاری ايرانيان را واگذار کرد.

در همین راستا بانک صادرات نیز از حمایت دو سهامدار عمده برخوردار شد. به طوریکه ۱۵میلیون سهم مزبور توسط گروه مالي سپهر صادرات و ۲میلیون سهم دیگر نیز از سوی صندوق سرمايه گذاري بازارگرداني سپهر صادرات خریداری شد.

در میان نمادهای خودرویی نیز شركت سرمايه گذاري سمند به خریدهای خود در نماد ایران خودرو ادامه داد و امروز نیز ۲۰۰هزار سهم دیگر را به پرتفوی خود افزود. همچنین دیگر لیدر خودرویی یعنی سایپا نیز شاهد خرید ۲۰۰هزار سهم از سوی شركت سرمايه گذاري سليم بود. روندی مشابه در نماد گروه بهمن با خرید ۸۰۰هزار سهم از سوی صندوق سرمايه گذاري بادرآمدثابت كاردان و ۱٫۲میلیون سهم از سوی سهامدار حقیقی بالای یک درصدی دنبال شد.

در میان نمادهای فلزی نیز ملی مس ایران شاهد خرید ۲میلیون و ۳۰۰هزار سهم توسط موسسه صندوق بازنشستگي شركت ملي صنايع مس ايران بود. البته شركت سرمايه گذاري آتيه انديشان مس نیز حدود ۲۰۰هزار سهم «فملی» را خریداری کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 229 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 24 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.