مکس بورس بازی جدید فشار تحریم‌ها علیه ایران - مکس بورس

وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شد به‌همراه بحرین، کویت، عمان، قطر، امارات و عربستان سعودی ۲۵ هدف مرتبط با ایران و گروه‌های مقاومت را تحریم کرد. تحریم‌های امریکا در قالب فشار حداکثری پیش‌تر هم اعمال می‌شد اما با مقاومت ایران همراه شده است.

خبرگزاری‌ها: وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شد شش کشور عربی خلیج فارس برخی از تحریم‌های ایالات متحده علیه شبکه مالی سپاه پاسداران و حزب اله لبنان را اجرا خواهند کرد. در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا ادعا شده است کشورهای بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات همراه با آمریکا ائتلافی با نام “مرکز مقابله مالی با تروریسم یا “تی‌اف‌تی‌سی” ایجاد کرده‌اند.

براساس اعلام این وزارتخانه تمامی ۲۵ شرکت‌ و نهاد و افرادی که پیشتر توسط آمریکا تحریم شده بودند از این پس از سوی این شش کشور عربی نیز تحریم خواهند بود. استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا که به منطقه خاورمیانه سفر کرده، مدعی است که “فعالیت‌های مرکز تی‌اف‌تی‌سی با توجه به سفر من و دیدار با همتایان‌ام در منطقه صورت خواهد گرفت تا جنگ علیه حمایت مالی از تروریسم را تقویت کند”. منوچین روز دوشنبه گفته بود که آمریکا فشارهای اقتصادی علیه ایران در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای را افزایش خواهد داد و تاکید کرده بود که هدف تحریم های آمریکا نه “ضربه زدن به مردم ایران” بلکه مقابله با تهدیدهایی است که ایران متوجه منطقه می کند. او مدعی است “کمپین فشار حداکثری” دولت ترامپ در جلوگیری از “پرخاشگری ایران” در خاورمیانه موثر بوده و اضافه کرد دولت ترامپ “به افزایش بیشتر، بیشتر و بیشتر تحریم ها” ادامه خواهد داد، با این حال اطلاعاتی از نوع یا زمان تحریم ها ارائه نکرد.

کمتر از دو سال پیش ایالات متحده از توافق هسته‌ای با ایران که به برجام موسوم شد خارج شد و تحریم‌های گسترده‌ای را علیه ایران به اجرا گذاشت و از ۴ نوامبر سال گذشته نیز تحریم‌های نفتی شدیدی را با هدف به صفر رساندن صادرات نفتی ایران اجرایی کرد.

امریکا درحالی کارزار فشار حداکثری را دنبال می‌کند که ایران مسیر دورزدن تحریم‌ها را تاکنون با موفقیت پشت سر گذاشته است و این درحالی است که تحریم‌هایی از این دست از سوی امریکا قبلا هم توسط دیده‌بان حقوق بشر محکوم شده بود. قبلا هم دادگستری لاهه به امریکا توصیه کرده بود که مانع ارسال واردات غذا و دارو به ایران نباشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 219 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 29 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.