مکس بورس بخشنامه جدید بانک مرکزی از تسعیر ارز بانک‌ها/ سود 13 هزار میلیارد تومانی «وبملت» تکرار می‌شود؟ - مکس بورس

اخبار پیرامون تسعیر ارز بانک‌ها اثر قابل توجه را بر سهام این گروه به خصوص سهام بانک ملت داشته است. بر این اساس بخش قابل توجهی از رشد قیمتی سهام این بانک را می‌توان سود شناسایی‌شده تسعیر مرتبط دانست. در این میان بانک مرکزی این مجوز را به بانک‌ها ارائه داد که صورت‌های مالی سال ۹۷ را با نرخ ۷۵۰۰ تومان و نه بیشتر ارائه کنند و این در حالی بود که نرخ نیمایی بیش از ۱۰ هزار تومان است. در حالی‌که به موعد انتشار صورت‌های مالی نیمه نخست نزدیک می‌شویم بانک مرکزی در خصوص نرخ تسعیر صورت‌های مالی بانک‌ها شفاف‌سازی کرده است.

دنیای بورس: در ادامه بخشنامه نرخ تسعیر ارز برای مبنای ارائه صورت‌های مالی نیمه نخست ۹۸ که از سوی بانک مرکزی ارائه شده آورده شده است.

 

 

بر اساس آن‌چه مشاهده می‌شود بانک‌ها همچنان صورت‌های مالی نیمه نخست ۹۸ را نیز بر اساس نرخ بخشنامه خرداد یعنی ۷۵۰۰ تومان ارائه می‌دهند. با این حال اگر بنا بر ادامه نرخ نیما بالای ۱۰ هزار تومان باشد باید گفت با احتمال بسیار بالا در صورت‌های مالی سال ۹۸ که در تیر سال آینده منتشر می‌شود باید در انتظار انعکاس سود و زیان حاصل از تسعیر دارایی‌های ارزی بانک‌ها بود. در این خصوص بانک ملت با افزایش نرخ ارز حدود ۳۲۰۰ تومانی در بخشنامه پایان سال ۹۷ نسبت به پایان سال ۹۶ حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان سود تسعیر در صورت‌های مالی سال ۹۷ شناسایی کرد و در شرایط کنونی احتمال تکرار این سود در سال ۹۸ وجود دارد. البته کیفیت این سود چندان بالا نیست و در این خصوص به مطالب گذشته «دنیای بورس» مراجعه کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 214 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.