مکس بورس برای نصب تراست والت چه اقداماتی باید انجام دهیم؟ - مکس بورس

یکی از اولین ابزارهایی که برای ورود به دنیای کریپتو به آن نیاز دارید کیف پول ارز دیجیتال است. تراست والت یکی از مشهورترین کیف پول‌هایی است که کاربران بسیار زیادی دارد و در میان ایرانیان نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است.

اگر به دنبال استفاده از تراست والت هستید در این مقاله اقداماتی که باید برای نصب آن انجام دهید را با هم بررسی می‌کنیم در این مسیر همراهتان هستیم. بیایید در ادامه دقیق‌تر این موضوع را بررسی کنیم.

معرفی مختصر تراست والت به زبان ساده

تراست والت چیست؟ تراست والت یکی از مشهورترین کیف‌پول‌های ارز دیجیتال است که در حال حاضر تحت مالکیت صرافی بایننس قرار دارد؛ اما باتوجه‌به غیرحضانتی بودن مشکلی برای استفاده ایرانیان ایجاد نمی‌کند. این کیف پول ارزهای متعددی را پشتیبانی می‌کند و برای استفاده بر روی تلفن همراه و مرورگر وب مناسب است.

چرا باید از تراست والت استفاده کنیم؟

تراست والت نقاط قوت بسیار زیادی دارد که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم. این دلایل می‌تواند بسیاری از کاربران را به استفاده از این کیف‌پول مشهور ترغیب کند.

تنوع بالای ارزها و دارایی‌های قابل نگهداری

تراست والت کیف پول ارز دیجیتالی است که قابلیت نگهداری ارزهای دیجیتال متنوعی را دارد به گفته وب‌سایت Trust Wallet این کیف پول بیش از ۹ میلیون دارایی شامل ارزهای دیجیتال مختلف، NFTها و دیگر دارایی‌های دیجیتال را پشتیبانی می‌کند و می‌توان گفت ارز دیجیتال مشهوری نیست که نتوانید در تراست والت نگهداری کنید.

خرید و فروش ارز دیجیتال

امکان خرید و فروش و تبدیل ارزها به یکدیگر نیز در این کیف پول جذاب ارز دیجیتال وجود دارد که کار را برای کاربران آسان‌تر می‌کند.

سپرده‌گذاری

این کیف پول ارز دیجیتال قابلیت استیکینگ یا سپرده‌گذاری ارز دیجیتال را نیز دارد و می‌توانید با قفل‌کردن ارزهای دیجیتال خود سود دریافت کنید.

امنیت

تراست والت از نوع کیف‌پول‌های غیرحضانتی است و امنیت بالایی دارد. این مسئله به این معناست که کلید خصوصی دارایی‌های شما در اختیار خودتان است و هیچ واسطه‌ای در این میان وجود ندارد.

محبوبیت

استقبال بیش از ۶۰ میلیون کاربر مختلف در سرتاسر جهان از تراست والت نشان‌دهنده رضایت عمومی از این کیف پول ارز دیجیتال و امنیت بالای آن است.

نقاط ضعف و محدودیت‌های تراست والت

تراست والت علی‌رغم محبوبیت بالا و نقاط قوت بسیار نقاط ضعفی هم دارد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

کارمزد نسبتاً بالا

کارمزد خرید و فروش یا تبدیل رمزارزها به یکدیگر در تراست والت در برخی موارد نسبتاً بالاست و استفاده از صرافی‌های متمرکز ممکن است از این نظر بهینه‌تر باشد.

نیاز به استفاده از VPN

در حال حاضر تراست والت استفاده از وب‌سایت خود را به روی IP ایران بسته است و برای نصب اپلیکیشن آن نیز نیاز به فیلترشکن دارید. پیشنهاد می‌کنیم هنگام استفاده از این کیف پول از فیلترشکن استفاده کنید تا دچار مشکلی نشوید، هر چند به خاطر غیرحضانتی بودن این کیف پول امکان مسدودکردن دارایی‌های شما کاملاٌ منتفی است.

کیف‌ پول گرم

علی‌رغم این که تراست والت کیف‌پولی غیرحضانتی است و کلید خصوصی شما را نگهداری نمی‌کند؛ اما این کیف‌ پول کیف‌پولی گرم و آنلاین محسوب می‌شود و امنیتی در حد کیف‌پول‌های سرد یا سخت‌افزاری را نمی‌توان از آن انتظار داشت.

پشتیبانی نه‌چندان قوی

تراست والت پشتیبانی چندان فعالی ندارد و ممکن است در برخی موارد حل مشکلات شما با کندی انجام شود. ضمن این که به‌خاطر غیرحضانتی بودن در صورت به‌وجودآمدن مشکل یا هک‌شدن کیف پول شما ممکن است مسئولیتی بر عهده نگیرد.

چگونه تراست والت را نصب کنیم

منابع آموزش نصب تراست والت به صورت کامل و گام‌به‌گام مراحل زیادی را برای این کار ذکر کرده‌اند. اما برای نصب تراست والت باید به نکات مهمی توجه کنید که در این بخش به آن‌ها می‌پردازیم.

تراست والت روی چه سیستم‌عامل‌هایی نصب می‌شود؟

در حال حاضر اپلیکیشن موبایل تراست والت بر روی سیستم‌عامل‌های اندروید و IOS قابل‌نصب است و علاوه‌برآن می‌توان از آن به عنوان افزونه مرورگر کروم و مرورگرهای دیگری که از هسته کرومیوم استفاده می‌کنند (مانند Microsoft Edge و Brave) بهره برد.

در واقع اگر بخواهید از TrustWallet بر روی لپ‌تاپ یا رایانه شخصی خود استفاده کنید، مجبور خواهید بود از افزونه مرورگر استفاده کنید و برنامه‌ مستقلی برای سیستم‌عامل‌های ویندوز، MAC و لینوکس وجود ندارد.

نصب تراست والت در اندروید

برای نصب تراست والت در گوشی‌های اندرویدی ابتدا باید وارد فروشگاه Google Play Store در تلفن همراه خود شوید. دقت داشته باشید که در حال حاضر برای ورود به این بخش نیاز به VPN دارید. پس از ورود Trust Wallet را جستجو کنید و برنامه را نصب کنید.

نصب تراست والت در IOS

برای نصب تراست والت در گوشی‌های آیفون، آیپدها و… که از سیستم‌عامل IOS استفاده می‌کنند باید وارد App Store شوید و تراست والت را دانلود کنید.

نصب تراست والت در مرورگر

برای نصب افزونه تراست والت در مرورگر Google Chrome یا مرورگرهای دیگر سازگار با آن در سیستم‌عامل‌هایی چون ویندوز، لینوکس و MacOS در گوگل Chrome Web Store را جستجو کنید و در آن تراست والت را جستجو کرده و روی مرورگر خود نصب کنید.

آشنایی با عبارت‌های بازیابی

همان‌طور که می‌دانید در صرافی‌های غیرمتمرکز یا کیف‌پول‌های حضانتی برای ورود می‌توانید از یک نام کاربری و رمز عبور استفاده کنید و چون ایمیل خود را وارد می‌کنید حتی در صورت فراموشی رمز عبور هم امکان بازیابی رمز از طریق ایمیل شما وجود دارد. اما در کیف‌پول‌های غیرحضانتی همچون تراست والت راهکار متفاوت است.

زمانی که کیف پول خود را در تراست والت می‌سازید عباراتی به عنوان عبارت بازیابی به شما نشان داده می‌شود که این تنها راه برای بازیابی کیف پول شماست و باید توجه داشته باشید که در صورت ازدست‌دادن این عبارت‌ها در واقع  کلید قفل گاوصندوق رمزارزهای خود را گم کرده‌اید و دیگر به دارایی‌هایتان دسترسی نخواهید داشت.

توجه کنید که کپی‌کردن گرفتن عکس و اسکرین‌شات از این عبارات و نگهداری در گوشی یا کامپیوتر بسیار خطرناک است و کار را برای هکرها یا سارقان احتمالی راحت‌ می‌کند؛ بنابراین بهتر است این عبارت را روی کاغذ بنویسید و در جایی امن (مانند گاوصندوق و…) نگهداری کنید. پیشنهاد می‌شود حتی برای این کاغذ روکشی ضد‌آب و نسوز تهیه کنید تا در صورت نفوذ آب یا آتش‌سوزی احتمالی مشکلی برای آن پیش نیاید.

پس از ذخیره این عبارت‌ها دسترسی شما به کیف پول تراست والت‌تان تکمیل شده است و می‌توانید از آن استفاده کنید.

سخن پایانی

تراست والت یکی از محبوب‌ترین کیف‌پول‌های غیرحضانتی است که تنوع ارز بسیار بالا و امنیت قابل‌قبولی دارد. در این مقاله مهم‌ترین نکات برای استفاده و نصب آن را بررسی کردیم. امیدواریم با راهنمایی‌های انجام شده بتوانید این کیف‌پول را نصب کنید و در صورت نیاز از آن به بهترین شکل استفاده کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 141 views بار دسته بندی : رپورتاژ آگهی تاريخ : 17 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.