مکس بورس بررسی آماری بازار سرمایه + تحلیل تکنیکال شاخص بورس - مکس بورس

تحلیل تکنیکال شاخص بورس

در مطلب حال حاضر به بررسی آماری بازار سرمایه در فروردین ۱۳۹۸ با نگاهی اجمالی به صنایع مختلف بورسی میپردازیم و در انتها به تحلیل تکنیکال شاخص کل میپردازیم.با ما همراه باشید.

طی ۱۶ روزکاری فروردین ماه ۹۸ ، ارزش معاملات در مقایسه با اسفند ماه ۹۷ ، معادل- ۲۱ درصدکاهش یافت واز ۲۰۱۶۴۰ میلیارد ریال به ۱۵۹۹۰۹ میلیارد ریال رسید.همچنین حجم سهام معامله شده از ۵۵۳۲۲ میلیون سهمبه ۶۴۴۷۰ میلیون سهم، معادل ۱۷ درصدافزایش یافت.
از ابتدای سال تا کنون حجم و ارزش معاملات بازار سهام )اول و دوم( به ترتیب برابر با ۶۳۶۷۵ میلیون سهم و۱۵۰۲۳۸ میلیارد ریال بوده است.
درفروردین ماه ۹۸ دفعات معاملات بازار سهام برابر با ۳درصد در مقایسه با اسفند ماه ۹۷ افزایش یافت و از ۳۹۳۶۰۸۹ هزاردفعه به ۴۰۶۸۸۱۸ هزار دفعه رسید.

تحلیل تکنیکال شاخص بورس

شاخص بورس در پایان فروردین ماه ۹۸ در مقایسه با اسفند ماه ۹۷ به میزان ۲۵۷۱۶ واحدبرابر با ۱۴ درصدافزایش یافت و از۱۷۸۶۵۹ واحد به ۲۰۴۳۷۵ رسید.

ارزش بازار در پایان فروردین ماه ۹۸ در مقایسه با ماه مشابه سال قبل به میزان ۴۰۳۱۰۷۹ میلیارد ریال برابربا ۱۰۶ درصدافزایش یافت و از ۳۷۹۹۸۸۰ میلیارد ریال به ۷۸۳۰۹۵۹ میلیارد ریال رسید.

درصد گردش معاملات از ابتدای سال تا فروردین ماه ۹۸ ، به رقم ۲رسید که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۳۶۷ درصدافزایش داشته است.

میزان سود نقدی تقسیم شده بین سهامداران در فروردین ماه ۹۸ به رقم ۳۲۸۲ میلیارد ریال رسید.
نسبت قیمت به درآمد ۱۲ ماه گذشته به رقم ۸رسید. ،( P/E ttm Trailing 12 Months)
میزان بازده کل بورس از ابتدای سال تا کنون ۱۵ درصد بوده است.

در شهریور ماه سال گذشته و همزمان با ریزش بازار  نسبت قیمت به درآمد به عدد ۱۰٫۰۵ بالغ شده بود که نشان میدهد بازار سرمایه در مقطع فعلی بسیار کم ریسک است و به عبارتی صنایع فعال در بازار سرمایه توانسته اند بطور میانگین درامد خود را بصورت واقعی افزایش دهند.

تحلیل تکنیکال شاخص بورس

تحلیل تکنیکال شاخص بورس

تحلیل تکنیکال شاخص بورس

تحلیل تکنیکال شاخص بورس

تحلیل تکنیکال شاخص بورس

تحلیل تکنیکال شاخص بورس

تحلیل تکنیکال شاخص بورس

تحلیل تکنیکال شاخص بورس

تحلیل تکنیکال شاخص بورس تحلیل تکنیکال شاخص بورس

تحلیل تکنیکال شاخص بورس

پس از این مقدمه به تحلیل شاخص کل میپردازیم.

اگر این موج شماری محمول بر صحت باشد شاخص در قالب موج ۱ از موج ۵ اصلی خود در مدار صعود قرار دارد.(در سناریویی دیگر و کمتر محتمل تر در موج ۳ از ۵ اصلی قرار داریم)بنابراین انتظار داریم بزودی شاخص در قالب موج ۲ از ۵ اصلی اصلاح داشته باشد.در این میان مقاومت نزدیک شاخص در ۲۲۰۳۶۲ واحدی است و پس از آن عملا تا ۲۵۸۶۵۲ واحد مقاومتی در مسیر نیست. با توجه به اینکه p/e بازار سرمایه نیز در شهریور ۹۷ و در عدد ۱۰٫۰۵ باعث ریزش بازار گردید معتقدیم بازار همچنان صعودی خواهد بود و چنانچه اصلاح رخ دهد نیز در قالب موج شماری بالا قابل پیش بینی است.در این مسیر میبایست با صبوری و تحمل بیشتر و نیز پرهیز از تغییر نمادهای پرتفو که منجر به افزایش میانگین قیمت خرید خواهد بود , میتوان افزایش بهره بوری در پرتفو را محقق نمود.فراموش نکنید که در روند صعودی اخیر  و با تنها گذشت یکماه  میزان بازده کل بورس فقط ۱۵ درصد بوده است و از اینرو میتوان بشدت به صعود بازار امیدوار بود.تحلیل فوق صرفا پیش بینی روند اصلی است و شاخص کل قابل معامله نیست بنابراین تمرکز بیشتری بر سهام خود داشته باشید و چندان نگران اصلاح بازار نباشید.

تحلیل تکنیکال شاخص بورس

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 355 views بار دسته بندی : شاخص کل تاريخ : 11 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.