مکس بورس بررسی تکنوفاند «انتخاب» یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم خانگی در ایران - مکس بورس

به گزارش مکس بورس ، «انتخاب» به عنوان یکی از سهم های پرپتانسیل و مورد توجه بازار که با خبر افزایش سرمایه ۱۴۳۳ درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی ورود پول هوشمند را تجربه میکند گزینش شده است.

ریزش قابل توجه سهم و رسیدن به محدوده های جذاب حمایتی در کنار پتانسیل سوداوری سال آتی زیر مجموعه ها و گزارش ۱۲ ماهه شرکت که با توجه به گزارش عملکرد های ماهانه و شنیده ها بسیار جذاب است ، خرید  و حمایت سهامداران عمده در کنار پایان زمان اختیار معامله ، می تواند سهم را گزینه بررسی بیشتر قرار دهد.

این شرکت با ارزش مارکت ۲۸۵ هزار میلیارد ریال و p/e حوالی ۷، در قیمت تابلوی ۲۸۴۰۰ ریال و در بازار فرابورس و گروه ماشین الات و تجهیزات داد و ستد میشود.

مروری بر صنعت:

صنعت لوازم خانگی یکی از مهمترین صنایع جهان است که گستره وسیعی از کارخانه ها، برندها و محصولات را در بر می گیرد و ضمن برخورداری از تنوع بسیار بالا،تقاضای قابل توجه مشتریان را به همراه دارد. صاحبان برند در این حوزه رقابت تنگاتنگی با هم دارند. مشکلاتی چون رکود اقتصادی ، تحریم های مواد اولیه و افزایش نرخ ارز و تورم ریال بهای تمام شده بالای محصولات و ضعف خدمات در ایران در چندین سال اخیر از چاش های این صنعت است که بازار داخل را از رقابت با جهان و به روز بودن تکنولوژی جا میگذارد.

معرفی ماهیت شرکت و زیر مجموعه ها :

گروه صنعتی انتخاب از سال ۱۳۶۰ با تولید لوازم خانگی کوچک مانند پنکه، ساعت دیواری، فندک و … در کارگاه‌های تولیدی متولد شد. از شروع کار تولید تا به امروز محصولات متنوعی از لوازم خانگی در کارخانه‌های گروه انتخاب تولید شدند. از بین آن‌ها می‌توان به تولید مدل‌های متنوع یخچال فریزر ساید بای ساید، اجاق گاز، مایکروویو، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، تلویزیون و جاروبرقی اشاره داشت.

بررسی تکنوفاند «انتخاب» یکی از بزرگترین تولید کنندگان لوازم خانگی در ایران

برند های محصولات شرکت شامل اسنوا، بوست، دوو می باشد.

سهامداران شرکت:

سهامداران عمده شرکت امروز خریدار بودند .

شرکت صنایع پیشران انتخاب با ۵۲ درصد مهم ترین سهامدار شرکت است.

 لیست مالکین بالای ۱ درصد انتخاب به شرح زیر است:

بررسی تکنوفاند «انتخاب» یکی از بزرگترین تولید کنندگان لوازم خانگی در ایران

شرکتهای زیرمجموعه:

سپید مطهر انتخاب:

این شرکت در زمینه تولید ماشین لباسشویی فعالیت نموده است. نوع فعالیت این

شرکت تولیدی میباشد. ماشین ظرفشویی خانگی ثابت، ماشین لباسشویی نیمه اتوماتیک

با ظرفیت خشک کن بیشتر از ۱۰ کیلوگرم، ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک با ظرفیت خشک کن بین ۶ تا ۱۰ کیلوگرم، ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک با ظرفیت خشک کن کمتر از ۶ کیلوگرم از محصولات این شرکت میباشد.

مطهر ضمیر

این شرکت در سال ۱۳۸۷ تاسیس شده و در زمینه تولید انواع تلویزیون فعالیت دارد. محصولات مطهر ضمیر در تلویزیون خانگی، آکریلو نیتریل، جاروبرقی، ورق گالوانیزه و ورق ساده فولادی دسته بندی میشود. عمده درآمد این شرکت از فروش محصول LCD میباشد.

ارکان ساختار نوین ایرانیان

این شرکت تولیدکننده انواع اجاق گاز و محصولات توکار از کارخانه های تولیدی لوازم خانگی زیرمجموعه های گروه صنعتی انتخاب، بزرگترین تولیدکننده لوازم خانگی کشور است و تولید محصوالت سرمایشی، گرمایشی و اجاق گازهای توکار )هاب، هود، مایکروفر، سینک و آون( و اجاق گاز ایستاده از سبد بزرگ محصولات لوازم خانگی گروه انتخاب را بر عهده دارد.

اصفهان زلال کوثر

این شرکت در سال ۱۳۸۲ تاسیس شد و در زمینه تولید و واردات انواع لوازم خانگی فعالیت دارد. بخاری، اجاق فردار، منقل، اجاق طبخ، کبابپز، اجاق گاز دستی، خوراک گرمکن و وسایل غیربرقی همانند با مصارف خانگی از تولیدات این شرکت است.

تولیدی و بازرگانی حایر پلاست

شرکت حایر پلاست با هدف ارائه خدمات تولیدی-بازرگانی و تمرکز بر تامین تخصصی ترین نیازهای مشتریان صنعت پلاستیک تاسیس گردید. این شرکت با بهره گیری از مدیریتی شایسته و کارآفرینان و متخصصینی مجرب و پایبند به اصول نظام مدیریتی یکپارچه و اخذ گواهینامه های کیفی، هم اکنون تنها تامین کننده قطعات و ورق های پلاستیکی محصوالت لوازم خانگی گروه صنعتی انتخاب میباشد.

حایر تهران

شرکت حایر تهران در سال ۱۳۶۸ با نام اولیه سپیدگاز با هدف تولید اجاق گاز تاسیس شد و در سال ۱۳۷۸ با هدف تولید لباسشویی به حایر تهران تغییر نام داد. این مجموعه به عنوان قدیمی ترین عضو از کارخانجات گروه صنعتی انتخاب و به عنوان دیگر، مادر شرکتهای گروه صنعتی انتخاب از همان ابتدا با هدف رشد تکنولوژی و

بدست آوردن دانش فنی روز دنیا با شرکت حایرچین به صورت مشترک و تحت لیسانس این شرکت شروع به تولید لباسشویی دوقلو نمود. ظرف مدت ۴ سال علاوه بر تولید

محصول لباسشویی دوقلو، محصول لباسشویی اتوماتیک نیز به سبد محصولی حایر تهران اضافه شد.

انتخاب سرویس حامی

 سرمایه گذاری در زمینه لوازم خانگی موجب شد که امروز ۱۳۰۰مدل از انواع لوازم خانگی به بازار عرضه شود. حفظ ارزش این سرمایه گذاری بر پایه خدمات پشتیبانی آن است که شرکت انتخاب سرویس حامی به عنوان مرکز خدمات مشتریان با بیش از ۱۶۵ تکنسین به این فعالیت مشغول میباشد.

حمل و نقل کالابران انتخاب

شرکت لجستیک کالابران انتخاب از سال ۱۳۸۷ با هدف ارائه خدمات نوین لجستیکی با استفاده از دانش و تجربیات خود در زمینه توزیع و پخش به صورت تخصصی در حوزه لوازم خانگی جهت سرویس دهی فرآیند لجستیک در گروه توسعه سرمایه گذاری انتخاب تاسیس گردید.

بازرگانی امین برتر اقتصاد میلاد

این شرکت در سال ۱۳۸۹ در اصفهان تاسیس شده است. مرکز اصلی شرکت در اصفهان و شبکه توزیع مویرگی در این شرکت برقرار میباشد؛ به طوری که در سراسر شهرهای ایران شعب و نمایندگیهای فروش وجود دارد و در امور بازرگانی از قبیل صادرات و واردات، خرید و فروش، تولید، تهیه و توزیع و پخش کلیه کالاهای مجاز بازرگانی، کلیه امور مربوط به ترخیص کالا از گمرکات کشور، شرکت در مناقصه و مزایده خصوصی و دولتی فعالیت میکند.

جاوید تجارت مهاب

شرکت حایر انتخاب نوین در سال ۱۳۸۸ تاسیس شد و در سال ۱۳۹۳ نام آن به جاوید تجارت مهاب تغییر یافت. مرکز اصلی شرکت در تبریز و شبکه توزیع مویرگی در این شرکت برقرار میباشد؛ به طوریکه در سراسر شهرهای ایران شعب و نمایندگیهای فروش وجود دارد. کلیه امور بازرگانی مجاز از قبیل واردات ماشین آلات، لوازم و وسایل،تجهیزات و قطعات یدکی و مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات صنعتی، صادرات کلیه فرآوردههای شرکت تولیدی داخل به خارج از کشور و همچنین کالاهای صادراتی مورد لزوم شرکتهای خارجی موضوع فعالیت این شرکت است.

بازرگانی کوثر فیروزه آذران

شرکت فیروزه آذران در تاریخ ۱۳۸۹ به صورت شرکتهای سهامی خاص تاسیس شده و زیرمجموعه گروه صنعتی انتخاب الکترونیک آرمان قرار گرفته است. مرکز اصلی شرکت تبریز و شبکه توزیع مویرگی در این شرکت برقرار میباشد؛ به طوری که در سراسر شهرهای ایران شعب و نمایندگیهای فروش وجود دارد. موضوع فعالیت شرکت طبق ماده ۲ اساسنامه انجام کلیه فعالیتهای بازرگانی از قبیل صادرات و واردات، خرید و فروش، تهیه و توزیع و پخش کلیه کالاهای مجاز بازرگانی میباشد.

افزایش سرمایه های شرکت انتخاب تاسال ۹۹:

سرمایه فعلی شرکت ۱۰۰۰۰۰۰۰ میلیون ریال است.

بررسی تکنوفاند «انتخاب» یکی از بزرگترین تولید کنندگان لوازم خانگی در ایران

 

وضعیت بنیادی قابل قبول و مروری بر عملکرد شرکت:

در اسکیل ۱۲ ماهه شاهد جهش سنگین ارزش درآمد های عملیاتی در سطح تلفیق هستیم ؛ به طوریکه با احتساب درآمد ۲٫۷۱ همتی آذر ماه ، ارزش درآمدی های سالانه گروه به بیش از ۴۰٫۵ هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به دوره مشابه ۱۱٫۳ همت رشد را نشان می دهد.

در دوره ۱۴۰۱ ، گروه به ازای ۲۹ همت درآمد ، ۳۲۵ تومان سود به ازای هر سهم ساخت. با فرض تکرار همان حاشیه سود خالص ، برای دوره جاری پیش بینی سود ۴۴۵ الی ۴۵۰ تومانی را داریم.

میزان تولید و فروش اصلی ترین مجرای درآمد گروه یعنی محصولات برودتی نسبت به دوره ۱۴۰۱ افزایش یافته ؛ بدین صورت که گروه توانسته در دوره ۱۴۰۲ به میزان ۹۸ هزار دستگاه بیشتر تولید و همچنین به میزان ۱۰۶ هزار دستگاه بیشتر بفروشد. نرخ فروش هر دستگاه نیز با رشد ۲۷% به بیش از ۲۵ میلیون تومان رسیده است.

شرکت اصلی در پاییز ۱۴۰۲ با کسب ۳٫۴ هزار میلیارد تومان درآمد توانست ۷۲% بودجه برآوردی را پوشش دهد.

اخیرا از برنامه افزایش سرمایه سنگین ۱۴٫۳ هزار میلیاردی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها (زمین و سرمایه گذاری های بلندمدت) رونمایی کرده است.

با درصد شناوری کمتر از ۱۰% ، جز سهم های خشک بازار بوده و پتانسیل بالایی در حرکات شارپ دارد. طی دو ماه گذشته بیش از ۴۲% بازدهی نصیب سهامداران کرده است.بورس ۲۴

عملکرد دیماه شرکت:

شرکت گروه صنعتی انتخاب الکترونیک آرمان سال مالی آذر را دارد و  در دی ماه که نخستین ماه سال مالی جدید این شرکت می باشد، حدود ۱۰۷۲ میلیارد تومان درآمد فروش داشت . این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل فروش ۱۱۵۳ میلیارد تومانی را ثبت کرده بود.

بررسی تکنوفاند «انتخاب» یکی از بزرگترین تولید کنندگان لوازم خانگی در ایران

بررسی تکنیکال و شمارش امواج سهم:

انتخاب و یک نمودار جذاب:

 انتخاب با اتمام یک دیامتریک زمانبر برای موجB با خبر صدور مجوز افزایش سرمایه ۱۴۳۳ درصدی از محل تجدید ارزیابی مورد توجه بازار قرار گرفت که حدودا تا دوماه آتی باید اعمال شود. سپس از محدوده ۲۶۰۰ تومان  کندل برگشت قوی را تجربه کرده است.

انتظار داریم در شورع موج C باشیم و هدف های میان مدت به ترتیب۳۲۰۰-۳۰۰۰ و سپس ۳۷۰۰ و نهایتا ۴۰۰۰ فعلا مورد نظرخواهد بود.

بررسی تکنوفاند «انتخاب» یکی از بزرگترین تولید کنندگان لوازم خانگی در ایران

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 35 views بار دسته بندی : اخبار بورس تاريخ : 2 مارس 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.