مکس بورس برنامه های در دست اجرای « بمیلا » - مکس بورس

آهن و فولاد میلاد در حالی از همکاری برای راه‌اندازی کارخانه تولید اسید بوریک در کشور برای اولین بار خبر داده که مدیرعامل این شرکت برنامه های در دست اجرا را نیز اعلام کرد.

دیرعامل شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد خبر داد
راه‌اندازی کارخانه تولید اسید بوریک در کشور برای اولین بار
به گزارش «دنیای بورس»، دنیای اقتصاد نوشت: برای نخستین‌بار با مشارکت آهن و فولاد میلاد و شرکت معدنی میلاد برنا ابرار، کارخانه تولید اسید بوریک در کشور راه‌اندازی می‌شود.

در همین راستا مدیرعامل شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد گفت: فعالیت در صنایع پایین‌دستی و بالادستی فولاد ازجمله حضور در بخش معدن و صنایع معدنی و بازارهای صادراتی فولاد جزو اولویت‌ها و برنامه شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد است، ازاین‌رو در اواخر سال گذشته و با بررسی‌های کارشناسی، سرمایه‌گذاری در معدن بور قره آقاج زنجان انجام گرفت و به سبب آن در شرکت معدنی میلاد برنا ابرار به ثبت و متعاقبا اقدام به تجهیز و استخراج همزمان با اکتشاف تفصیلی داشته است و در حال حاضر دپو قابل‌توجهی از ماده معدنی ذخیره ‌شده است.

محمدحسین دیده‌ور بابیان اینکه معدن وابسته به این شرکت در شرایط مطلوبی قرار دارد، افزود: درصدد هستیم تا از طریق همکاری با شرکت‌های خارجی، بستر لازم را برای تکمیل زنجیره ارزش‌افزوده این محصول مهیا کرده و با فرآوری سنگ بور به‌دست ‌آمده از این معدن، از محل فروش محصولات فرآوری شده، ارزش‌افزوده مطلوبی را برای شرکت حاصل کنیم.

مدیرعامل شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد تصریح کرد: این شرکت در راستای سیاست عدم خام‌فروشی و ایجاد زنجیره حداکثری سود و بازدهی، با به‌کارگیری حداکثر توان ساخت داخل و استفاده از تجربیات و دانش روز دنیا اقدام به طراحی و ساخت کارخانه اسید بوریک کرده است که طی ماه‌های آتی راه‌اندازی می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد هم‌اکنون ۳۰ درصد از سهام معدن بور را خریداری کرده است، ادامه داد: تولیدات معدن بور در بسیاری از صنایع از جمله صنایع شوینده کاربرد دارد و تلاش ما بر این است که تولیدات این معدن به‌صورت فرآوری شده عرضه‌شود تا از خام‌فروشی جلوگیری شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی کارخانه اسید بوریک افزود: از ماده معدنی کارخانه بور به‌عنوان ماده اولیه این کارخانه استفاده می‌شود. در همین حال پیش‌بینی می‌شود طی ۴ تا ۵ ماه آینده کارخانه تولید اسید بوریک راه‌اندازی شود که در این صورت از واردات این محصول بی‌نیاز خواهیم شد.

وی افزود: همچنین زمینه همکاری مشترک برای بهره‌وری بیشتر و تولید محصولات باکیفیت مطلوب در صنایع شوینده، لعاب، شیشه و عایق با بزرگ‌ترین تولیدکنندگان داخلی فراهم‌شده و در حال نهایی شدن و تبادل و قراردادهای فی‌مابین است.

دیده‌ور در مورد فعالیت شرکت آهن و فولاد در شرایط کنونی تصریح کرد: هم‌اکنون با توجه به شرایط کنونی نظیر رکود ساختمان در پی افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها در بخش مسکن، فعالیت شرکت محدودشده است. وی با اشاره به عملکرد سال ۹۸ شرکت افزود: در سال گذشته میزان خریدوفروش شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد حدود ۶۰ هزار تن بود که رشد بسیار خوبی نسبت به سال ۹۷ داشت.

این در حالی است که در سال‌جاری به دلیل نوسانات شدید نرخ ارز و ایجاد سردرگمی در بازار آهن، شرکت فعالیت‌های خود را در زمینه فولاد کاهش داده است.

دیده‌ور خاطرنشان کرد: ارزآوری فولاد می‌تواند ظرفیت بسیار خوبی در این صنعت ایجاد کند، زیرا تمامی عوامل مورد نیاز از سنگ‌آهن تا سوخت و … برای آن مهیا است. این در حالی است که به دلیل ظرفیت بالای صنعت فولاد، می‌تواند جایگزین بسیار خوبی برای نفت در زمینه ارزآوری باشد.

مدیرعامل شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد تصریح کرد: در شرایط کنونی به دلیل رشد قیمت‌های فولاد در بازار داخل، واردات آن به‌صرفه‌تر شده و با توجه به بستر مناسب و ظرفیت بالای تولید در داخل کشور، صنعت فولاد ما می‌تواند حتی پاسخگوی نیاز منطقه باشد.

وی، بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین تکمیل زنجیره ارزش‌افزوده محصول معدن بور را ازجمله اقدامات مهم شرکت آهن و فولاد میلاد در سال‌جاری عنوان کرد.

دیده‌ور از برنامه‌ریزی برای انتقال سهام این شرکت از بازار پایه به بازار بالاتر خبر داد و گفت: انتقال سهام این شرکت به بازار بالاتر ازجمله اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد و با توجه به فعالیت شرکت و زیرمجموعه‌های آن درصدد هستیم تا نسبت به تبدیل شرکت به هلدینگ اقدام و این مهم با سرعت بیشتری پیگیری شود.

وی افزود: در همین راستا صحبت‌های اولیه برای انتخاب مشاور پذیرش انجام‌شده و امیدواریم با موافقت و همراهی سازمان بورس این مهم در اولویت کاری اجرایی شود.

مدیرعامل شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد در تشریح فعالیت شرکت تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته در حال حاضر پرتفوی شرکت ارزش‌آفرینان توسعه آهن و فولاد میلاد در شرایط مطلوبی قرار دارد و امید می‌رود متناسب با رشد شاخص و حتی بیشتر از آن بتواند در مسیر سودآفرینی در این بازار اقدام کند و در مسیر تحقق شعار سال گام برداریم. 

وی با بیان اینکه بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سایر بخش‌ها مانند شرکت‌های دانش‌بنیان (استارت‌آپی) و همچنین ایجاد شرکت خدمات بازار سرمایه ازجمله برنامه‌های در دستور کار شرکت است، خاطرنشان کرد: تنوع پرتفوی سرمایه‌گذاری‌های بمیلا با استراتژی درآمدهای ارزی، همبستگی منفی (مدیریت ریسک)، سرمایه‌گذاری در بازار اولیه و سپس عرضه اولیه شرکت‌های سرمایه‌پذیر، تجهیز منابع و انتشار اوراق برای تامین سرمایه در گردش شرکت‌های سرمایه‌پذیر و در نهایت افزایش سرمایه شرکت‌های زیرمجموعه از دیگر برنامه‌های در دست اجرای شرکت است.

دیده‌ور همچنین از برنامه‌ریزی برای جذب نیروهای متخصص و استفاده از ظرفیت‌های بازار برای حرکت در جهت تبدیل این شرکت به یک‌نهاد مالی بزرگ و انجام برخی مذاکرات با شرکت‌های حقوقی بزرگ به‌منظور حضور در ترکیب سهامداران شرکت‌آهن و فولاد میلاد خبر داد.

در ادامه وی از تغییر مثبت در شرایط پیش روی شرکت نفت میلاد پارس در سال‌جاری خبر داد و افزود: محصولات این شرکت بازار صادراتی خوبی در کشورهای آسیای شرقی، اروپا و هند دارد و پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری با توجه به مزیت نسبی بخش صادرات مواد معدنی و همچنین نسبت‌های قیمت ارز؛ بتوانیم زمینه را برای سود‌آفرینی این شرکت مهیا کنیم. در همین راستا این شرکت بررسی‌های لازم را برای گسترش فعالیت و ایجاد تنوع در تولیدات و فرآورده‌ها در دستور کار خود دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 216 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 16 آگوست 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.