مکس بورس بزنگاه جنگ تجاری دو غول اقتصادی جهان/ بورس تهران نیز چشم‌انتظار است - مکس بورس

در میانه دسامبر (اوایل هفته آینده) موعد وضع جدید تعرفه‌های آمریکا بر کالاهای چینی است. طی چند روز آینده احتمال تشدید اخبار پیرامون این موضوع بالا به نظر می‌رسد. در این خصوص بازارهای جهانی، همچنین بورس تهران چشم انتظار تصمیم رییس جمهور آمریکا هستند.

به گزارش «دنیای بورس»، گرچه تحلیلگران بازار جهانی و همچنین برخی از اظهارنظرهای دولتی چین و آمریکا احتمال حصول توافق طی چند روز آینده تا ۱۵ دسامبر را غیرمحتمل می‌دانند اما از طرفی اعمال تعرفه‌های جدید نیز مورد انتظار نیست.

 با همه این‌ها شدت عدم قطعیت‌ و تصمیمات ناگهانی ترامپ در دوره ریاست جمهوری بر آمریکا به حدی بالا بوده که نمی‌توان احتمال وقوع هر گونه رخدادی را رد کرد. بازارهای جهانی نیز کاملا در انتظار اخبار پیرامون این موضوع هستند. در حالی‌که اعمال دور جدید تعرفه‌ها بر کالاهای چینی می‌تواند واکنش شدید بازار را به دنبال بدبینی به حصول هر گونه توافق به دنبال داشته باشد از سوی دیگر عدم اعمال تعرفه‌ها به عنوان کف خواسته‌های طرف چینی می‌تواند مسیر گفتگو را باز نگه دارد.

 در خصوص حصول توافق تجاری میان چین و آمریکا نیز میان کارشناسان اختلاف نظر وجود دارد و برخی از مسیر طولانی تا رسیدن به توافق اشاره می‌کنند اما برخی دیگر از تحلیلگران نیز به وضعیت اقتصادی و هراس طرفین از رکود اشاره می‌کنند و بر این اساس آن را محرکی برای رسیدن به توافق تجاری می‌دانند.

 نیمی از بورس تهران را نیز سهام کالایی تشکیل داده‌اند. سهام این شرکت‌ها در گروه‌های فلزی، معدنی، شیمیایی، پالایشی و دیگر گروه‌ها و همچنین هلدینگ‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری و چند رشته‌ای صنعتی به صورت مستقیم از این موضوع اثر می‌پذیرند. همچنین اقتصاد کشور نیز می‌تواند با توجه به سبد صادراتی از این موضوع اثر بپذیرد. بر این اساس یک هفته آینده اخبار پیرامون بازار جهانی جالب توجه خواهد بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 48 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 20 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.