مکس بورس بسته خبری کرونا: نظارت بهداشتی بیشتر میشود + روحانی به دو وزیر تلفن کرد - مکس بورس

اگر چه آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ دوباره با شیب اندکی در ایران افزایش یافت اما مسئولان از افزایش نظارت های بهداشتی در ماه رمضان خبر دادند.

به گزارش «دنیای بورس» کیانوش جهانپور گفت: از دیروز تا امروز ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی ۱۱۶۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده اند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۸۱۹۴ نفر رسیده است. به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، تاکنون ۶۶۵۹۶ نفر (بیش از ۷۴ درصد) از بیماران کووید ۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده اند.

وی با بیان اینکه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست داده اند گفت: مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۵۷۴ نفر رسیده است.جهانپور ادامه داد: ۳۱۲۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. وی گفت: تاکنون ۳۹۹ هزار و ۹۲۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. در جهان اما تا ساعت ۲۲ روز جمعه تعداد ۲ میلیون و ۷۹۹ هزار و ۵۹۴ نفر به این بیماری مبتلا شدند که ۱۹۵ هزار و ۹۳ نفر فوت شدند و ۷۷۵ هزار و ۵۰۴ نفر بهبود یافتند.

وی اعلام کرد: هیچ استانی در وضعیت قرمز نیست اما هشدارها به قوت خود باقی است. وضعیت عادی نیست و همچنان رعایت بهداشت فردی، اجتماعی و فاصله گذاری اکیدا توصیه می شود.

 

نمکی : سازمان جهانی بهداشت، ایران را کشوری مقتدر در نظام سلامت می‌داند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سازمان جهانی بهداشت از دیرباز، ایران را به عنوان کشوری موفق در عرصه های بهداشتی می‌شناسد و می‌داند که کشور ما، تجاربی مانند ریشه کنی فلج اطفال، سرخک، کنترل مالاریا، کزاز و بسیاری از بیماری های واگیر را دارد.

به گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر سعید نمکی با بیان این مطلب اظهار داشت: ایران کشوری است که سیستم شبکه بهداشتی و درمانی آن در منطقه بی نظیر است. سازمان جهانی بهداشت ناظر بود که در سیلاب های بهار سال ۹۸ که همه منتظر اپیدمی بیماری های واگیر بودند اما حتی یک مورد اپیدمی در ایران نداشتیم. در بسیج ملی کنترل فشارخون حدود ۷۵ درصد از جمعیت هدف معادل بیش از ۳۰ میلیون نفر پایش شدند.

وی افزود: سازمان جهانی بهداشت، ایران را به عنوان کشوری مقتدر در عرصه نظام سلامت می شناسد و در زمینه بیماری کووید۱۹ نیز ارتباطات بسیار خوب، صمیمانه و تنگاتنگی را با سازمان جهانی بهداشت داشته ایم و مرتب گزارش های خودمان را برای آنها در سطح دفتر مدیترانه شرقی و همچنین مقر این سازمان در ژنو ارسال می کنیم و ارتباطات مستمری داریم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: خوشبختانه در چندماه اخیر، تجارب خودمان در زمینه مبارزه با کرونا را به سازمان جهانی بهداشت منتقل کرده ایم و از پروتکل های ابلاغی این سازمان نیز استفاده می کنیم. نه ایران بلکه هیچ یک از کشورهای جهان، به خوبی بیماری کووید۱۹ را نمی شناسند و همه باید با این ویروس، شطرنج بازی کنیم.

دکتر نمکی افزود: از کرونا ویروس جدید به اندازه اجداد آن، شناخت کافی نداریم و با این ویروس، کشتی طولانی می گیریم و به همین دلیل هم سازمان جهانی بهداشت و هم کشورهایی که در عرصه نظام سلامت، صاحب علم و اندیشه هستند، هر گونه پیشگویی و خاطرجمعی نسبت به رفتار این ویروس را شایسته نمی دانند و ممکن است دوباره شاهد بازگشت ویروس حتی در مناطقی که این بیماری را مهار کرده اند، باشیم اما امیدواریم به سمت خاموش تر شدن این ویروس مهاجم و سرکش، پیش برویم.

 

زالی: نظارت‌های بهداشتی در ماه رمضان با قوت بیشتری اعمال می‌شود

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: در ماه مبارک رمضان نظارت‌های بهداشتی با قوت بیشتری از سوی معاونت بهداشتی دانشگاههای علوم پزشکی سطح تهران اعمال خواهد شد.

 به گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر «علیرضا زالی» اظهار کرد: بدون تردید، ازدحام و شلوغی در سطح شهر می تواند عاملی برای گسترش شیوع ویروس کرونا باشد.

وی با اشاره به نحوه فعالیت اغذیه فروشی ها در ماه مبارک رمضان، افزود: در این ماه مبارک، فعالیت های افطار تا سحر، اغذیه فروشی ها می تواند کانون اصلی اشاعه ویروس کووید-۱۹ باشد.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، خاطرنشان کرد: ترددهای غیرضروری در خیابان های شلوغ و پرتراکم شهر تهران نشان می دهد که برخی از مردم، بیماری کرونا و خطرات آن را هنوز جدی نگرفته اند.

زالی با تأ‌کید بر اینکه در اپیدمی گسترده ای نظیر کرونا باید از حضور در فضاهای شلوغ اجتناب کرد، گفت: خرید نکردن از دست‌فروش ها، پرهیز از حضور در امکان پرتردد و شلوغ و از همه مهم تر، تهیه یک وعده غذایی ساده و سالم در منزل، قطعاً راه حل بهتری برای کنترل ویروس کووید-۱۹ است.

 

گفت وگوی تلفنی روحانی با وزیر بهداشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ رئیس جمهور با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان که ماه بهره مندی از معنویات، مناجات و فیوضات الهی است، از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست با تقویت بررسی‌های لازم در زمینه چگونگی و زمان بازگشایی اماکن مذهبی، مساجد و بقاع متبرکه، گزارشی جامع و دقیق برای تصمیم گیری در این راستا به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه شود.

آقای روحانی در گفتگو با دکتر سعید نمکی، گفت: بازگشایی و فعالیت اماکن مذهبی متبرکه و مساجد با رعایت کامل دستورالعمل‌ها و اصول بهداشتی از دغدغه‌های مهم دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا بوده و باید در این راستا تلاش مضاعفی انجام شود.

رئیس جمهور با اشاره به فضای معنوی و اشتیاق مردم متدین و مومن کشور برای حضور در اماکن مذهبی در ماه مبارک رمضان و بهره مندی از برکات معنوی این ماه، افزود: از آرزوهای بزرگ دولت بازگشایی و فعالیت اماکن مذهبی و حضور مردم در اجتماعات و مراسم‌های دینی است.

وی با تقدیر از همراهی، همکاری و تلاش جهادی محافل مذهبی و جوانان در هیئت‌ها و مساجد در این شرایط و ارائه خدمات بهداشتی به مردم، تاکید کرد: باید همچنان در اطلاع رسانی‌ها نسبت به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محیط‌های گوناگون کسب و کار و مراکز تجمعی توجه داشته باشیم.

رئیس جمهور ادامه داد: مردم عزیز باید توجه داشته باشند که همچنان شعار در خانه بمانیم پابرجا بوده و تنها باید برای انجام امور ضروری اقدام به رفت و آمد داشته باشند.

آقای روحانی همچنین با اشاره به ضرورت تقویت شرکت‌های دانش بنیان و تمرکز وزارت بهداشت و درمان برای توسعه همکاری‌ها با این بخش در زمینه تولید تست‌های آنتی بادی دستور داد تا با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات و همه متخصصان کارآمد کشور، با همراهی همه بخش‌ها و پس از آزمایش‌های دقیق به این دستاورد دست یافته و نسبت به تولید سراسری آن اقدام کنیم.

رئیس جمهور همچنین به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داد تا گزارش دقیقی از وضعیت استان‌های کشور در مقابله با کرونا برای بررسی در جلسه فردای روسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا و اتخاذ تصمیمات لازم و تصویب آن‌ها در جلسه روز یکشنبه ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه دهد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این گفتگو ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت مدیریت و مقابله با بیماری کرونا، شرایط استان‌های کشور در این زمینه و چگونگی هماهنگی‌ها و تعاملات با دیگر دستگاه‌ها در زمینه بازگشایی اصناف و کسب و کارها، افزود: کمیته‌ای برای بررسی چگونگی بازگشایی اماکن مذهبی تشکیل و گزارش آن به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه خواهد شد.

 

گفت وگوی تلفنی روحانی با وزیر دفاع

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  رئیس جمهور در گفتگو با وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح فعالیت ها و همکاری نیروهای مسلح در مدیریت و مقابله با شیوع کرونا در کشور در زمینه تولید اقلام بهداشتی و درمانی نظیر کیت های تست کرونا و تولید ماسک و مواد ضد عفونی را موثر و حائز اهمیت دانست و با تقدیر از تلاش های ارتش جمهوری اسلامی برای در اختیار قراردادن تمامی امکانات خود در این زمینه و برقراری نقاهتگاه‌ها در سراسر کشور، بر لزوم حفظ این دستاوردها و تقویت و توسعه این تلاش ها و همراهی با سایر بخش‌ها تا رفع کامل این بیماری تاکید کرد.

اقاي روحانی در گفتگو با امیر سرتیپ حاتمی، با اشاره به موفقیت اخیر پرتاب ماهواره دفاعی «نور» به فضا، گفت: این موفقیت نشان می دهد که تقویت بخش هوا وفضا در کشور و نیروهای مسلح گامی دقیق و موثر بوده و باید بیش از پیش در راستای توسعه آن اهتمام داشته و تلاش کنیم.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به برخی تحرکات بیگانگان در منطقه، تاکید کرد: باید با حفظ هوشیاری و حضور مقتدرانه در منطقه، راهبردهایی را که موجب تامین و توسعه ثبات و امنیت پایدار در منطقه می شود با دقت دنبال کنیم.

امیر سرتیپ حاتمی نیز در این گفتگو با تقدیر از حمایت ها و توجه رئیس جمهور نسبت به متخصصان و جوانان فعال در عرصه تولید دستاوردهای دفاعی کشور، بر اهتمام و جدیت در راستای توسعه توانمندی ها و دستاوردهای دفاعی تاکید کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین با ارائه گزارشی از روند اقدامات و فعالیت های انجام شده از سوی نیروهای مسلح در راستای همراهی و همکاری با سایر بخش ها در مسیر مقابله با کرونا در کشور و تامین نیازمندی های بهداشتی و درمانی در این زمینه، اظهار داشت: وزارت دفاع و نیروهای مسلح کشور تا رفع کامل این بیماری با همه توان در کنار دولت و مردم خواهند بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 167 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.