مکس بورس بهبود اوضاع فلزات پایه در آغاز هفته - مکس بورس

پس از افت بازار فلزات پایه در پایان هفته گذشته، صبح امروز بیشتر محصولات معاملاتی این بازار به لطف افزایش سطح خرید تکنیکال و کاهش شتاب رشد شاخص دلار وارد محدوده مثبت شدند. در این میان انتشار گزارش قیمت مسکن چین کمی برمعاملات صبح امروز تاثیر منفی گذاشت.

پس از افت قیمت بسیاری از محصولات معاملاتی بازار فلزات پایه در پایان هفته، صبح امروز سطح خرید تکنیکال پس از اصلاح قیمت اخیر افزایش یافت و همین امر نیز حمایت نسبی را از معاملات پدید آورد.

همچنین شاخص دلار در معاملات صبح امروز پس از رشدی مختصر  به محدوده خنثی برگشت و همین امر نیز فشار وارد شده از منحیه رشد ارزش دلار را  در بازار فلزات از میان برد.

در این میان انتشار گزارش قیمت مسکن چین در ماه سپتامبر بر معاملات امروز تاثیر منفی گذاشت. بر اساس اعلام اداره آمار ملی چین قیمت مسکن در این کشور در ماه سپتامبر رشد سالانه ای به میزان ۶/۳ درصد را تجربه کرده است. نرخ رشد در ماه گذشته بیش از هشت درصد بود و آرام تر شدن این نرخ نشانه ای از فروکش کردن هیجان در بازار مسکن چین به حساب می آید. بدین ترتیب چشم انداز تقاضا برای فلزات از سوی بخش مسکن چین کمی تیره شد.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با رشدی جزئی در سطح ۶۹۷۷ دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با افزایشی ۰/۳ درصدی در سطح ۲۱۴۶ دلار معامله می‌شود. سرب با رشدی ۰/۵ درصدی در سطح ۲۴۸۱ دلار قرار گرفته و در این میان قیمت روی با افزایشی ب همین میزان در سطح ۳۱۱۷ دلار گزارش می‌شود.

در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای آلومینیوم ۰/۲درصد گران شد و روی نیز افزایش قیمتی ۰/۲ درصدی مواجه را پشت سر گذاشت. در این میان سرب ۰/۱ درصد رشد کرد و تنها مس باکاهش قیمتی ۰/۱۵ درصدی مواجه شد.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 248 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.