مکس بورس بورس به میانه کانال 500 هزار واحد رسید - مکس بورس

شاخص کل بورس تهران امروز نیز با رشد بیش از ۷۰۰۰ واحدی تا ساعت ۱۰:۲۰ به ۵۵۱ هزار واحد رسید. رشد ابتدای معاملات سهام به خصوص بزرگان بازار از شاخص کل حمایت کرده است.

دنیای بورس: فولاد و فملی به عنوان دو نماد بزرگ گروه فلزی در میان نمادهای با بیشترین اثر مثبت بر شاخص کل قرار دارند. در این لحظات افزایش فشار فروش را در دو نماد شاهد هستیم اما تقاضای موجود مانع از افت قیمت سهم شده است. نگرانی اصلی از بازار جهانی وجود دارد و با توجه به این موضوع که رصد نوسان لحظه‌ای قیمت مس برای کل بازار قابل مشاهده است هراس از بازار جهانی بیشتر برای این نمادها وجود دارد. گرچه با در نظر گرفتن بسیاری از ریسک‌ها این نمادها نسبتا به عمده نمادهای بازار از وضعیت بنیادی به مراتب بهتر و ارزنده‌تری برخوردار هستند. البته در این لحظه قیمت مس بار دیگر با رشد به ۵۷۰۰ دلار در هر تن در بورس فلزات لندن وارد شده است که بیش از همه هراس از تعطیلات پایان هفته وجود دارد.

 بعد از دو نماد مزبور رمپنا بیشترین حمایت را از شاخص کل داشته است. وغدیر، اخابر و فارس از دیگر نمادهای با بیشترین اثر مثبت بر شاخص کل محسوب می‌شوند. در بررسی وضعیت گروه‌ها عقب‌نشینی سهام خودرویی از مسیر صعودی با نزدیک شدن دوباره به سقف‌های تاریخی از نکات جالب توجه معاملات امروز بود که البته همچنان موج تقاضا در این نمادها ملموس است. در گروه پالایشی نیز معاملات چندان هماهنگ نیست و شپنا افت اندک و شبندر رشد قیمتی را تجربه می‌کند.

 در گروه بانکی سهام بانک تجارت که به منظور برگزاری مجمع متوقف است و بانک صادرات افت اندک قیمت را تجربه می‌کند و سهام بانک ملت پشت مقاومت ۸۰۰ تومان هنوز باقی مانده است. در ماه‌های گذشته خبر از افزایش سرمایه احتمالی بانک ملت از تجدید ارزیابی به گوش رسید که خبرهای جدیدی از این موضوع به دست نرسیده است. در ماه‌های گذشته به پتانسیل افزایش سرمایه حدود ۶۵۰ درصدی ملت اشاره شده بود که با افزایش اخیر نرخ نیمایی پتانسیل افزایش سرمایه ملت می‌تواند تا ۸۰۰ درصد رشد کند. البته این اعداد کاملا غیردقیق و تخمین اولیه است و باید در انتظار انتشار شفاف‌سازی شرکت بود اما اگر تجدید ارزیابی و سود حاصل از تسعیر ارز در نظر گرفته شود این پتانسیل برای شرکت مشاهده می‌شود.

 در گروه‌های کوچک همچنان تب و تاب تقاضا مشهود است و فضای عرضه‌های اولیه نیز کاملا داغ هستند. در بازار پایه بعضا صف‌های فروش سنگین مشاهده می‌شود که حجم مبنا نیز رویه نزول را فرسایشی کرده است. رشدهای حبابی قیمت گروه ساختمان نیز از نکات جالب توجه هفته‌های اخیر بازار سهام کشور است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 293 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 30 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.