مکس بورس بیماریابی کرونا در ایران فعال تر شد | کدام استان سیر صعودی دارد - مکس بورس

بیماریابی کرونا در ایران فعال تر شد و این در حالی است که یک استان در کشور در شرایط هشدار قرار دارد. البته ستاد مبارزه با کرونا از دستورالعمل های جدید بهداشتی خبر داد.

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از وبدا، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۱۰۴۶۹۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۶۵۴۱ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز  -۱۹ اردیبهشت‌ماه- و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۵۵۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۰۴۶۹۱ نفر رسید.

 رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۵ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۵۴۱ نفر رسید.

جهانپور گفت: خوشبختانه تاکنون ۸۳۸۳۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. همچنین ۲۷۱۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. وی اظهار کرد: تاکنون ۵۵۸ هزار و ۸۹۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت بیان کرد: بیماریابی کرونا در کشور روز به روز در حال فعال‌تر شدن است. اگر امروز ۱۵۵۶ مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده، دو سوم آن مربوط به موارد سرپایی و افراد در تماس نزدیک با بیماران بود. موارد شناسایی شده جدید بیشتر از گذشته بوده و حتی افراد بدون علامت نیز امکان شناسایی و تست پیدا کردند.

جهانپور گفت: فقط ۴۴۰ مورد از موارد شناسایی شده جدید شامل بستری در بیمارستان بودند. روند فوت ناشی از این بیماری به نسبت کاهشی است. روند ابتلای جدید هم به جز استان خوزستان، به نسبت کاهشی است. با این حال همچنان توصیه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی پابرجاست.

براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به سه میلیون و ۹۱۷ هزار و ۹۹۹ نفر افزایش یافت. شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به این ویروس به ۲۷۰ هزار و ۷۴۰ نفر  و شمار بهبود یافتگان به یک میلیون و ۳۴۴ هزار و ۲۷۸ نفر رسید.

 

معاون وزیر بهداشت: بیمارستان‌ها با اختصاص بخش کرونا به روال عادی بازگردند

ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز جمعه در نشست ستاد مشترک استانی و دانشگاهی مبارزه با کرونا سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری، با تاکید بر بازگشت بیمارستان ها به حالت عادی و قبلی، بیان داشت: با توجه به شرایط فعلی و با اختصاص بخش یا ساختمانی به بیماران مبتلا به کووید ۱۹، باید بیمارستان ها به روال قبلی خود بازگردند و خدمات درمانی به بیماران غیرکرونایی ارائه شود.

وی بر مقابله با زمینه عادی سازی این ویروس در جامعه تاکید و بیان کرد: مردم از تجمع و حضور غیرضروری در اماکن عمومی و مراکز تجاری خودداری کنند و حوزه سلامت کشور با عادی‌سازی این شرایط کاملا مخالف است.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر برنامه ریزی استانی برای آینده در خصوص کرونا و بازگشت بیمارستان ها به روال قبلی و درمان بیماران غیرکرونایی تاکید کرد و گفت: در برنامه ریزی های استانی موارد رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی، شناسایی بیماران در مراحل اولیه و قرنطینه آن ها و شناسایی افراد در ارتباط با بیماران و قرنطینه آن ها لحاظ شود.

وی هدف خود از سفر خود به استان سمنان را قدردانی از کارکنان حوزه سلامت این استان بیان کرد و ادامه داد: اقدامات و فعالیت هایی که در این روزها برای مبارزه با این بیماری انجام شده، باید ادامه یابد و از تجربیات گذشته برای مقطع آینده درس بگیریم و با برنامه ریزی مناسب استانی برای مقابله با این ویروس کاملا آماده باشیم.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دو هدف برای برنامه ریزی های استانی برشمرد و گفت: این برنامه ریزی ها باید طوری باشد که در کنار حفظ حیات و زندگی مردم و جلوگیری از شیوع بیماری و مرگ و میر، به معیشت و درآمد مردم هم توجه شود.

 

تجدیدنظر در نحوه فعالیت دفاتر پیشخوان دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس ستاد مبارزه با کرونای استان تهران، از تدوین دستورالعمل‌های جدید بهداشتی برای اصناف و مشاغل پر تردد از نظر جمعیت خبر داد.

آقای دکتر علیرضا زالی، افزود: برای تمام مراکز و اصنافی که جمعیت زیادی به آن‌ها مراجعه می‌کنند، از جمله دفاتر پیشخوان دولت و مراکز تعویض پلاک که عملاً امکان فاصله گذاری اجتماعی در آنجا وجود ندارد، تصمیم گیری خواهد شد.

 وی با بیان اینکه در این مراکز فاصله گذاری اجتماعی مخدوش شده است و دستورالعمل‌های بهداشتی در تناسب با شرایط جمعیتی این مکان‌ها نیست، گفت: بخشی از اقدام در جهت صدور دستورالعمل‌های سختگیرانه‌تر است و باید دستورالعمل‌ها تغییر کند.

رئیس ستاد مبارزه با کرونای استان تهران، افزود: این هفته در جلسه فرماندهی ستاد مقابله با کرونای استان تهران، این موضوع را مورد بحث قرار خواهیم داد.

وی گفت:​ به علت اهمیت بالا بودن تراکم جمعیتی در شهر تهران و بالا بودن جمعیت در استان تهران، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مشاغل باید جدی‌تر گرفته شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 311 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 4 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.