مکس بورس تاثیر رشد اقتصاد جهانی بر بهای طلای سیاه - مکس بورس

با بازگشایی بازارها در روز سه شنبه، نفت با افت ۰٫۹ نسبت به دیروز به قیمت ۵۳٫۵ دلار معامله می شود. افزایش ریسک ها در بازار جهانی فشار را بر بهای نفت حفظ کرده است.

دیروز نشست سالانه صندوق بین المللی پول در داووس برگذار شد. در حاشیه مطبوعاتی این نشست اعلام شد که “بعد از دو سال رشد موفق، اقتصاد جهانی با سرعت کمتری نسبت به پیش بینی‌ها در حال رشد است و ریسک‌های اقتصادی در حال زیاد شدن هستند”. در همین راستا پیش‌بینی ماه اکتبر این نهاد حول رشد ۳٫۷ درصدی اقتصاد دنیا تعدیل شد و این عدد به ۳٫۵ درصد کاهش پیدا کرد.

صبح امروز کمیته اصلاح و توسعه ملی چین اعلام کرد که فشار اقتصادی بر بازار کار چین اثرگذار خواهد بود. این اظهارات تنها یک روز پس از اعلام آمار ضعیف‌ترین رشد سالانه اقتصاد چین از سال ۱۹۹۰ میلادی انجام شد. با اینکه واردات نفت خام چین در ژانویه رکوردزنی کرد اما حجم قابل ملاحظه‌ای از این واردات برای پر کردن ذخایر استراتژیک چین استفاده شده است و لزوما میزان بالای واردات نشان‌دهنده تقویت سمت تقاضای صنعتی در این کشور نیست. علاوه بر این بسیاری از پالایشگاه‌های مستقل این کشور از سهمیه سالانه خود برای سفارش‌های نفت در ژانویه استفاده کرده‌اند، که این روند در طول سال تداوم نخواهد داشت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 100 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 5 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.