مکس بورس تاثیر مشهود نرخ خوراک در روند سهم/ تحلیل کامل «وپترو» - مکس بورس

  • فونیکس- مدیران خودرو- صفحه خبر- بالای تیتر مطلب
  • خودروسازی فردا- صفحه خبر- بالای تیتر مطلب
۰ نفر

مکس بورس بررسی می‌کند؛

تاثیر مشهود نرخ خوراک در روند سهم/ تحلیل کامل «وپترو»

۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۳۲

کد خبر:
۸۰۷۴۶۳

مینا یوسفی

تاثیر مشهود نرخ خوراک در روند سهم/ تحلیل کامل «وپترو»

شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی سال ۱۳۷۰ تاسیس و در سال ۱۳۸۵ با نماد «وپترو» در سازمان بورس اوراق بهادار درج شد. در حال حاضر این شرکت جزو واحدهای تجاری فرعی شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین و واحد تجاری نهایی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی است. برای ارزش‌گذاری شرکت‌های سرمایه‌گذاری مانند وپترو، باید ارزش خالص دارایی‌ها (NAV) محاسبه شود. برای وپترو P/E 5.2 مد نظر است.

مکس بورس – مینا یوسفی؛ شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی در سال ۱۳۷۳ به‌عنوان نخستین شرکت خصوصی سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی و یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ‌ها شروع به فعالیت کرد.

فعالیت این شرکت مشتمل بر بخش تولید، خدمات فنی و مهندسی و سرمایه‌گذاری است.

دو سهامدار عمده این شرکت، شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) و شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) می‌باشند که با هدف استفاده از توان بالقوه بخش خصوصی و دانش فنی درصدد توسعه کمی و کیفی فعالیتهای شرکت است.

وپترو، جزو واحدهای تجاری فرعی شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) است. این شرکت ۶۷٫۴۰ درصد از سهام وپترو را در اختیار دارد

آوای پردیس سلامت و سپس ارمان توسعه مبین مهر سپهر به ترتیب ۱٫۶ و ۱٫۱ درصد سهم را دارند.

به علاوه اینکه سازمان تامین اجتماعی به همراه زیرمجموعه‌هایش، ۶۸٫۵۷ درصد از سهام وپترو را به‌صورت تلفیقی در اختیار دارد. شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی واحد تجاری نهایی، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی است.

ارزش بازار شرکت ۵۴۲۳۰ میلیارد ریال بوده و سال مالی شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی ۳۱ اردیبهشت است.

سرمایه گذاری پتروشیمی با سرمایه ۱۸۲ میلیارد تومان سهامدار عمده شرکت های کربن و دوده صنعتی بوده و مالک درصدی سهام سرمایه گذاری ساختمان می باشد.

شرکت های اصلی پرتفوی بورسی وپترو،  کربن ایران و تکین کو ، وساخت و گازلوله ، دوده صنعتی پارس و پسهند و بورس کالا می باشد. شکربن مهم ترین شرکت بورسی این هلدینگ است.  سایر شرکت ها در زیر آمده است.

تاثیر مشهود نرخ خوراک در روند سهم/ تحلیل کامل «وپترو»

وپترو مالک صد درصدی  هامون کیش بوده که سه شرکت هامون کیش و  ۶۳٫۵ درصدی شیمی بافت و ۶۰ درصدی فیرکوپارس، ۱۰۰ درصدی صنایع کیمیای غرب گستر ، ۹۳٫۶ درصدی تولیدی پلیکا و  ۹۰ درصد احداث و خودکفایی صنایع شاخص را دارد. شرکت نگهداشت کارن نیز از دیگر زیرمجموعه های مهم شرکت است.

شیمی بافت شرکتی با بیشترین سودسازی برای وپترو است و باید منتظر گزارش ۶ ماهه و رونمایی از طرح های توسعه ای سهم و وورد به بازار سرمایه اش بود.

شرکت های غیر بورسی این هلدنیگ حایز اهمیت هستند .  بهای تمام شده  ۱۸۲ میلیارد تومان  است در حالی که ارزش فعلی این زیرمجموعه ها بیش از ۴۷۰۰ میلیارد بر آورد میشود. لذا ارزش افزوده قابل توجهی دارد.

سایر زیر مجموعه های غیر بورسی در زیر آمده است.

تاثیر مشهود نرخ خوراک در روند سهم/ تحلیل کامل «وپترو»

یکی از اتفاقات مثبت در هلدینگ پیش راه اندازی کارخانه اسید سیتریک کرمانشاه با ظرفیت ۱۲۰۰۰ تن است که  اگر امسال تولیدی محقق شود وضعیت درامد عملیاتی سهم را بهبود می دهد.

تحلیل تکنیکال وپترو و سناریوی شمارش امواج سهم:

لازم به ذکر است که ۱۰ میلیارد از سهم وساخت مستقیم و غیر مستقیم متعلق به وپترو است. با رشد گروه انبوه سازی و صف خرید خود وساخت سود خوبی نصیب وپترو خواهد شد.

پس از تکمیل یک دیامتریک پسای خوبی در قالب A رخ داده وسقف تاریخی شکسته شده است. تمایلی به اصلاح نیز در موج B نشان نداده و بیشتر زمان صرف شده است. به نظر میرسد با رعایت حد حمایت مقاومت شکسته شده سقف ۹۹ در ۲۲۸۰ – ۱۹۵۰ تومان رشد سهم با شیب ملایم تر از A تا محدوده ۴۰۰۰-۴۱۰۰ ادامه داشته باشد. تثبیت بالای ۲۸۰۰ تومان مهم است.

تاثیر مشهود نرخ خوراک در روند سهم/ تحلیل کامل «وپترو»

۰ نفر

برچسب‌ها

  • نفت و پتروشیمی

  • سی چارت (صفحه خبر- اتنهای مطلب)
  • دارا ماینر (میان مطلب)
  • مدیران خودور ام وی ام(صفحه خبر-میان مطلب)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.






captcha

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 35 views بار دسته بندی : اخبار بورس تاريخ : 11 نوامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.