مکس بورس تب فولاد چین فروکش می‌کند؟ - مکس بورس

پس از رشد کم نظیر قیمت محصولات فولادی در بازارهای آتی و نقدی چین در هفته های اخیر ، به نظر می رسد که مقامات این کشور بار دیگر نگران روند تشکیل حباب قیمت در بازار شده و به تکاپو برای مقابله با این وضعیت افتاده اند.

به گزارش متال بولتن به نقل از برخی از منابع آگاه در روزهای گذشته نشستی به میزبانی مقامات اتحادیه آهن و فولاد چین برای بررسی روند رشد سرسام آور قیمت محصولات فولادی برگزار شده و به نظر می رسد که نمایندگانی از بازار آتی شانگهای و وزرات صنعت و فناوری اطلاعات چین در این نشست حضور داشتند.

هنوز اطلاعات دقیقی از جزئیات این نشست منتشر نشده اما برخی از موضع گیری های مقامات حاضر در نشست مذکور، زمزمه هایی را در زمینه احتمال استفاده از ابزارهای کنترلی به منظور آرام کردن جو بازار محصولات فولادی ایجاد کرده است.

یکی از مهمترین موضع گیری ها از سوی اتحادیه  آهن و فولاد چین بوده است. مقامات این اتحادیه رشد اخیر قیمت فولاد را فراتر از تاثیر عوامل بنیادی این بازار دانسته و معتقداند  که تاثیر هم زمان فعالیت های سوداگرانه  و اغراق در درک تاثر طرح های کاهش تولید فولاد مد نظر دولت منجز به این وضعیت شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 121 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.