مکس بورس تثبیت مس در سطوح بالاتر از 6700دلار - مکس بورس

پس از جهش بیش از ۱۲۰ دلاری قیمت مس در معاملات روز گذشته بازار فلزات لندن، این محصول در روز جاری نیز به سیر صعودی خود ادامه داد و توانست در سطوح بالاتر از ۶۷۰۰ دلار تثبیت شود. افزایش ملموس سطح خرید این محصول از سوی صندوق های سرمایه گذاری علت اصلی جهش قیمت در این روزها به حساب می آید.

در دو روز اخیر میزان فعالیت صندوق های سرمایه گذاری در معاملات آتی مس بازار شانگهای به میزان قابل ملاحظه ای بالا رفته و همین امر به رونق بیش از پیش این محصول در بازار لندن نیز دامن زده است . پس از اینکه در روزهای گذشته بازار آتی شانگهای محدودیت حجم  و افزایش کارمزد معاملات روزانه در قراردادهای آتی روی را در به منظور کنترل رشد قیمت این محصول در دستور کار قرار داد، جریان نقدینگی به خصوص از سوی صندوق های سرمایسه گذاری به سوی معاملات مس روانه شده است.

پیش تر نیز محدودیت هایی بر روی معاملات فولاد شانگهای و سنگ آهن دالیان وضع شده بود امری که از حرارت معاملات این محصولات کمی کاسته و نقدینگی را به سوی معاملات مس سوق داده است.

شب گذشته مس در معاملات لندن در برهه هایی توانست در سطوح بالاتر از ۶۷۰۰ دلار معامله شود اما در نهایت کمی از این مرز قیمت عقب نشست. با آغاز معاملات در روز جمعه اما این محصول در لندن با رشدی ۰/۳ درصدی به ۶۷۲۱ دلار در هر تن رسیده است. در بازار شانگهای نیز قیمت با افزایشی نزدیک به دو درصد مواجه شده است.

همچنین در معاملا امروز روی با افزایش قیمت ۰/۷ درصدی به ۳۱۳۰ دلار در هرتن رسیده و سرب  نیز ۰/۴ درصد گران شده و در سطح ۲۳۶۹ دلار قرار گرفته است. قیمت آلومینیوم با افزایشی مختصر  در سطح  ۲۱۰۵ دلار گزارش می شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 143 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.