مکس بورس تحلیل بورس امروز | آینده نامعلوم - مکس بورس

مهمترین تصویر امروز بازار سرمایه در جریان معاملات امروز مربوط به چه مواردی است. آنچه ناظران از آن یاد می‌کنند آینده نامعلومی است که در انتظار بازار است.

دنیای بورس | صعود ۵۴ هزار واحدی شاخص کل در روز بازگشایی‌ها مهم‌ترین تصویر امروز از بازار سرمایه بود. در جریان معاملات امروز، برخی از نمادها بعد از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه، برخی به خاطر لغو این مجمع و برخی بعد از کنفرانس اطلاع رسانی درباره نوسان ۵۰ درصدی، به جریان معاملات بازگشتند.

برخی دیگر نیز بعد از افشای اطلاعات با اهمیت با نوسان قابلی توجه باز شدند که در این میان می توان به بازگشایی بانک دی اشاره کرد که ۲۳ درصد رشد قیمت را تجربه کرد.  برخی از نمادهای مهم همانند «حکشتی» در فاصله کمتر از ۲۰ روز، دوباره به خاطر نوسان ۵۰ درصدی متوقف شده و برحی دیگر همانند «ذوب» به دلیل نوسان ۲۰ درصدی به مدت ۶۰ دقیقه در حالت سفارش گیری باقی ماندند.

«شپنا» و «شستا» که خارج از زمان عادی بازار معامله شدند، با توجه به صف خرید قابل توجه و هچنین عرضه سنگین حقوقی‌ها بشترین حجم معاملات امروز را ثبت کردند و از سوی دیگر به اتفاق بیش از ۷۵۰۰ واحد شاحص کل را بالاتر بردند. اما طبق معمول، بانکی‌ها بیشترین حجم معاملات را به نام خود ثبت کردند به نحوی که حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون سهم از نمادهای «وتجارت»، «وبصادر» و «وپارس» دادوستد شد. در حالی امروز بیش از ۲ هزار میلیارد تومان نقدینگی جدید وارد بازار سرمایه شد که ارزش معاملات خرد در نخستین روز هفته، از ۲۳ هزار میلیارد تومان فراتر رفت.

با این حال همچنان روند بازار به صورتی نیست که آینده آن قابل پیش بینی باشد. نوسان روزانه نرخ دلار از یک سو باعث شده سهامداران آماده فروختن سهام و نقد کردن سبدشان باشند. از سوی دیگر شاخص‌کل از میانه کانال یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد گذر کرده است و یک رشد ۲ درصدی هم میتوان به فتح قله ۲ میلیون واحد منجر شود. شاید این مسئله دلیل افزایش عرضه‌ها در ساعات پایانی امروز باشد.

اگر چه صف خرید نمادها حفظ شد و شاخص کل نیز رشد قابل توجهی داشت اما حقوقی‌ها در مقام فروشنده، عملکرد قابل توجهی داشتند. نمونه بارز عرضه حقوقی ها را می توان عرضه ۹۵ درصدی حقوقی‌های «شستا» و عرضه ۸۰ درصدی حقوقی‌های«شپنا» مشاهده کرد. در نتیجه انتظار می رود در معاملات فردا هر چه به شاخص ۲ میلیون واحد نزدیک تر شویم، بر شدت عرضه ها افزوده شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 281 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 28 آگوست 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.