مکس بورس تحلیل بورس امروز | امیدواری به هفته آینده - مکس بورس

. چه اتفاقاتی امروز افتاد که سهامداران را به روزهای آینده امیدوار کرد.معاملات امروز بورس سراسر صعودی شد تا معامله گران هفته بعد منتظر روزهای امیدوارکننده تری باشند

دنیای بورس | روز سراسر صعودی بورس به پایان رسید و نه تنها شاخص‌کل بار دیگر میلیونی شد بلکه با رشد بیش از ۴۰ هزار واحدی، یکی از پررشدترین روزهای خود را سپری کرد. با پایان یافتن معاملات امروز شاخص به یک میلیون و ۲۸ هزار واحد رسید و به این ترتیب رشد ۹۰ هزار واحدی را در ۴ روز کاری این هفته به ثبت رساند.

 همچنین با صعود ۴ درصدی دماسنج بازار در معاملات امروز، بازدهی این هفته بازار سرمایه به ۹٫۶ درصد رسید.  با باقی ماندن صفوف خرید تا پایان زمان معاملات، سهامداران با خیال آسوده‌تری به استقبال تعطیلات پایان هفته می‌روند. ارزش معاملات خرد امروز به بیش از ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسید که برای روز قبل از تعطیلی، رقم مناسبی به نظر می‌رسد. همچنین در معاملات امروز بیش از هزار میلیارد تومان نقدینگی جدید وارد بازار سرمایه شد.

 

نمادهای خبرساز

«حکشتی» یکی از نمادهای خبرساز امروز بود که بعد از افزایش سرمایه با رشد ۱۸ درصد به جریان معاملات بازگشت و با حجم معاملات بالا، یکی از نمادهایی بود که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بر جای گذاشت. «های وب» نیز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که برنده مناقصه ۲۵۰ میلیارد تومانی خرید و تامین تجهیزات جهت اجرای پروژه ایجاد زیرساخت ابری پیام رسان‌های بومی معرفی شده است. بازگشایی این نماد روز شنبه و بدون محدودیت نوسان خواهد بود. «وسدید» دیگر نماد خبرساز امروز بود. گروه صنعتی سدید در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که رای قطعی دادگاه در خصوص مالکیت ۳۳ درصد سهام شرکت فراب به نفع این شرکت صادر شد.

«خودرو» و «خساپا» همانند روز گذشته بیشترین حجم معاملات را خود اختصاص دادند اما در بین نمادهایی که بیشترین ارزش معامله را داشتند، «وساپا»، «وبملت»، «شبندر» و «خگستر» قرار داشتند. «شستا» نیز که برای اولین بار به زمان عادی معاملات بازگشته، در طول زمان معاملات صف خرید ۱۰۰ میلیون سهمی داشت و حالا فرصت دارد در معاملات روز شنبه، به سقف قبلی خود برسد. «آریا» نیز که همچنان برای سرمایه‌گذاران جذاب است، همانند روز گذشته به میزان حجم مبنا عرضه شد تا برای دومین روز پیاپی ۵ درصد رشد را ثبت کند.

نکته قابل تامل در معاملات آریاساسول، ۳ خریدار حقوقی بودند که توانستند ۵۰۰ هزار سهم «آریا» را خریداری کنند. در واقع با وجود صف خرید ۱۷۰ میلیون سهمی، ۲ شرکت توانسته‌اند بیش از یک ردیف از این سهم را بخرند که با توجه به قوانین جدید بورس درباره فاصله ۳۰۰ میلی ثانیه بین سفارش‌ها، در نوع خود جالب است.

پالایشی‌ها نیز گروهی بودند که در کنار خودرو و بانک، بیشترین توجه‌ها را به سمت خود جلب کردند. امروز بازگشایی شبندر با رشد ۲۱ درصدی همراه بود. دیگر نمادهای پراهمیت گروه پالایشگاه نیز با صف خرید قابل توجهی همراه بودند. این در حالی است که قیمت جهانی نفت نیز همچنان در حال صعود است و قیمت هر بشکه نفت برنت به مرز ۴۰ دلار در هر بشکه نزدیک شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 209 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 17 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.