مکس بورس تحلیل بورس امروز | انتظارات بهبود - مکس بورس

دادوستدها در بازار سهام امروز با خریدهای سنگین حقوقی ها دنبال شد اما در نهایت این فروشندگان بودند که بر جریان مستولی شدند اما از دید تحلیلگران تداوم این وضعیت بازار را به شرایط بهتری میرساند.

دنیای بورس | افت ۵۳ هزار واحدی شاخص کل، نتیجه بازار امروز بود و به این ترتیب دماسنج بازار به مرز یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد بازگشت. اما نکته امیدوار کننده بازار امروز، خرید سنگین حقوقی‌ها بود. در جریان معاملات امروز حقیقی‌ها فروشنده بودند و بیش از ۷ هزار میلیارد تومان از سبد خود را نقد کردند. در سوی مقابل اما حقوقی‌ها به همین میزان خرید داشتند و این خریدها در برخی نمادهای لیدر بازار، نمود بیشتری داشت. بیشترین میزان خرید حقوقی‌ها در نمادهای «فولاد»، «شپنا»، «فولاد» و «وتجارت» بود؛ به نحوی که در هر یک از این نمادها حدوده ۸۰ درصد خریدها مختص حقوقی‌ها بود و این در حالی است که این چهار نماد بیشترین ارزش معاملات روز جاری را به خود اختصاص دادند.

خریدها در نمادهای بانکی هم پرحجم بود به گونه ای که در مجموع بیش از ۵ میلیارد سهم از نمادهای بانک صادرات و تجارت دادوستد شد و از این میزان حدود ۴ میلیارد سهم را حقوقی‌ها خریدند. تا بدین جای کار نتیجه عملی تصمیمات جلسه دیروز عصر، تا حدودی در بازار نمایان شد و به نظر می‌رسد بخش دیگری از خریدهای حقوقی‌ها فردا و پس فردا انجام خواهد شد. اگر روال بر این اساس باشد، بهترین حالت حمایتی رخ داده است چرا بازگشت بازار نه به صورت V شکل، بلکه به مرور و با ایجاد محدوده حمایتی مناسب انجام گرفته است. شاید بسیاری از سهامداران منتظر صف خرید شدن بسیاری نمادها بودند اما در عمل، خرید عمده حقوقیها در کف قیمتی امروز، شرایط بهتری برای بهبود روند بازار ایجاد کرده و از بروز رفتارهای هیجانی مکرر در روزهای آینده جلوگیری می‌کند. در شرایط فعلی، سهامدارانی که صبر و ریسک پذیری کم‌تری دارند از بازار خارج شده و در نتیجه هیجانات بازار فروکش خواهد کرد.

بخشی از فشار فروش در بازار امروز نیز به خاطر سهامدارانی است که قبل از شروع تعطیلات ۴ روزه در آخر این هفته، نیاز به نقدینگی داشتند و در نتیجه حاضر بودند سهام خود را در هر قیمتی که شده، عرضه کنند. با این حال در ۵ دقیقه پایانی معاملات امروز نیز شاهد «رنج مثبت» در برخی نمادهای مطرح بودیم به گونه‌ای که «فملی» به صف خرید رسید و «فولاد» و «وتجارت»  تا محدوده مثبت بالا آمدند. حتی پس از پایان بازار، برخی از سهامداران با محاسبه سقف قیمت «وتجارت» برای روز سه شنبه، از هم اکنون سفارش‌های خود را روی آن قیمت قرار داده‌اند تا در این لحظات صف خرید نیم میلیاردی برای معاملات فردای بانک تجارت تشکیل شده باشد! در نهایت صف فروش نمادهایی همانند «فارس» و «وغدیر» نیز جمع شد تا امیدواری سهامداران برای روز بعد افزایش یابد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 291 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 13 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.