مکس بورس تحلیل بورس امروز | اوقات کسل کننده - مکس بورس

امروز چه اتفاقی افتاد که روند بازار کسل کننده شد و در ساعات پایانی بازار روند آن با برچیده شدن صف های فروش همراه شد.

دنیای بورس | سه ساعت ابتدایی بازار امروز همان حالت کسل‌کننده چند وقت اخیر را داشت. سفارش های فروش بازار را یکدست قرمز پوش کرده و در سوی مقابل، حداقل سفارش های خریدی که ثبت می شد به سرعت در دل عرضه ها ناپدید می گشت.

در این شرایط باز هم شاخص‌کل افت قابل توجهی  را تجربه کرد و با از دست دادن کانال یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد، به میانه‌های کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد هم نزدیک شد، جایی که به اعتقاد بسیاری از تحلیل گران، سطح حمایتی قوی در برابر افت بیشتر شاخص کل است.

اما در نیم ساعت پایانی شرایط کمی بهتر شد. حجم معاملات افزایش یافت و صف فروش «فملی» جمع شد تا چراغ اول را صنایع ملی مس روشن کرده باشد. صف فروش «فملی» در حالی تا یک ساعت مانده به پایان بازار باقی مانده بود که در دقایق پایانی معاملات امروز پیشنهاد هیئت مدیره این شرکت مبنی بر افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از محل سود انباشته روی کدال قرار گرفت و باعث شد تقاضا برای این نماد افزایش یابد.

صف فروش «فولاد» هم که در این روزها به سنگ محک بازار تبدیل شده است، در نیم ساعت پایانی در چندین مرحله جمع شد تا بخش زیادی از فشار فروش روی این سهم گرفته شود.

بسیاری از سهامداران برای اینکه تشخیص دهند اصلاح شاخص کل کجا به پایان می رسد، کاری به اظهار نظر مسئولان و تصمیمات حمایتی آن‌ها ندارند بلکه با توجه به روند معاملات نمادهای لیدری همانند «فولاد»، «شستا»، «شپنا» و … به دنبال افزایش تقاضا در سطح بازار هستند.

در نیم ساعت پایانی معاملات امروز صف فروش نمادهای کوچک‌تری که نیاز به نقدینگی کمتری داشت برچیده شد و برخی از آنها به تعادل هم رسیدند اما برای بازگشت بازار نیاز به تغییر جهت در معاملات نمادهای لیدر و شاخص‌ساز داریم.

امروز بیشترین ارزش معاملات به سرمایه گذاری ملی ایران اختصاص داشت که بیش از ۸۴۰ میلیارد تومان از سهام آن دادوستد شد. در سوی دیگر نیز حدود یک میلیارد سهم از سهام بانک تجارت و صادرات معامله شد تا رکورددار بیشترین حجم معامله باشند. با این وجود ارزش معاملات خرد حدود ۹۷۰۰ میلیارد تومان بود که یک سوم میزان روزهای پررونق بازار به حساب می آید.

 با ادامه روند نزولی بازار، شاخص کل به میانه کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نزدیک شد که سطح حمایتی قابل قبولی بر سر راه افت بیشتر بازار است. با توجه به روند معاملات در دقایق پایانی و ادامه حمایت حقوقی‌ها و جمع آوری صف فروش نمادهای باقی مانده، میتوان انتظار داشت فردا بازار به تعادل نزدیک شود اما برای اینکه بازار بتواند به مسیر صعودی خود بازگردد شاید چند روزی زمان نیاز داشته باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 118 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 14 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.