مکس بورس تحلیل بورس امروز | ترس از ریزش - مکس بورس

اگر چه دادوستدها امروز در ساعات ابتدایی طوفانی آغاز شد اما ترس از ریزش بازار را منفی کرد. اختلالات مربوط به هسته معاملات البته همچنان بازار را با چالش مواجه می‌کند.

دنیای بورس | شروع بازار امروز طوفانی بود و شاخص کل با صعود قابل توجه تا مرز یک میلیون و ۹۷۳ هزار واحد پیش رفت. نمادهای شاخص‌سازی همانند «فولاد» و «فملی» به صف خرید هم رسیدند و همه چیز برای فتح قله ۲ میلیون واحدی آماده بود. اما در ادامه با افزایش عرضه‌ها و طبق معمول اختلال سامانه معاملات، ترس ریزش بیشتر شاخص‌کل بر بازار حاکم شد و همان نمادهای شاخص‌ساز دوباره به صف رسیدند اما این بار از نوع فروش. این بار خبری از عرضه‌های پرقدرت حقوقی‌ها نبود و حقیقی‌ها بازیگران نقش اول فروش‌ها بودند. هیجان فروش در معاملات بعدازظهر بیشتر به چشم آمد به نحوی که «خودرو» که در روزهای گذشته با استقبال بالایی رو به رو شده بود، امروز به صف فروش چند صد میلیونی رسید.  بیش از ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون سهم «خساپا» در حالی دست به دست شد که امروز هم سقف و هم کف قیمتی را تجربه کرد.

«شستا» برای دومین روز پیاپی آخرین سهمی بود که معامله می‌شد و با جابه‌جایی ۳۶۴ میلیون سهم از سرمایهگذاری تامین اجتماعی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادو بر خلاف روزهای گذشته، امروز تا مرز صف فروش هم پیش رفت. با توجه به اینکه اتفاق خاصی در شرایط بنیادی شرکت‌ها و اقتصاد کلان رخ نداده است، در نتیجه افت و خیزهای امروز دلیلی به غیر از نزدیک شدن شاخص کل به مرز ۲ میلیون واحد ندارد.

 

اختلال های صبحگاهی و عصرگاهی

توقف های مکرر نمادهای پرمعامله، به نوعی نظم بازار را بر هم زده است. ادامه زمان معاملات تا ساعت ۱۶ نیز نتوانسته تاثیر قابلی توجهی داشته باشد. «شپنا» روز گذشته خارج از ساعت عادی بازار معامله شد و حتی در آن زمان نیز معاملات روانی نداشت و با وقفه‌های مکرر همراه شد. امروز که به ساعت عادی بازار برگشته بود نیز باز هم همان روند دیروز را تکرار کرد و دو بار معاملات آن به تعویق افتاد.

این شرایط باعث می‌شود اگر تا پیش از این کسی برای خرید یا فروش روی این نمادها اقدام نکرده بود هم، به فکر این بیفتد که این سهم را بدون دلایلی تحلیلی به سبد خود اضافه یا از سبد خود خارج کند. از سوی دیگر اختلال‌هایی که هم در صبح و هم بعدازظهر تکرار می‌شود نشان می دهد افزایش ساعات معاملات عملا راهکاری نیست که به جریان معاملات کمک کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 224 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 24 آگوست 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.