مکس بورس تحلیل بورس امروز | روزهای آینده سهام - مکس بورس

در روزی که همه چیز بر وفق مراد بود تا بازار روند صعودی را قدرتمندتر دنبال کند که در ادامه افزایش سمت عرضه باعث رشد لاک پشتی بازار شد.

دنیای بورس | روز پرمعامله و عجیب بازار سرمایه ، با رشد حدود نیم درصدی شاخص‌کل و افت حدود یک درصدی شاخص هم‌وزن به پایان رسید. در حالی که در نیم ساعت ابتدایی بازار، شاخص‌کل بیش از ۴۰ هزار واحد رشد را ثبت کرد اما در ادامه با افزایش سنگین عرضه‌ها، روند بازار دوباره عوض شد و نمادهایی که صف خرید قابل توجهی داشتند به مرز صف فروش رسیدند. در این شرایط سهامدارانی هم که قصد فروش نداشتند، با مشاهده عرضه‌های سنگین ترجیح دادند تا مشخص شدن روند بازار، دوباره سبدسهام خود را نقد کنند و آن‌ها نیز به صف نشینان اضافه شدند.

نتیجه این هیجان خرید و فروش در نهایت به رشد ۹۱۷۴ واحدی شاخص کل منجر شد. رشد شاخص کل در حالی است که با افزایش عرضه‌ها در بازار، بیشتر نمادها دوباره به صف فروش رسیدند و در نهایت نیز معاملاتشان در همان محدوده منفی به پایان رسید تا شاخص هم‌وزن افت دیگری را تجربه کرده باشد.

با این حال نکته مثبت در جریان معاملات امروز، ارزش بالای معاملات بود؛ به نحوی که ارزش معاملات خرد به حدود ۲۸ هزار میلیارد تومان رسید و از این میزان نزدیک به ۵ هزار میلیارد تومان به دو نماد «شستا» و «شپنا» اختصاص دارد. با حمایتی که روی این دو نماد انجام شد، صف سنگین «شستا» جمع شد و معاملات آن در پایان بازار به تعادل رسید و «شپنا» نیز به صف خرید رسید تا کمی خیابان سهامداران گروه پالایشی راحت شود. بیش از یک میلیارد سهم از چهار نماد دادوستد شد که در این بین «وتجارت» و «وبصادر» به گروه بانکی و «خودرو» و «خساپا» به گروه خودرویی اختصاص داشتند اما هیچ کدام از این نمادها در بین ۶ نمادی که بیشترین ارزش معاملات را داشتند، رتبه‌ای به دست نیاورند.

 

دلایل مختلف برای افزایش عرضه‌ها

با افزایش عرضه‌ها در بازار، تحلیل‌های مختلفی از وضعیت فعلی ارائه و برخی  از فعالان این بازار نیز به دنبال دلیل این عرضه‌ها می‌گشتند. از آن جهت که میزان عرضه‌ها در نمادهای مختلف، روال مشترکی نداشت امکان اینکه عرضه ها را به حقیقی‌های تازه وارد یا حقوقی‌های مقتصد ربط بدهیم وجود ندارد. برخی احتمال ریزش را بیشتر دانسته و برخی دیگر نیز به دنبال حمایت حقوقیها بودند. در هر حال با افزایش حجم معاملات به خصوص در یک ساعت پایانی، احتمال ریزش سنگین بازار سرمایه در روزهای آینده کمرنگ تر شد و اغلب تحلیل گران اعتقاد دارند رفتار سینوسی شاخص‌کل تا مدتی در همین محدوده ادامه خواهد داشت. رفتار هیجانی فروشندگان در شرایطی است که دلار در صرافی ملی به بالای ۲۳ هزار تومان رسید و بازارهای جهانی نیز شرایط مساعدی را تجربه می کنند. هسته معاملات نیز در روزی که ارزش معاملات به شدت بالا بود، مشکل خاصی نداشت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 274 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 13 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.