مکس بورس تحلیل بورس امروز | همچنان با اختلال - مکس بورس

بازار سهام اگر چه امروز را با اختلالات مربوط به هسته معاملات روبه رو بود اما با این وصف بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان سهم دادوستد شد.

دنیای بورس | شروع این هفته بازار سرمایه دوباره با اختلال هسته معاملات همراه بود. از زمان پیش گشایش مشخص بود که بسیاری از سفارش‌ها به ثبت نرسیده است و معامله‌گران از این گلایه داشتند که امکان ثبت یا تغییر سفارش‌ها را ندارند. اگر چهارشنبه هفته گذشته از کار افتادن سامانه آنلاین کارگزاری آگاه بهانه‌ای برای اختلال سامانه ها اعلام شده بود، این بار هسته معاملات بازیگر نقش اول اختلال‌ها بود به نحوی که شروع بازار یک بار تا ساعت ۹٫۳۰ دقیقه و یک بار تا ساعت ۱۰ به تاخیر افتاد. در نهایت نیز زمان بازار تا ساعت ۱۳ تمدید شد.

امروز کارگزاری‌ها یکی از شلوغ‌ترین روزهای خود را سپری کردند، این بار نه به خاطر دریافت کد بورسی، بلکه به خاطر اختلال مکرر سامانه‌های معاملاتی، مشخص نبودن خرید صندوق واسطه گری مالی یکم و در نهایت خرید نشدن سهام «وپویا». آن‌هایی که سابقه کمی در بازار سرمایه دارند از این نگران بودند که پول و سرمایه آن‌ها از دست رفته باشد، اما آن‌هایی که سابقه چند ساله در بورس دارند دیگر با اختلال‌های گاه و بیگاه هسته معاملات و کندی سامانه‌های معاملاتی کارگزاری‌ها خو گرفته‌اند. در هر حال این اختلال‌ها هشداری است مبنی بر اینکه چندین برابر ظرفیت فعلی، کد سهامداری صادر شده است. با توجه به تمام مشکلاتی که امروز وجود داشت، بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان سهام داد و ستد شد. برآیند خرید و فروش حقیقی‌ها نیز بیانگر این موضوع است که حدود ۷۷۰ میلیارد تومان نقدینگی جدید وارد بازار سرمایه شد و تقاضای هیجانی باعث شد شاخص‌کل با رشد بیش از ۴۶ هزار واحدی در آستانه فتح کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی قرار بگیرد.

 

بازگشت شاخص‌سازها

در معاملات امروز برخی از شرکت‌های بزرگ بورسی که نمادشان متوقف بود، به جرگه معاملات بازگشتند. «فولاد» که به خاطر نوسان ۵۰ درصدی متوقف شده بود، در دو ساعت پایانی دوباره با صف خرید بر مدار معاملات بازگشت و با معامله ۱۱۴ میلیون سهم از آن، دومین نمادتاثیرگذار بر رشد شاخص بود. بانک تجارت نیز که به همین دلیل متوقف شده بود امروز در سقف قیمت بازگشایی شد و با دادو ستد ۱ میلیارد سهام بانک تجارت ، رکوردار بیشترین حجم معامله بود. در مقابل اگرچه ۱۳۱ میلیون از سهام بانک ملت معامله شد، اما «وبملت» توانست با ۳۲۴ میلیارد تومان، بیشترین ارزش معامله را به ثبت برساند.

 

ورود دارایکم به جریان معاملات

بالاخره نماد «دارایکم» با ۱۱۴ درصد رشد، بازگشایی شد. حدود ۷٫۵ میلیون واحد از صندوق واسطه‌گری مالی یکم امروز معامله شد. قیمت پذیره نویسی هر واحد از این صندوق در پایان اردیبهشت ماه ۱۰ هزار تومان بود و امروز تا مرز ۲۵ هزار تومان نیز پیش رفت تا بازدهی قابل توجهی برای سهامداران این صندوق به ارمغان آورده باشد. با توجه به تجربه دلنشینی که این پذیره نویسی برای سهامداران داشت، به احتمال زیاد دو صندوق دیگر با استقبال بالاتری مواجه خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 234 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 7 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.