مکس بورس تحلیل بورس امروز | پیش بینی فردا - مکس بورس

آیا با عرضه اولیه فردا ممکن است که از حجم سفارش های خرید کاسته شود. با روند معاملات امروز، چه سناریوی برای فردا میتوان نوشت.

دنیای بورس | بعد از یکی دو روز که برخی نمادها اصلاح داشتند و شاخص پشت سد مقاومت روانی یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد ایستاده بود، امروز رکوردهای متعددی جابه‌جا شد. از یک سو شاخص کل با قدرت تمام از سد این مقاومت روانی گذشت و به یک میلیون و ۵۴۶ هزار واحد رسید. از سوی دیگر برای اولین بار در تاریخ فعالیت بورس، دماسنج بازار در یک روز معاملاتی حدود ۶۵ هزار واحد افزایش یافت. اگرچه بیشترین میزان رشد شاخص از نظر درصد نیست اما ۶۴ هزار و ۹۱۱ واحدی که امروز شاخص‌کل رشد داشت، هم سهامداران را نسبت به شکسته شدن این مقاومت خاطرجمع کرد و احتمال رشد بازار سرمایه تا سقف ۲ میلیون واحد در آینده نزدیک را محتمل‌تر کرد.

روند معاملات امروز بازار سرمایه نکته خاصی نداشت، اغلب نمادها در صف خرید قفل بودند، این مسئله باعث شد ارزش معاملات امروز به ۱۴ هزار میلیارد تومان برسد و این در حالی است که در دو روز گذشته، ارزش معاملات به ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده بود. اما رکورد دیگری که امروز جابه‌جا شد، میزان ورود نقدینگی به بازار سرمایه بود. در معاملات امروز بیش از ۲۶۰۰ میلیارد تومان نقدینگی وارد بازار سرمایه شد که بعد از ۱۴ اردیبهشت، بالاترین میزان پولی است که در یک روز به بورس وارد شده است.

در بین نمادهای پربیننده امروز، «برکت» توانست به لطف عرضه ۹۵ درصدی حقوقی‌ها با ۴۵۱ میلیارد تومان بیشترین ارزش معامله را به خود اختصاص دهد. طبق انتظار «وتجارت» و «وبصادر» دو نمادی بودند که روی هم رفته ۳٫۵ میلیارد سهم از انها داد و ستد شد و بیشترین حجم معامله را به خود اختصاص دادند. در معاملات امروز بورس ۱۰ نماد رشدی بیش از ۱۰ درصد داشتند و «غپاک» با رشد ۱۰۲ درصدی بیشترین افزایش قیمت را ثبت کرد. با فروکش کردن هیجان خرید در معاملات امروز، احتمال دارد فردا با توجه به عرضه اولیه «سیتا» از حجم سفارش های خرید کاسته شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 203 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 5 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.