مکس بورس تداوم احتیاط در نگاه بورسی‌ها - مکس بورس

در این هفته کارشناسان همانند هفته قبل، انتظار تغییر چندانی در روند بازار سهام ندارند. بر همین اساس این گروه بیان می‌کنند که تقابل چندین مولفه در برابر هم منجر به نوسان محدود شاخص می‌شود. احتمال افت قیمت‌ها در بازارهای جهانی، اظهارات ترامپ در خصوص برجام و انتشار گزارش ۶ ماهه شرکت‌ها از مواردی است که در روند بازار تاثیرگذار بیان شده است.

کارشناسان:

صعودی: ۳۵ درصد از کارشناسان بر این باورند شاخص کل بورس طی این هفته روند مثبتی از خود به جای می‌گذارد. بر همین اساس این گروه بیان می‌کنند با توجه به عملکرد شرکت‌ها در نیمه نخست سال، این انتظار وجود دارد که شرکت‌ها بتوانند گزارش‌های ۶ ماهه مطلوبی ارائه دهند. این موضوع می‌تواند در روند بازار اثرات مثبتی داشته باشد. از سوی دیگر، این افراد نگرشی مثبت به روند نرخ ارز دارند و احتمال می‌دهند با شروع فصل پاییز تقاضا برای این ارز مهم بین‌المللی افزایش یابد.

کم‌نوسان: ۶۰ درصد از کارشناسان شرکت‌کننده در این نظرسنجی معتقدند بورس همانند هفته قبل، روزهای آرامی را پیش رو داشته باشد. بر همین اساس، این گروه بیان می‌کنند تقابل عوامل مثبت و منفی منجر به نوسان محدود می‌شود. از یک سو موضوع گزارش عملکرد شرکت‌ها بسیار مهم است که میتواند منجر به رشد شاخص شود و از سوی دیگر بی‌ثباتی در قیمت کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی نیز وجود دارد. موضوعی که می‌تواند صنایع کالامحور که بخش اعظمی از ارزش بازار را در اختیار دارد تحت تاثیر قرار دهد.

همچنین طی روزهای اخیر بار دیگر بحث بقای برجام مطرح است. موضوعی که نشات گرفته از اظهارات رییس جمهور آمریکاست و می‌تواند در روند بازار اثرگذار باشد.

نزولی: تنها ۵ درصد از کارشناسان نگاهی نزولی به روند شاخص دارند. این گروه مهم ترین عامل را برای انتخاب این گزینه بازارهای جهانی می دانند و بیان میکنند که احتمال نزول قیمت‌ها در کامودیتی‌ها کلیت بازار سهام را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

سهامداران

صعودی: ۷۲ درصد از سهامداران خوشبین به صعود بورس در هفته آتی هستند. مهم‌ترین دلیلی که این گروه در خصوص رشد شاخص بیان می‌کنند مربوط به ابلاغیه جدید سازمان بورس در خصوص بازنگری توقف و بازگشایی نمادهاست. این گروه بیان می‌کنند ۶ دستورالعمل جدید سازمان بورس می‌تواند تا حد زیادی از مشکلات بازار بکاهد و منجر به افزایش نقدشوندگی شود. موضوعی که هیچ‌یک از کارشناسان اشاره‌ای به آن نداشتند. از سوی دیگر این گروه همگام با کارشناسان انتشار گزارش‌های عملکرد ۶ ماهه شرکت‌ها را عاملی برای رشد شاخص طی هفته مزبور بیان کردند.

کم‌نوسان: هرچند هیچ کدام از سهامداران به نزول شاخص رای نداده‌اند، اما برخی از آنها با استدلال‌هایی مشابه کارشناسان به روند کم‌نوسان شاخص در این هفته اعتقاد دارند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 137 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.