مکس بورس تداوم افت قیمت آهن‌قراضه در بازار جهانی - مکس بورس

با امتناع خریدران آهن قراضه در ترکیه از پذیرش سطوح قیمت روزهای گذشته در بازار وارداتی، این محصول باز هم با افت قیمت مواجه شد. وفور عرضه آهن قراضه در بازارهای جهانی از دلایل اصلی تزلزل قیمت به حساب می آید.

مشتریان آهن قراضه در ترکیه پس از غیبت چند روزه، روز گذشته باز هم در بازار فعال شدند  و به خرید سه محموله آهن قراضه البته در قیمت هایی پایین تر از قیمت اوایل هفته اقدام کردند. بالا بودن سطح عرضه در بازار جهانی از دلایل امتناع خریداران در پذیرش قیمت های اعلامی از سوی فروشندگان به حساب می آید.

در عین حال به علت تعطیلات رسمی در در تایوان ، تقاضا در شرق آسیا برای آهن قراضه پایین آمده و همین امر نیز فشار بیش از پیشی را بر بازار این محصول وارد گرده است. همچنین فولادسازان ترکیه در ماه گذشته بخش اعظمی از نیاز خود به قراضه را تامین کرده اند و بالا بودن سطح موجودی انبار این محصول، تقاضا از سوی این دسته از مشتریان را نیز پایین آورده است.

بدین ترتیب شاخص قیمت آهن قراضه(قطعات بزرگ) متال بولتن با منشا شمال اروپا با افتی بیش از ۴دلار در روز گذشته به ۲۹۰دلار در قرارداد سی اف آر ترکیه رسید. همچنین شاخص قیمت آهن قراضه با منشا ایالات متحده ۵ دلار ارزان شد و در سطح ۲۹۹دلار قرار گرفت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 132 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.