مکس بورس تداوم حمایت حقوقی‌ها از بازار سهام - مکس بورس

معامله‌گران حقوقی در حالی تغییر مالکیت‌ها را همچنان در اختیار داشتند که بیشترین خرید صورت گرفته از سوی این گروه از بازیگران در دو نماد فولاد مبارکه و سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین بود.

دنیای بورس: در دادوستدهای روز چهارشنبه خالص خرید معامله‌گران حقوقی در نماد فولاد مبارکه اصفهان به بیش از ۳ میلیارد تومان رسید. در این میان صندوق سرمايه‌گذاری گنجينه زرين شهر به عنوان سهامدار عمده «فولاد» به خرید ۶۰۰هزار سهم پرداخت. این روند در نماد «تاپیکو» نیز با جابه‌جایی ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی نقدینگی به پرتفوی سهامداران حقوقی دنبال شد. همچنین ۱۰میلیون و ۵۰۰هزار سهم «تاپیکو» را سرمايه‌گذاری صباتامين خریداری کرد. بر این اساس در بازار امروز حدود ۹۰ میلیون سهم به ارزش ۳ میلیارد تومان در مسیر حقیقی به حقوقی جابه‌جا شد.

الف) شرکت‌های پالایشی: در بازار امروز خالص تغییر مالکیت حقوقی‌ها در میان نمادهای پالایشی به ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسید. نماد معاملاتی پالایش نفت بندرعباس نیز در این روز شاهد جابه‌جایی حدود ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار سهم به ارزش ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی در مسیر حقیقی به حقوقی بود. در این راستا صندوق سرمايه‌گذاری گنجينه زرين شهر به عنوان سهامدار عمده «شبندر» به خریدهای خود در این نماد ادامه داد و امروز نیز ۲٫۵میلیون سهم دیگر را به پرتفوی خود افزود.

همچنین صندوق مزبور به عنوان سهامدار عمده در نماد پالایش نفت تبریز نیز یک میلیون و ۴۰۰هزار سهم را خریداری کرد. روندی مشابه در نماد پالایش نفت تهران با جمع‌آوری بیش از یک میلیون و ۲۰۰هزار سهم توسط این صندوق دنبال شد.

ب) شرکت‌های پتروشیمی: در میان نمادهای پتروشیمی‌ها نیز تغییر مالکیت ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی به نفع معامله‌گران حقوقی صورت گرفت. در این روز سرمايه‌گذاری مدبران اقتصاد به عنوان سهامدار عمده در «پترول» اقدام به خرید بیش از ۲۰۰هزار سهم کرد. این در حالی است که گروه صنعتی پاكشو با عرضه ۸میلیون سهم از سوی رستوران‌های زنجيره‌ای گل فوده مواجه شد.

ج) شرکت‌های معدنی: در میان نمادهای معدنی نیز توسعه معدنی و صنعتی صبانور خرید ۱۵۰هزار سهم از سوی صندوق سرمايه‌گذاری بانک گردشگری را تجربه کرد. توسعه معادن و فلزات نیز در این بازار تداوم خرید از سوی صندوق توسعه معادن وفلزات آرمان را تجربه کرد. بر این اساس حدود ۴میلیون سهم «ومعادن» توسط این حقوقی خریداری شد.

د) بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری: در آنسوی بازار اما بار دیگر نمادهای زیرمجموعه گروه بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری مورد توجه معامله‌گران خرد قرار گرفتند و خالص خرید ۲۶ میلیارد تومانی را ثبت کردند. در این میان نماد معاملاتی بانک ملت بیشترین تقاضای حقیقی‌ها را به دنبال داشت. به طوری که خالص خرید این گروه از معامله‌گران در «وبملت» بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود. در این میان یک میلیون و ۵۰۰هزار سهم مزبور از سوی صندوق سرمايه‌گذاری بازارگردانی ملت عرضه شد.

پست بانک ایران از دیگر نمادهای مورد توجه حقیقی‌ها بود. امروز حدود ۳۴ میلیون سهم «وپست» به ارزش ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در مسیر حقوقی به حقیقی جابه‌جا شد. در این راستا حقوقی شرکت یعنی شركت پرشيان فولاد عرضه سنگین و قابل‌توجه ۳۲میلیون سهم را رقم زد.

بانک تجارت نیز دیگر نماد بانکی بود که عرضه سنگین ۲۰میلیون سهمی از سوی صندوق سرمايه‌گذاری بازارگردانی تجارت ایران را تجربه کرد.

این در حالی است که نماد بانک صادرات شاهد حمایت از سوی گروه مالی سپهرصادرات و صندوق سرمايه‌گذاری بازارگردانی سپهرصادرات بود. به‌طوری‌که این دو حقوقی در مجموع بیش از ۳میلیون سهم «وبصادر» را خریداری کردند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 148 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 5 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.