مکس بورس ترامپ کشته‌شدن رهبر داعش را اعلام کرد/ ابوبکر البغدادی چندبار می‌میرد؟ - مکس بورس

برای چندمین بار خبر کشته شدن ابویکر البغدادی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت. این‌ در حالی است که فاکس‌نیوز در گزارشی با تایید DNA یکی از افراد کشته شده، تاکید کرد که سرکرده داعش کشته شده است. پیش‌تر روسیه هم در مدعی کشته‌شدن سرکرده داعش بود که پس از پخش فیلم سرکرده داعش این خبر تکذیب شده بود.

دنیای بورس: فیلم ادعایی که گفته می‌شود از محل حضور ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه تروریستی وهابی داعش در روستای باریشا در ادلب سوریه پس از حمله هوایی است، منتشر شد. رویترز مدعی است: ایران از کشته شدن البغدادی اطلاع داشت.

بنا بر ادعای رویترز، علاوه بر ایران، دولت سوریه عراق را نیز در جریان عملیات ارتش آمریکا و کشته شدن البغدادی در این عملیات قرار داده است.

در همین حال جزئیات رسانه ترکیه‌ای درباره عملیات نیروهای آمریکایی علیه بغدادی  منتشر شد که بر مبنای آن خبرگزاری آناتولی گفته است که  عملیات یگان‌های آمریکایی علیه ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش که نیمه‌ شب گذشته صورت گرفت، حدود ۴ ساعت به طول انجامید.  چندفروند بالگرد و ۲ پهپاد آمریکایی حدود یک ساعت و نیم موضعی در نزدیکی روستای بریشا را هدف حملات سنگین قرار دادند. در همین حال فاکس نیوز کشته‌شدن رهبر داعش را در خبری تاکید کرده است.  مسئولان آمریکایی گفته‌اند که بررسی‌های DNA نشان می‌دهد که جسد یکی از افراد کشته شده در حمله روز شنبه نیروهای آمریکایی در شمال سوریه متعلق به ابوبکر البغدادی رهبر داعش است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی نیز کشته شدن رهبر داعش را اعلام کرد. به گفته ترامپ البغدادی در عملیات دیشب، کشته شد. به ادعای وی این جنایتکار به همراه ۳ کودکش فرار کرد و در نهایت با انفجار جلیقه انتحاری اش، کشته شد. پس از آن جنازه‌اش بررسی و هویت او تایید شد. وی همانطور هم که قبلا مدعی بود: خلافت داعش را صد درصد نابوده کرده است. وی تاکید کرده شخصا بر اجرای بخش‌هایی از این عملیات نظارت داشته است و هیچ آمریکایی در حین انجام این عملیات کشته نشد. ترامپ با اشاره اینکه ابوبکر البغدادی در یک تونل و همانند یک بزددل خود را به صورت انتحاری کشت، از سوریه، ترکیه، روسیه و عراق تشکر کرد. به گفته وی خانه البغدادی شامل چند تونل بود و البته در جزییات این حمله گفت: ۸ هواپیمای امریکایی در عملیات انتقال هوایی نیروها به خانه البغدادی (رهبر داعش) مشارکت داشتند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 117 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 29 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.