مکس بورس ترمز سهام تازه‌وارد کشیده شد | عرضه‌های اولیه تازه خطری برای عرضه‌های اولیه پیشین؟ - مکس بورس

یکی از نکات جالب توجه معاملات امروز بازار سهام عقب‌گرد عرضه‌های اولیه پیشین در مواجهه با عرضه‌های اولیه سنگین مورد انتظار است.

دنیای بورس: انتظار برای چند عرضه سنگین در بازار سهام و شاید با انتظار برای عرضه سهام دولتی با تخفیف در هفته‌های آینده نه‌تنها معاملات کل بازار را تحت تاثیر قرار داده است بلکه داغ‌ترین نقاط سهام را نیز با افزایش عرضه مواجه کرده است.

 به همین منظور با افزایش عرضه‌ها سرانجام ترمز رشد قیمتی سهام تازه‌وارد هفته‌های اخیر مانند شگویا و زکوثر یا تملت کشیده شد. حباب سهام تازه‌وارد یکی از مسائلی است که در هفته‌های اخیر بارها مورد اشاره قرار گرفته و تمایل ویژه به قیمت‌گذاری بالاتر از ارزش واقعی به یکی از معضلات این روزهای بازار سهام تبدیل شده است. 

 زکوثر در شرایط فعلی تا حدود ۵۰ درصد بالاتر از ارزش ذاتی خود معامله می‌شود. نسبت قیمت به درآمد (بر اساس ttm) شگویا به ۱۲ واحد نزدیک شده است و در دیگر نمادهای کالایی با نسبت قیمت به درآمد نصف این نیز بحث از عدم ارزندگی اوج می‌گیرد. در چنین شرایطی تنها انگیزه رشد قیمتی سهام، البته برای عمده نمادهای بازار همان پمپاژ نقدینگی سرگردان در اقتصاد کشور به سمت بورس است. 

 در این شرایط عرضه‌های تازه‌وارد طبیعتا جذابیت بیشتری برای خریداران داشته و این موضوع می‌تواند همچنان معاملات را تحت تاثیر قرار دهد. اما همان‌طور که اشاره شد برای رصد احتمال ادامه فشار فروش در سهام باید منتظر روزهای آتی بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 273 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 21 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.