مکس بورس تزلزل فلزات‌پایه زیر فشار دلار - مکس بورس

پس از رشد مناسب قیمت فلزات پایه در روز گذشته، این محصولات در معاملات امروز لندن به تبع رشد شاخص دلار و فرآیند شناسایی سود زیر فشار قرار گرفتند. در معاملات شانگهای اما قیمت‌ها با تبعیت از روند مثبت روز گذشته بازار لندن در مسیر رشد قرار گرفته اند.

با آرام تر شدن فضای حاکم بر شبه جزیره کره، شاخص دلار در مسیر رشد قرار گرفته و  از صبح دیروز تا این لحظه افزایشی در حدود ۰/۶ درصد را تجربه کرده است. رشد ارزش دلار تقاضا برای فلزات را از سوی استفاده کنندگان از ارزهای غیر دلاری کاهش داده است.

در عین حال بازار کماکان زیر فشار ناشی از شناسایی سود ناشی از رشد قیمت ماه های اخیر فلزات قرار دارد و این روند از تداوم صعود قیمت ها جلوگیری کرده و معاملات را در این روزها متزلزل ساخته است.

در این میان قیمت فلزات امروز در بازار آتی شانگهای به تبعیت از رشد قیمت ها در معاملات روز گذشته بازار لندن در مسیر صعودی قرار گرفته است.

ذکر این نکته ضروری است که اعلام خبر رشد تولید معدنی مس از سوی شیلی و پرو در ماه جولای در معاملات امروز منجر شد تا مس زیر فشار بیشتری نسبت به دیگر محصولات قرار گیرد.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با افتی ۰/۶ درصدی در سطح ۶۷۰۸ دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با کاهشی مختصر در سطح ۲۱۱۷ دلار معامله می‌شود. سرب با افتی ۰/۲ درصدی در سطح ۲۲۷۴ دلار قرار گرفته و قیمت روی با تزلزلی اندک در سطح ۳۰۸۴ دلار گزارش می‌شود.

در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس به میزان ۰/۴ درصد رشد کرد و روی افزایش قیمتی ۲/۲ پشت سرگذاشت.  سرب به میزان یک درصد گران شده شد و آلومینیوم توانست رشد قیمتی ۲/۹ درصدی را تجربه کرد.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 91 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.