مکس بورس تشکیل جلسه اتحادیه عرب در مورد ایران - مکس بورس

پس از بالاگرفتن تنش‌ها در خاورمیانه بر سر حمله موشکی یمن به ریاض و استعفای سعد حریری؛ نخست وزیر لبنان، شبکه خبری «العربیة» در خبری فوری از تشکیل جلسه اتحادیه عرب در مورد ایران خبر داد.

دیشب سعد حریری؛ نخست وزیر مستعفی لبنان در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با شبکه المستقبل (تلویزیون شبکه حزب المستقبل) بار دیگر با اشاره به اینکه در ریاض مشکلی ندارد و حصر نیست، ادعاهای خود مبنی بر دخالت ایران در کشورهای عربی را تکرار کرد.

حریری تاکید کرد: تنها در صورتی استعفایش را پس می‌گیرد که حزب الله لبنان بی‌طرفی خود را اعلام کند. این در حالی بوده که لبنانی‌ها در چند روز گذشته نسبت به بازگشت حریری به وطنشان با شعار (کلنا سعد) پافشاری  کرده‌اند. در داخل لبنان و برخی از دیگر کشورها همچنان نسبت به صحبت‌های حریری به دیده تردید نگریسته می‌شود. برخی تحلیلگران معتقدند گفته‌های حریری ساختگی و بیش‌تر به یک سناریوی از قبل طراحی شده اشاره دارد. در شرایط کنونی که همگرایی آمریکا و عربستان و رژیم صهیونیستی بر سر مساله حزب‌الله به اوج خود رسیده به نظر می‌رسد شرایط در منطقه تا حدودی پیچیده و البته پیش‌بینی ناپذیر است. برخی در حالی از افزایش تنش‌ها و بالا گرفتن درگیری‌ها با توجه به تهدیدات انصارالله یمن خبر می‌دهند که همچنان رویدادهای جدیدی در آستانه وقوع است.

اتحادیه عرب در حالی از تشکیل جلسه به درخواست عربستان سعودی برای مورد ایران خبر داده که زمان جلسه هفته آینده در قاهره اعلام شده است. پس از بالا گرفتن تنش‌ها در خاورمیانه بر سر حمله موشکی یمن به ریاض و استعفای سعد حریری؛ نخست وزیر لبنان از مسند به نظر می‌رسد در روزهای آینده واکنش‌ها ادامه دار خواهد بود.

در همین رابطه بخوانید: جعبه سیاه مرموز حریری

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 129 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 17 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.