مکس بورس تصمیم جدید سهامداران خُرد برای خرید - مکس بورس

سهامداران خرد معاملات روز ابتدایی هفته را در بورس تهران در اختیار داشتند؛ به طوریکه در این روز خالص خرید بیش از ۴۰میلیارد تومانی در کارنامه حقیقی‌های بازار به ثبت رسید که بخش عمده‌ای از آن در سمت خرید سهام دو گروه پترشیمی و پالایشی بود.

دنیای بورس: در دادوستدهای امروز خالص تغییر مالکیت حقیقی‌ها در مجموع نمادهای پتروشیمی به ۲۷ میلیارد تومان رسید. پالایشی‌ها نیز در این روز شاهد تغییر مالکیت ۷٫۷میلیارد تومانی به سمت پرتفوی معامله‌گران حقیقی بودند. در این میان سهامداران عمده به خرید سهام گروه معدنی و بانکی تمایل نشان دادند.

  • الف) گروه محصول‌های شیمیایی: در میان نمادهای شیمیایی، معامله‌گران حقیقی بیشترین خرید را در سهام شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران داشتند. به این ترتیب خالص خرید این معامله‌گران در نماد «شیران» به حدود ۱۷میلیارد تومان رسید. در این میان تحرک‌های زیادی از سوی سهامداران عمده شرکت صورت گرفت؛ در حالی سرمايه‌گذاری صنعت ومعدن به عنوان سهامدار عمده در «شیران» اقدام به عرضه ۴۴میلیون سهم کرد که در مقابل دو سهامدار عمده دیگر خریدهایی در این نماد داشتند؛ به‌طوری‌که گروه سرمايه‌گذاری آتيه دماوند بهمراه شركت بازرگانی وخدمات بندری ايران در مجموع ۵۰۰هزار سهم «شیران» را عرضه کردند. گروه پتروشيمی سرمایه‌گذاری ايرانيان نیز دیگر نماد این گروه بود که با خرید سهم از سوی سهامدار عمده روبرو شد. بر این اساس بیش از ۵۰۰هزار سهم «پترول» را شركت سرمايه‌گذاری مدبران اقتصاد جمع‌آوری کرد.
  • ب) گروه فلزات اساسی: گروه فلزات اساسی دیگر صنعت کالایی بورس تهران بود که با استقبال از سوی سهامدار خرد روبه‌رو شد؛ به ‌طوری‌که خالص خرید حقیقی‌ها در این گروه به بیش از ۷میلیارد تومان رسید. در صدر این خریدها، تمایل به جمع‌آوری سهام شرکت فولاد كاوه جنوب كيش قرار داشت. به‌طوری‌که بیش از ۴میلیارد تومان از سهام مزبور در مسیر پرتفوی سهامداران حقوقی به حقیقی جابجا شد. این در حالی است که فولاد خوزستان شاهد خرید حدود ۲۰۰هزار سهم از سوی سرمايه‌گذاری سامان مجد بود.
  • ج) شرکت‌های معدنی: رصد خرید و فروش‌های صورت گرفته در نمادهای معدنی نیز نشان از آن دارد که توسعه ‌معادن ‌و فلزات، خرید ۴۰۰هزار سهم از سوی ‌ صندوق توسعه معادن وفلزات آرمانی را تجربه کرده است. در نماد توسعه معدنی و صنعتی صبانور نیز صندوق سرمايه‌گذاری بانک گردشگری به حمایت‌های خود از این نماد ادامه داد و امروز نیز ۲۰۰هزار سهم دیگر را خریداری کرد. در همین راستا سرمايه‌گذاری سپه نیز به عنوان حقوقی فعال در نماد گل‌گهر به خرید ۲میلیون سهم «کگل» پرداخت.
  • د) بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری: نمادهای بانکی از جمله صنایع مورد توجه حقوقی‌ها در بازار این روز بودند؛ به طوریکه خالص خرید ۳٫۵ میلیارد تومانی در کارنامه حقوقی‌های بانکی ثبت شد. در این میان بیشترین خرید در نماد بانک ملت بود. به‌طوری که خالص خرید این گروه از معامله‌گران در «وبملت» به حدود ۲ میلیارد تومان رسید. در این میان سرمايه‌گذاری صباتامين خرید قابل‌توجه بیش از ۵۴۴میلیون سهمی را در نماد «وبملت» انجام داد و در نهایت درصد مالکیت خود در این نماد را به ۴٫۷درصد رساند. صندوق سرمايه‌گذاری بازارگردانی ملت نیز به عنوان دیگر حقوقی فعال در این بانک، اقدام به خرید ۱۰۰هزار سهم کرد. در نماد بانک صادرات نیز در حالی حدود ۸میلیون سهم توسط گروه مالی سپهرصادرات خریداری شد که ۱۰۰هزار سهم دیگر را صندوق سرمايه‌گذاری بازارگردانی سپهرصادرات جمع‌آوری کرد.
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 155 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 5 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.