مکس بورس تضعیف بیش از پیش دلار در بازار جهانی - مکس بورس

با شروع معاملات در بازارهای ارز جهانی شاخص دلار افت ملموسی را تجربه کرد. واکنش منفی بازار به سخنان رئیس فدرال رزرو و همچنین اثرات مخرب توفان هاروی از اصلی‌ترین دلایل ایجاد فشار بر دلار آمریکا به حساب می‌آید.

سخنرانی رئیس بانک مرکزی ایالات متحده در اختتامیه همایش بانک‌های مرکزی جهان در وایومینگ آمریکا مورد اقبال سرمایه‌گذاران واقع نشد. در پایان هفته جنت یلن با ایراد سخنرانی به بیان کلیاتی ا مسائل مطرح شده در این نشست پرداخت و به سیاست‌های مد نظر فدرال رزرو در ماه‌های پیش رو اشاره‌ای نکرد. در پی این رویداد معاملات دلار زیر فشار شدیدی قرار گرفت.

همچنین برخلاف انتظار بسیاری از فعالان بازار، رئیس بانک مرکزی اروپا در زمینه روند تقویت ارزش یورو و احتمال حبابی بودن این روند موضع‌گیری  نکرد و همین امر نیز به تقویت یورو منجر شد به گونه‌ای که نرخ برابری یورو به دلار با رسیدن ۱/۱۹۶۶، بالاترین سطخ خود از ژانویه ۲۰۱۵ را تجربه کرد. هر چند با ادامه معاملات در روز دوشنبه به تبع فشار ناشی از شناسایی سود یور از سقف دو سال و نیم اخیر خود کمی فاصله گرفت.

همچنین خسارت‌های گسترده وارد شده از سوی توفان هاروی در ایالت تگزاس و اخلال در بسیاری از بخش‌های اقتصادی این ایالت به ویژه نفت و پتروشیمی، چشم انداز اقتصاد ایلات متحده را با ابهاماتی روبرو کرد. به تبع این امر شاهد صعود ملموس ارزش ین در برابر دلار بودیم.

بدین ترتیب شاخص دلار ایالات متحده هم اکنون با افتی ۰/۲۶ درصدی در سطح ۹۲/۴۹ واحد قرار گرفته است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 264 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.