مکس بورس تقدیر سازمان بهداشت جهانی از ایران | ۳ گروه برای تولید واکسن کرونا کار می‌کنند - مکس بورس

سخنگوی وزارت بهداشت گفته است: تاکنون ۱۶ هزار و ۷۱۱ نفر از بیماران کووید ۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده اند و این روند ادامه دارد.

تاکنون ۱۶۷۱۱ نفر از بیماران کووید ۱۹ ترخیص شده اندبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، دکتر جهانپور افزود: از ظهر دیروز تا امروز ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۲۸۷۵ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به ۵۰۴۶۸ مورد رسیده است.

وی گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به ۳۱۶۰ نفر رسید.

جهانپور افزود: ۳۹۵۶ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

وی گفت: مشارکت در طرح غربالگری کرونا در کشور به ۶۹ میلیون نفر رسیده است.

 

تقدیر سازمان جهانی بهداشت از کارشناسان ایرانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر سعید نمکی در حاشیه نشست مجازی منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت درباره این نشست افزود: فعالیت مطلوب ایرانیان و کارشناسان ایران در مقابله با ویروس کرونا در نشست مجازی سازمان جهانی بهداشت در شرق مدیترانه مورد تقدیر قرار گرفت و از تجربه ایران برای جلوگیری از پیشگیری شیوع این بیماری استفاده شد.

وی با بیان اینکه ما توانستیم بیش از ۹۰ درصد جمعیت هدف را مورد پوشش قرار دهیم گفت: ما آمار بیمارانی را که مبتلا می‌شوند گزارش می‌دهیم و در روز‌های آینده آمار بیمارانی را که مورد مداوا قرار گرفته اند، ارایه می‌دهیم.

دکتر نمکی با اشاره به اینکه ما در مرحله مدیریت بیماری هستیم افزود: ما در مرحله تحول قرار داریم و در مرحله مدیریت بیماری هستیم و مهار کردن بیماری را در پیش داریم و امیدواریم این روند تا ۲۰ فروردین که مرحله اول طرح فاصله گذاری اجتماعی است، ادامه پیدا کند.

وی تاکید کرد: این همراهی موجب شد که در شرق مدیترانه مورد تقدیر قرار بگیریم و در آینده‌ای نزدیک شاهد مهار و کنترل بیماری شویم.

دکتر نمکی همچنین از مردم به علت آن که خلاف رویه سال‌های متمادی دیروز در منزل ماندند و به جای این که در دامن طبیعت باشند به حرف مسئولان گوش دادند تا از شیوع این بیماری جلوگیری شود، سپاسگزاری کرد.

 

مقابله با کرونا؛ نیازمند همبستگی جهانی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه هم اکنون زمان همبستگی است، گفت: مقابله با ویروس کرونا نیازمند همبستگی جهانی است.

دکتر سعید نمکی در نشست مجازی منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت که بعدازظهر امروز در سالن همایش‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد افزود: از ابتدای شیوع این ویروس با تشکیل کمیته‌هایی به منظور تشخیص این ویروس در سطح آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها فعالیت را آغاز کردیم و اولین نمونه آزمایشگاهی این ویروس در ۳۰ بهمن در تماس یکی از افراد با اتباع چین، ووهان به ثبت رسید که ما در آن زمان محدودیت‌های هوایی را اعمال کردیم.

وی با بیان اینکه در طول دوره نهفتگی این ویروس شباهت زیادی با ویروس اچ وان ان وان وجود دارد گفت: دستور بر اتخاذ سختگیرانه برای کاهش شیوع این بیماری در سطح منطقه از همان ابتدا آغاز شد و ما تجهیزات آزمایشگاهی را افزایش دادیم و رویکرد «یک دولت یک جامعه» در سطح ملی و استانی به کار بردیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: تاکنون بیش از ۴۷ هزار نفر در کشورمان به این ویروس مبتلا شدند که از این تعداد ۳ هزار و ۱۰۰ نفر فوت کردند و ۱۶ هزار نفر بهبود یافتند.

نمکی ادامه داد: بیش از ۶۸ میلیون نفر از مردم به صورت مجازی (آنلاین) و حضوری، غربالگری شدند و بیش از ۱۰۰ هزار نیروی خدمات درمانی در عرصه غربالگری افراد مشکوک را به پزشکان معرفی می‌کردند و در صورت این که جواب آزمایش مثبت باشد به بیمارستان معرفی می‌کردند.

وی گفت: این اقدامات و پروتکل، گام به گام میزان مراجعات را برای بخش آی سی یو و بیمارستان‌ها کاهش داد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: داوطلبان برای همکاری در کاهش شیوع این بیماری نقش کلیدی داشتند و شاهد حمایت عالی و بی دریغ مقام معظم رهبری و رییس جمهور و مسئولان بودیم و با ایجاد تجهیزات و خدمات درمانی در مراکز مختلف از جمله پایگاه‌های نظامی و مراکز ورزشی و دیگر مجموعه‌های فروشگاهی، فعالیت موفقی را انجام دادیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بالغ بر ۱۰ هزار تخت بیمارستانی در اختیار کادر درمانی قرار گرفت و بسته‌های ویژه از سوی دولت تدوین شد و در دستور کار قرار گرفت.

دکتر نمکی با بیان این که در امور مربوط به تجارت اختلالی ایجاد شد، افزود: با پروتکل‌های این برنامه، (تجارت) بهتر انجام می‌شود و ما می‌خواهیم شاهد کاهش آسیب‌های تجاری باشیم.

وی با بیان این که من تمام اختیارات در سطح ملی را در اختیار دارم گفـت: همه وزرای دولت در همکاری با ما فعال هستند. از زمان شیوع این بیماری، دانشگاه‌ها و گردهمایی‌ها به حالت تعویق درآمد و باوجود آن که سال نو را در پیش داشتیم بسیاری از سفر‌ها کم شد، اما همچنان مقابله با ویروس کرونا نیازمند همبستگی جهانی است و تحریم‌های آمریکا علیه ایران به مثابه یک نسل کشی محسوب می‌شود و تهدید جدی برای سلامت جهانی است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه هم اکنون زمان همبستگی است و نباید شاهد فاصله گرفتن از هم باشیم گفت: نیازمند همبستگی جهانی در بین کشور‌ها هستیم و از کشور‌های چین، کویت، ژاپن و قطر هم به پاس کمک‌هایی که به ما داشته اند تشکر می‌کنم.

دکتر نمکی افزود:​ از دفتر جهانی بهداشت نیز این درخواست را دارم که این نشست مجازی استمرار یابد.

 

۳ گروه مستقل برای تولید واکسن کرونا کار می‌کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری روز پنجشنبه در پیامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: از ابتدای این بحران، شرکت‌های دانش‌ بنیان، محققین و بسیاری از استارت‌آپ‌ها تلاش‌هایی شبانه‌روزی برای تهیه اقلام مرتبط با این مبارزه داشته ‌اند. از تولید دستگاه‌های تولید ماسک، مواد ضد عفونی تا تجهیزات بسیار پیشرفته پزشکی مانند ونتیلاتور، تجهیزات اتاق‌های ICU، سی‌تی اسکن و تولید انبوه کیت‌های تشخیص و صدها کارآزمایی بالینی روزانه در حال انجام است.

وی همچنین در این پیام عنوان کرد: به نقطه‌ای رسیده‌ایم که بیماری کرونا تحت کنترل درآمده که این موضوع بدست نیامده است مگر با صبر و حوصله مردم و حمایت آن‌ها از فرزندانشان در کادر درمانی، شرکت‌های دانش ‌بنیان و تلاش انبوه محققین در دانشگاه‌ها. حال باید خود را به این مهمان ناخوانده جدید عادت دهیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه این پیام تاکید کرد:  این ویروس تا ابد همراه مردمان دنیا خواهد بود. حتی پس از کشف دارو و واکسن، این ویروس مانند بسیاری از ویروس‌های دیگر به همراه بشریت خواهد بود.

ستاری همچنین در بخش پایانی این پیام آورده است: روش‌های آموزش، تفریح و یا خرید و بسیاری از عادات روزانه تحت تاثیر این ویروس تغییر می‌کنند. کسب و کارهای جدیدی متولد می‌شوند و ظهور می‌یابند و برخی از بین خواهند رفت. فرصت‌های بسیاری پیش‌ روی جوانانی است که ایده‌های جدیدی را برای بهبود کیفیت زندگی مردم در جهان همراه کرونا دارند و باید از این فرصت پیش آمده امیدوارانه و به بهترین نحو ممکن استفاده کنند. زندگی می‌گذرد ولی با قواعد، قوانین و مقررات جدید.

 

همکاری مستمر وزارت بهداشت با وزارت خارجه درباره کرونا

رییس کمیته مستندسازی مقابله با کرونا با تاکید برهمکاری مستمر وزارت بهداشت با وزارت امور خارجه برای مقابله با ویروس کرونا گفت: در هنگام ورود و خروج اتباع خارجی به شکل کامل غربالگری افراد انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای محمد آسایی اردکانی در نشست خبری خود با اشاره به حضور زائران پاکستانی و افغانستانی در مرز‌های ورودی شرقی کشور اظهار کرد: با همکاری وزارتخانه‌های بهداشت دو کشور قرنطینه‌هایی در مرز‌های این کشور‌ها ایجاد شد و شروع به غربالگری زائران کردیم.

وی افزود: افرادی که از مرز‌های پاکستان نیز وارد می‌شدند چه افرادی که از طریق مرز پاکستان وارد ایران می‌شدند که اغلب ایرانی بودند و چه افاغنه و پاکستانی‌ها که در ایران به اماکن زیارتی رفته بودند و زیارت کرده بودند و یا از مناطق آلوده کشور بازدید داشتند هنگام خروج و یا ورود در مرزها، غربالگری شدند.

آسایی اردکانی ادامه داد: هرگونه موارد مشکوک و مثبت پس از مشاهده، قرنطینه و بستری می‌شدند و مواردی که علائمی از وجود ویروس کرونا نداشتند به کشور خود بازگردانده می‌شدند.

وی گفت: این زائران همچنین پس از ورود به کشور خودشان مجددا غربالگری می‌شدند و تا ۱۴ روز با توجه به دریافت مشخصات شان مانند شماره تلفن همراه و پست الکترونیک (ایمیل) وضعیت جسمی آن‌ها مورد توجه قرار می‌گرفت و همکاری خوب وزارت بهداشت ایران با وزارتخانه‌های پاکستان و افغانستان در این زمینه داشته ایم تا مشکلی پیش نیاید.

آسایی اردکانی همچنین از همکاری دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان که زمینه پیگیری موارد فوق را رعایت کرده است، قدردانی کرد.

رییس کمیته مستندسازی مقابله با کرونا با اشاره به روابط بین الملل و فعالیت این بخش در وزارت بهداشت اضافه کرد: این دفتر با همکاری‌های بسیار نزدیک با وزارت علوم و خارجه و سفارتخانه‌های خارجی مستقر در تهران با توجه به حضور اتباع خارجی در تهران و یا خود اعضای سفارتخانه‌ها و خانواده هایشان که مقیم تهران هستند در این زمینه نیز همکاری‌های لازم صورت گرفته است.

آسایی اردکانی افزود: سه جلسه با حضور سفرای کشور‌های خارجی با همکاری وزارتخانه‌های علوم و خارجه تشکیل شد و وضعیت را برای آن‌ها تشریح و توضیحات لازم را ارایه کردیم و برنامه‌هایی که در جمهوری اسلامی ایران در زمینه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا به سفرا وضع شده بود ارایه کردیم.

وی گفت: در این جلسات نیز بیمارستان‌های مشخص شده را حتی به آن‌ها معرفی کردیم و زمانی که اتباع خارجی درصورت هرگونه مشکل بتوانند به بیمارستان‌های تایید شده مراجعه کنند.

آسایی اردکانی افزود: در این زمینه فرصت را مناسب دانستیم و در جلساتی که با سفرای خارجی مقیم تهران داشتیم، تامین و تجهیز برخی از وسایل مورد نیاز که در ایران وجود نداشت به آن‌ها اعلام کردیم.

وی با تاکید بر اینکه از تجارب برخی کشور‌ها بهره‌مند شدیم گفت: با چین و سازمان جهانی بهداشت ارتباط خوبی برقرار کرده ایم و تحقیقاتی که برای مقابله با کرونا وجود داشت جمع آوری کرده ایم و آن‌ها را در اختیار اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور قرار دادیم.

رییس کمیته مستند سازی مقابله با کرونا افزود: با توجه به تجربه‌ای هم که در این دو ماه در زمینه مقابله با کرونا پیدا کردیم هم اکنون حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و به صورت مقالات انگلیسی آن‌ها را در اختیار سازمان جهانی بهداشت قرار می‌دهیم.

 

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در غرب

در بسیاری از کشور‌های جهان ازجمله اروپا و آمریکا شمار مبتلایان به کرونا و جان باختگان براثر ابتلا به این ویروس در حال افزایش است.

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، در بسیاری از کشور‌های جهان از جمله اروپا و آمریکا شمار مبتلایان به کرونا و همچنین جان باختگان براثر ابتلا به این ویروس در حال افزایش است.

 

نمایشگاه بین المللی برلین تبدیل به بیمارستان می‌شود

مقامات آلمانی در برلین قصد دارند از نمایشگاه بین المللی این شهر به عنوان بیمارستان استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از برلین، کار تبدیل این نمایشگاه به بیمارستانی با ۱۰۰۰ تختخواب آغاز شده است و طی چند هفته به کلینیکی برای بیماران آلوده به کرونا تبدیل می‌شود.

  

بیشتر قربانیان کرونا از مردان هستند

یک پژوهشکده آلمانی اعلام کرد کرونا بیشتر قربانیانش را از میان مردان انتخاب می‌کند چنانکه دو سوم تلفات این ویروس در آلمان مرد بوده اند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از برلین، رییس انستیتو ایمونولوژی بیمارستان دانشگاه هامبورگ به اشپیگل گفت: علاوه بر عواملی مانند سن و بیماری‌های زمینه‌ای، جنسیت هم در میزان شدت یا خفیف بودن بیماری نقش دارد.

هرچند زنان و مردان هر دو تقریبا به یک اندازه به کرونا آلوده می‌شوند، اما شمار مرگ و میر در میان مردان در مقایسه با زنان بر اثر ابتلا به کوید ۱۹ به مراتب بیشتر است.

پرفسور مارکوس آلتفلد می‌گوید دو عامل هرمون استروژن و دیگری وجود کروموزوم ایکس در زنان علت تلفات کمتر آنان در جدال با کروناست.

به گفته این پژوهشگر، هرمون زنانه استروژن قادر به تحریک سیستم ایمنی بدن است، در حالی که احتمال می‌رود، هرمون مردانه تستسترون درست برعکس عمل کند همچنین یک کروموزوم اضافی ایکس در زنان در سیستم ایمنی نقش دارد.

البته اینکه زنان کمتر بیمار می‌شوند یا سیستم ایمنی مقاوم تری دارند تنها مختص بیماری کووید ۱۹ نیست بلکه در دیگر بیماری‌های ویروسی مانند آنفولانزا، ایدز و هپاتیت هم این واقعیت به اثبات رسیده است که زنان در مقایسه با مردان کمتر دوره‌های شدید بیماری را تجربه می‌کنند.

در عین حال رییس پژوهشگده ایمونولوژی می‌گوید از سوی دیگر عملکرد قوی سیستم ایمنی زنان در مقایسه با مردان منجر به این می‌شود که بیماری‌های خودایمنی بسیار بیشتر از مردان در بدن زنان بروز کند؛ بیماری‌هایی که در آن‌ها سیستم ایمنی بدن، علیه خود بدن دست به کار می‌شود.

 

بازداشت ده شهروند جمهوری آذربایجان به علت انتشار اخبار کذب درباره شیوع کرونا

۱۰ شهروند جمهوری آذربایجان به دلیل نشر اخبار کذب در خصوص کرونا در شبکه‌های اجتماعی بازداشت و ۱۸ نفردیگر جریمه شده اند. به نقل از معاونت شعبه امنیت اجتمایی وزارت کشور در راستای مبارزه با نشر اخبار کذب در خصوص وضعیت مبارزه با کرونا و میزان شیوع این ویروس در کشور، به دلیل نشر اخبارکذب در شبکه‌های اجتمایی تا امروز ۱۰ شهروند بازداشت و ۱۸ نفردیگر جریمه شده و به ۱۲۷ نفر هم اخطار رسمی داده شده است. علاوه بر این، بر اساس اطلاعات ارائه شده از پلیس راه، تا صبح امروز ۱۲ راننده بدلیل نقض قوانین قرنطینه بازداشت و ۱۲۴۳ راننده جریمه شده اند.

 

تمدید مهلت درخواست میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷

کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد مهلت برای دریافت پیشنهاد‌های میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ را تمدید کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از هنگ کنگ، در بیانیه‌ای اف سی آمده است با توجه به پاندمی بیماری کرونا، مهلت دریافت درخواست میزبانی مهمترین رقابت ملی فوتبال قاره آسیا را از پایان ماه مارس تا پایان ماه ماه ژوئن ۲۰۲۰ و به مدت ۳ ماه تمدید کرده است.

دوره آتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ در چین برگزار می‌شود، اما گفته می‌شود عربستان که اخیرا سرمایه گذاری زیادی روی رقابت‌های ورزشی بین المللی انجام داده است، سخت به دنبال گرفتن میزبانی جام در سال ۲۰۲۷ است.

 

تلاش برای برگزاری کنفرانس ویدئویی آ سه آن پلاس ۳

کره جنوبی روز پنجشنبه اعلام کرد به دنبال برگزاری یک کنفرانس ویدئویی ویژه یان کشور‌های عضو آ سه آن پلاس ۳ به منظور رایزنی در مورد ویروس کرونای جدید است.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ از سئول، یون جائه کوان سخنگوی معاون نهاد ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد دولت در حال مشورت با کشور‌های ذیربط است تا چنین نشستی را تشکیل دهد.

آ سه آن پلاس ۳ از ده کشور عضو انجمن ملل آسیای جنوب شرقی و همچنین کره جنوبی، چین و ژاپن تشکیل شده است.

مقام کره جنوبی اعلام کرد تاریخ این کنفرانس احتمالایی قرار است به زودی مشخص شود. سران کشور‌های گروه ۲۰ در پایان ماه گذشته کنفرانس ویدئویی در مورد مقابله با کووید ۱۹ برگزار کردند.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری گفت این اجلاس قرار است به شکل گیری یک درک مشترک در مورد لزوم همکاری‌های فرا مرزی در مقابله با ویروس کمک کند.

مون جائه این رئیس جمهور روسیه بر اهمیت همکاری و همبستگی بین المللی برای مقابله با همه گیری تا کید کرد.

 

عبدالمهدی: همه کشور‌ها با شرایط دشواری روبرو هستند

نخست وزیر عراق تاکید کرد: بحران شیوع ویروس کرونا همه کشور‌های جهان را در شرایط دشواری قرار داده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی العراقیه، عادل عبدالمهدی در دومین جلسه ستاد عالی بهداشت و سلامت ملی برای مبارزه با ویروس کرونا، گفت: شاهد همکاری گسترده مجلس برای تامین نیاز‌ها در مقابله با بحران کرونا هستیم. دولت عراق تدابیر عملی برای خدمت به مردم در سایه شرایط دشوار اتخاذ کرده است.

عبدالمهدی افزود: تدابیر زودهنگام، تاثیر زیادی در محدود کردن شیوع ویروس کرونا در کشور داشت. مردم اطمینان داشته باشند ما شبانه روز تلاش می‌کنیم و تصمیمات عملی اتخاذ کردیم. همه کشور‌های جهان امروز در شرایط بسیار دشواری قرار گرفته اند. این بیماری به ۲۰۲ کشور جهان رسیده است. این بیماری حتی در بعضی کشتی‌ها هم شیوع پیدا کرده است. عراق هم از این موضوع مستثنی نیست.

وی خاطر نشان کرد: رفتار‌ها در مقابله با شیوع ویروس کرونا، مهمتر از تلاش برای درمان مبتلایان است. تدابیر اتخاذ شده برای فاصله گذاری اجتماعی، تاثیر زیادی بر محدود کردن شیوع این بیماری در عراق داشت و امیدواریم با همکاری همه مردم، شرایط بهبود پیدا کند.

 

کمک دولت پکن به پاکستان برای مقابله با کرونا

چین یک محموله امدادی و پزشکی دیگر را روانه اسلام آباد کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد به نقل از پایگاه خبری “دیلی پاکستان” هفتمین محموله امدادی و پزشکی چین برای مقابله با کرونا در پاکستان شب گذشته توسط هواپیمایی شرکت ملی پاکستان از پکن به اسلام آباد انتقال یافت. این محموله شامل انواع ماسک، دستکش و همچنین کیت‌های تشخیص ویروس کرونا است.

 

شمار تلفات در بلژیک به یک هزار نفر رسید

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، طبق آمار رسمی که روز پنج شنبه اعلام شد شمار تلفات کووید-۱۹ در بلژیک به یک هزار نفر رسید.

 

شمار مبتلایان به کرونا در اتریش به بیش از ۱۰ هزار نفر افزایش یافت

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اتریش به ۱۰ هزار و ۷۱۸ تن و تاکنون ۱۵۰ نفر نیز در این کشور جان خود را از دست داده اند. بیشترین مبتلایان به کرونا بین ۴۵ تا ۵۴ ساله هستند. ۴۶ مبتلا به این ویروس نیز کودکان زیر ۵ سال و ۲۹۳ نفر هم بین ۵ تا ۱۴ ساله هستند.

پس از گذشت شانزده روز از اعمال محدودیت‌های دولت اتریش شامل تعطیلی سراسری کسب و کار مردم؛ بیش از ۵۰۰ هزار بیکار خود را معرفی کردند. تاکنون ۲۵۰ هزار شاغل نیز به جمع افراد نیمه وقت پیوستند. دولت اتریش صندوق کمک به افرادی که درامد مالی خود را از دست داده اند تاسیس و تا ۲ میلیارد یورو کمک می‌کند.

در اتریش از روز گذشته در سوپرمارکت‌ها؛ ماسک‌های مجانی در بین مردم توزیع شده است و از ششم اوریل دوشنبه اینده؛ همه اتریشی‌ها موظف به گذاشتن ماسک هستند.

اتریش به دیگر کشور‌های اروپایی در این روز‌های سخت کمک می‌کند و روز گذشته دو بیمار مبتلا به ویروس کرونا از فرانسه با بالگرد نظامی به سالزبورگ منتقل شدند.

 

افزایش ۸ هزار نفری مبتلایان به کرونا در اسپانیا در یک روز

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا با ۸ هزار نفر افزایش در مدت ۲۴ ساعت به ۱۱۰ هزار و ۲۳۸ نفر رسید. تعداد تلفات ویروس کرونا نیز در این کشور از ۱۰ هزار نفر گذشت.

فرمانده نیرو‌های مسلح اسپانیا اعلام کرد ۲۳۰ نظامی این کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند و ۶۳۰ نظامی هم در قرنطینه قرار گرفتند.

 

افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در لبنان

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد: تست کرونا ۱۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته مثبت شده و تاکنون ۴۹۴ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند. در این اطلاعیه آمده است: ۴۳ نفر از مبتلایان به این ویروس، بهبود یافتند و ۱۶ نفر هم جان باخته اند یکی از این فوت شدگان خانم برناردیتا کاتالا سفیر فیلیپین در لبنان است.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 192 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 25 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.