مکس بورس تقویت جبهه صعود بورس | ارزش صف خرید از ۳ هزار میلیارد تومان عبور کرد - مکس بورس

شاخص کل بورس تهران تا ساعت ده صبح شنبه،‌ آخرین روز فروردین ۹۸ رشد نزدیک به ۱۷ هزار واحدی را تجربه کرد. به این ترتیب شاخص کل بورس تهران در کانال ۶۶۲ هزار واحد قرار گرفته است.

دنیای بورس: جالب توجه است که شاخص سهام کمتر از ۶ درصد تا رسیدن به ابرکانال ۷۰۰ فاصله دارد و با این شتاب صعودی عمر کوتاهی را در ابرکانال ۶۰۰ پشت سر می‌گذارد. 

در ساعت ۹:۳۰ به صف خرید بیش از ۱۹۰ نماد به ارزش ۲۵۰۰ میلیارد تومان اشاره شده بود. در ساعت ده تعداد نمادهایی که در سقف قیمتی صف خرید را تجربه می‌کنند به ۲۷۸ نماد رسیده است و ارزش صف خرید نیز در مقایسه با نیم‌ساعت قبل رشد داشته و به بیش از ۳۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است. 

 رانفور و اخابر و وامید بیشترین صف خرید را در بازار دارا هستند. جبهه صعودی در حال تقویت شدن است و فعلا عاملی برای مقابله با این جبهه صعودی مشاهده نمی‌شود. در این شرایط باید به سهام‌داران بزرگ مانند شرکت ملی انفورماتیک در رانفور لزوم افزایش شناوری سهام و استفاده از فرصت طلایی کنونی جهت تامین مالی را گوشزد کرد. تا ۴۰ درصد از سهام این شرکت بدون تغییر در ساختار مدیریتی قابلیت عرضه دارد که با وضعیت کنونی هیچ بعید نیست که بازار پذیرای این عرضه باشد. 

صف‌های خرید به بازار پایه نیز کشیده شده‌اند و حتی نمادهایی که نزدیک به دو ماه مسیر نزولی را در پیش گرفته بودند از این موقعیت استفاده کرده و روی موج هیجانی بازار به سمت صف خرید کشیده شده‌اند. شاید باید منتظر عرضه‌های گسترده دولت بود تا شاید با جذب نقدینگی از التهاب سهام بکاهد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 213 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 19 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.