مکس بورس تمایل حقوقی‌های بازار به خرید سهام « لوتوس » - مکس بورس

معاملات نخستین روز کاری هفته با حمایت سهامداران عمده آغاز شد. در حالی حقوقی ها بیشتر خریدار بودند تا فروشنده که در نهایت توانستند خالص خرید بیش از ۳۰میلیارد تومانی را در کارنامه خود ثبت کنند.

دنیای بورس: میزان خرید سهامداران عمده در دادوستدهای روز ابتدای هفته به بیش از ۶۱میلیارد تومان رسید که حدود ۳۱ملیارد تومان را گروهی از سهامداران عمده در عرضه سهم قرار دادند. به این ترتیب در نهایت ۳۰میلیارد تومان نقدینگی در مسیر پرتفوی سهامداران حقیقی به حقوقی منتقل شد.

بررسی جزییات خرید و فروش‌های صورت گرفته روز شنبه نشان از آن دارد که سهامداران عمده تمایل زیادی به جمع آوری سهام تامین سرمایه لوتوس پارسیان نشان دادند؛ به طوری که خاص خرید معامله گران عمده در نماد «لوتوس» به حدود ۶میلیارد تومان رسید. همچنین خود تامین سرمایه لوتوس پارسیان به عنوان بازارگردان در نماد «های وب» نیز ۳۵۰۰سهم را خریداری کرد. افزون بر این «لوتوس» از امروز بازارگردانی نماد شركت آسان پرداخت پرشين (آپ) را نیز بر عهده گرفت.

اما در روند خریدهای صورت گرفته توسط حقوقی ها، حمایت آنها از نمادهای بانکی قرار داشت؛ به طوریکه در این روز نیز بیشترین خالص خرید را در این گروه داشتند که با انتقال بیش از ۱۱میلیارد تومان به پرتفوی سهامداران عمده بانکی همراه شد. در مقابل سهامداران خرد به خرید سهام پالایش نفت بندرعباس تمایل نشان دادند؛ به طوری که بیش از ۲میلیارد تومان نقدینگی در مسیر پرتفوی معامله گران حقوقی به حقیقی در نماد «شبندر» جابه‌جا شد.

الف) بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری: در معاملات امروز  سهامداران عمده مطابق با روال روزهای گذشته به خریدهای خود و یا به عبارت دقیق‌تر حمایت از نمادهای بانکی ادامه دادند. در صدر این خریدها جمع‌آوری سهام بانک تجارت قرار داشت؛ به‌طوری‌که خالص خرید حقوقی‌ها در نماد «وتجارت» به حدود ۵میلیارد تومان رسید. بانک پاسارگاد نیز با انتقال ۲٫۳میلیارد تومان نقدینگی در مسیر پرتفوی معامله‌گران حقیقی به حقوقی روبه‌رو شد. در این میان ۳میلیون سهم مزبور توسط شركت نيك انديشان سروش فجر و ۱۰۰هزار سهم دیگر نیز از سوی شركت دانش گستران آتي سازپويا خریداری شد.

در نماد بانک پارسیان نیز شاهد خرید ۲میلیون و ۶۰۰هزار سهمی از سوی گروه مالي بانك پارسيان بودیم. جمع آوری ۶میلیون سهم بانک ملت توسط صندوق سرمايه گذاري بازارگرداني ملت ، ۴۰۰هزار سهم بانک خاورمیانه از سوی سرمايه‌گذاري سمند و ۱۰۰هزار سهم بانک صادارت از سوی صندوق سرمايه گذاري بازارگرداني سپهرصادرات از جمله خریدهای حقوقی ها در نمادهای بانکی بود.

ب) شرکت‌های فولادی: در میان نمادهای فولادی نیز فولاد خوزستان بر خلاف روند روزهای قبل، امروز با خرید سهم از سوی سهامدار عمده روبه‌رو شد. بر این اساس که در ۳روز قبل حدود ۱۸۰ میلیون سهم «فخوز» را واگذار کرده بود، امروز در نقش خریدار ظاهر شد و ۲۸۰میلیون سهم مزبور را جمع آوری کرد.  همچنین در این روز دیگر حقوقی فعال در «فخوز» یعنی صندوق سرمايه گذاري گنجينه زرين شهر به خرید سهم پرداخت و بیش از ۲۳میلیون سهم این فولادی را به پرتفوی خود افزود.

ج) شرکت‌های معدنی: در میان نمادهای معدنی نیز سرمايه‌گذاري توسعه معادن و فلزات بود، شاهد تداوم خرید از سوی سهامدار عمده بود. به طوری که امروز نیز حدود ۳میلیون سهم دیگر «ومعادن» توسط صندوق توسعه معادن وفلزات آرمان خریداری شد. همچنین در این گروه معادن منگنز ایران نیز خرید بیش از ۱۰۰هزار سهمی از سوی سرمايه‌گذاري سليم را تجربه کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 101 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 4 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.