مکس بورس تمایل سهامداران برای خرید سهام بانک‌ها - مکس بورس

دادوستدهای بازار سهام در روز میانی کاری هفته با تمایل سهامداران برای خرید سهام بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری روبه‌رو شد.

دنیای بورس: خالص خرید سهامداران خرد در معاملات روز دوشنبه به حدود ۳۹۰میلیارد تومان رسید. به این ترتیب حقیقی‌های بازار برای هشتمین روز متوالی بیش از آنکه فروشنده باشند، خریدار بودند. در میان ۴۰ صنعت بورسی نیز دیروز بیشترین خالص خرید بازیگران حقیقی در سهام زیرمجموعه گروه‌های بانک‌ها و موسسات اعتباری رقم خورد؛ به‌طوری‌که بانکی‌ها شاهد جابه‌جایی بیش از ۹۶ میلیارد تومان نقدینگی در مسیر پرتفوی حقوقی به حقیقی بودند.

سهام بانک تجارت در این روز با خالص خرید حدود ۴۰ میلیارد تومانی به سمت حقیقی‌ها همراه شد. در این میان بانک تجارت به دلیل تقاضای بالای سهامداران خرد، شاهد عرضه سهم از سوی سهامدار حقوقی بود. به‌طوری‌که ۱۵۰میلیون سهم مزبور توسط صندوق سرمايه گذاري بازارگرداني تجارت ايران عرضه شد. در همین راستا بانک صادرات نیز تداوم فروش سهم از سوی صندوق سرمايه گذاري بازارگرداني سپهرصادرات را تجربه کرد. به‌طوری‌که این صندوق بیش از ۹میلیون سهم «وبصادر» را به فروش رساند. در این میان سرمايه گذاري تدبير نیز به عنوان سهامدار عمده در بانک پارسیان به فروش ۲٫۵میلیون سهم پرداخت.

در ادامه روند خرید حقیقی‌ها در نمادهای بانکی، دو گروه حمل و نقل و پتروشیمی‌ها مورد توجه معامله‌گران خرد بازار قرار گرفتند و به ترتیب خالص خرید ۴۷ و ۴۶ میلیارد تومانی را رقم زدند.

در میان شرکت‌های بورسی نیز نماد معاملاتی گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان در اولویت خرید معامله‌گران حقیقی بازار قرار گرفت. دیروز ۱۶۸ میلیون سهم «پترول» به ارزش ۴۶ میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان در سمت حقوقی به حقیقی جابه‌جا شد. در این راستا بیش از ۵۰میلیون سهم «پترول» توسط گروه توسعه مالي مهرآيندگان به فروش رفت. این در حالی است که پتروشیمی شازند خرید یک میلیون سهم از سوی شركت سرمايه گذاري گروه توسعه ملي را تجربه کرد.

سهام شرکت حمل‌ونقل بين‌المللي خليج فارس نیز دیروز مورد توجه بازیگران حقیقی بازار قرار گرفت. در این نماد معاملاتی روز گذشته بیش از ۱۰ میلیون سهم به ارزش ۴۰ میلیارد تومان از پرتفوی حقوقی‌ها به سبد سهام معامله‌گران خرد افزوده شد. در این میان سهامدا عمده «حفارس» یعنی شركن ايثارگري ايده آل شهرآرا  که مالک ۵۶٫۵۷درصدی سهم است، به عرضه ۱۲۶میلیون سهم پرداخت.

در آنسوی بازار اما این نمادهای زیرمجموعه گروه خودرو و ساخت قطعات بودند که مورد توجه معامله‌گران عمده بازار قرار گرفتند. نمادهای زیرمجموعه این گروه در معاملات روز گذشته شاهد جابه‌جایی حدود ۱۱میلیارد تومان نقدینگی در مسیر حقیقی به حقوقی بودند. در این میان الکتریک شرق با خرید حدود ۷۰۰هزار سهم از سوی گروه سرمايه‌گذاري سايپا روبرو شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 262 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 31 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.