مکس بورس جایگزین نخست وزیر مستعفی لبنان کیست؟ - مکس بورس

نخست وزیر لبنان در حالی استعفای خود را تقدیم رئیس‌جمهور کرد که سناریوهای متفاوتی برای جایگزینی وی مطرح است. استعفای حریری پس از اعتراض‌های دو هفته مردم لبنان، دو روز پیش‌ هم از سوی رسانه‌های غربی مطرح شده بود.  

خبرگزاری‌ها: استعفای سعدالحریری، نخست وزیر لبنان به میشل عون، رئیس جمهور لبنان بعد از ۲ هفته اعتراضات مردمی ارایه شد. علیرغم استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان، دولت تا انتخاب نخست وزیر جدید، همچنان عهده دار اداره امور کشور است. سعد حریری در نامه استعفای خود خواستار شوک مثبت و تشکیل دولت جدید شد تا بتواند با چالش‌ها روبرو شود.

 سعد حریری نخست وزیر لبنان در سخنرانی خود خطاب به مردم این کشور گفت: به کاخ بعبدا می روم تا استعفای خود را به رئیس جمهور تقدیم کنم. پس از حدود دو هفته اعتراض‌ گسترده در شهرهای لبنان، سعد حریری نخست وزیر این کشور استعفای خود را اعلام کرد. ساعاتی پیشتر رویترز از قول مقامات دولت لبنان خبر داده بود که آقای حریری استعفا می‌کند.

تظاهرکنندگان دوازده روز پیش در اعتراض به طرح افزایش مالیات به خیابان‌ها آمدند اما خواسته‌های آنها وسیع‌تر بود. صندوق بین‌المللی پول از لبنان خواسته بود برای بهبود رشد اقتصادی، مالیات را افزایش دهند و ریاضت اقتصادی را در پیش بگیرند.

تازه‌ترین تحولات لبنان بعد از استعفای حریری

شبکه سعودی الحدث اعلام کرد: فؤاد المخزومی از شخصیت های سنی نزدیک به حزب الله، احتمالا مامور تشکیل کابینه خواهد شد. سمیر جعجع رئیس حزب القوات اللبنانیه از استعفای سعد الحریری نخست وزیر این کشور استقبال کرد.  ولید جنبلاط رئیس حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان: همه را به گفتگو دعوت می کنم. نمی خواهیم لبنان را در نبرد بین محورها در منطقه درگیر کنیم.  ولید جنبلاط: اگر حریری تصمیم بگیرد به نخست وزیری بازگردد، از او حمایت می کنم.  الحدث همچنین در بخش دیگری از گزارشش نوشته است: سعد الحریری نخست وزیر لبنان پس از اعلام استعفای خود، احتمالا این کشور را ترک می‌کند. در همین حال هواداران سعد الحریری با آتش زدن لاستیکها شماری از جاده ها را در بیروت بستند.

  • مشروح گزارش را هم اینجا بخوانید.
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 183 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 29 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.