مکس بورس جلسه امروز رایزنی سیمانی ها | جزییات افزایش نرخ، هفته آینده - مکس بورس

شمارش معکوس برای افزایش نرخ سیمان آغاز شد. امروز سیمانی ها با نمایندگان دولت جلسه ای دارند که در صورت توافق، جزییات افزاشی نرخ هفته آینده اعلام میشود.

عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان از احتمال نهایی شدن موضوع افزایش نرخ سیمان در رایزنی ها و جلسات امروز خبر داد و به همفکران گفته است: در صورت تعیین تکلیف این موضوع جزییات آن هفته آینده اعلام می شود.

نکته دنیای بورس: از دید فعالان بازار، افزایش نرخ سیمان قطعی است اما هنوز معلوم نیست سیمانی ها چند درصد میتوانند افزایش نرخ دهند. به نظر میرسد دولت براساس مصوبه ای که در خرداد به تصویب رساند مجوز افزایش قیمت کالاهای تولیدی داخلی را تا ۳۰ درصد مجاز دانسته اما برای بالاتر از آن فعلا برنامه ای یا تصمیمی گرفته نشده است. سیمانی ها در درخواست خود به وزارت صمت، افزایش نرخ نزدیک ۶۵ درصد را مطرح کرده اند که پایین تر از این محدوده را به نفع کارخانه ها نمیدانند زیرا معتقدند اگر کمتر از این محدوده مجوزی صادر شود، زیان تولیدکنندگان پوشش داده نمیشود و از این بابت اصرار دارند دولت در این خصوص با آن ها همکاری کنند.

وی با تاکید بر اینکه همه کارهای کارشناسی انجام شده است، گفت: افزایش نرخ سیمان قطعی است اما اینکه چه زمان و چه مقدار خواهد بود در حال بررسی و رایزنی با مسولان هستیم.

وی تاکید کرد: به زودی و ظرف روزهای اخیر این ابهامات برطرف شده و جزییات این افزایش نرخ را اعلام می کنیم.

به گفته وی تا زمانی که با وزارت صمت توافق نکنیم هیچ جزییاتی اعلام نمی شود، باید بحث های کارشناسی ما با مسولان وزارت صمت نهایی شود تا به یک نقطه نظر مشخصی برسیم. هنوز هیچ صورت جلسه ای به وزارت صنعت از طرف انجمن داده نشده است. به محض نهایی شدن این جزییات منتشر می شود اما هنوز به توافق نهایی با وزارت صنعت نرسیده ایم.

به گزارش همفکران چند روز پیش هم نامه ای در خصوص افزایش نرخ سیمان در فضای مجازی منتشر شد که دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان ضمن تکذیب آن تاکید کرده بود: این صورت جلسه مورد تائید دبیر انجمن نبوده ، تا زمانی که ما به توافق نهایی با وزارت صمت برسیم.

به گفته شیخان این نامه کاملا جعلی بوده و برای امسال هیچ صورت جلسه ای در این خصوص تنظیم نشده ، این نامه منتشر شده صورت جلسه سال گذشته و تاریخ دستکاری شده بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 247 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 9 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.