مکس بورس حتما بخوانید: شمارش معکوس برای بازگشایی « خودرو » و « خساپا » - مکس بورس

«دنیای بورس» در یک گفت‌وگوی اختصاصی به سراغ معاون سازمان خصوصی سازی رفته تا مهمترین تصمیمات جلسه هیات واگذاری خصوصی‌سازی را به طور شفاف پیگیری کند.

دنیای بورس |  در حالی‌که بازار سهام روزهای خوب خود را پشت سرمی‌گذارد سهام‌داران خودروسازان بزرگ مانند ایران‌خودرو و سایپا از رشدهای بی‌امان شاخص سهام جا مانده‌اند. اما آخرین پیگیری از سازمان خصوصی‌سازی از بازگشایی زودهنگام این نمادها خبر می‌دهد. در این میان اگر در ماه‌های گذشته سهام‌دار فملی و فولاد یا شبریز بوده باشید در شرایط کنونی در انتظار اضافه شدن سهام موسوم به جایزه به پرتفوی خود هستید.

عضو هیات عامل سازمان خصوصی‌سازی در گفتگو با «دنیای بورس» از نهایی شدن افزایش سرمایه سایپا، ایران خودرو، فولاد مبارکه، ملی مس ایران و پالایش نفت تبریز در جلسه هیات واگذاری خصوصی‌سازی خبر داد و افزود: امروز دوم اردیبهشت‌ماه، نامه ثبت افزایش سرمایه این ۵شرکت به مرجع ثبت شرکت‌ها ارسال شد. به این ترتیب مرحله نهایی در این اداره طی خواهد شد.

 ابوالقاسم شمسی جامخانه، معاون شرکت‌ها و قیمت‌گذاری بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی در گفتگو با «دنیای بورس» با اشاره به اینکه طبق قانون ، اصلاح ماده ۵ اساسنامه شرکت‌های سهامی عام از اختیارات هیات واگذاری است.، گفت: در این راستا روز گذشته جلسه هیات واگذاری تشکیل شد و با افزایش سرمایه شرکت‌های سایپا، ایران خودرو، فولاد مبارکه، ملی مس ایران و پالایش نفت تبریز موافقت کرد. به این ترتیب امروز نامه‌ای از سوی هیات واگذاری به مرجع ثبت شرکت‌ها ارسال شد.

 

افزایش سرمایه ایران خودرو

وی در ادامه توضیح داد: در حالی ایران خودرو مجمع عمومی فوق العاده خود را در ۲۷اسفندماه سال ۹۸ برگزار کرد که موضوع افزایش سرمایه در این مجمع مورد تصویب هیات مدیره «خودرو» قرار گرفت. همانطور که عنوان شد طبق ماده مزبور، باید این موضوع در هیات واگذاری بررسی می‌شد که این جلسه روز گذشته نهایی شد. به این ترتیب افزایش سرمایه ایران خودرو از مبلغ ۱۵۳۰میلیارد تومان کنونی به مبلغ ۳۰هزار و ۱۶۵میلیارد و ۶۰۶میلیون و ۸۰۰هزار تومان از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها تصویب و به مرجع ثبت شرکت‌ها ارسال شد.

 

افزایش سرمایه سایپا

شمسی جامخانه در ادامه به ثبت افزایش سرمایه سایپا اشاره کرد و گفت: مجمع عمومی فوق‌العاده سایپا نیز روز چهارشنبه، ۲۸ اسفند برگزار شد و مجمع مزبور افزایش سرمایه ۴۵۰درصدی را تصویب کرد. طبق ماده ۵ اساسنامه در این شرکت نیز باید هیات واگذاری در خصوص افزایش سرمایه مزبور تاییدیه نهایی می داد که در جلسه روز گذشته صادر شد.

به گفته این مقام مسوول، سرمایه «خساپا» از رقم ۳هزار و ۹۲۳میلیارد و ۶۶۷میلیون و ۵۰۰هزار تومان به ۱۹هزار و ۵۵۱میلیارد و ۵۵میلیون تومان افزایش خواهد یافت. این افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها خواهد بود که به مرجع ثبت شرکت‌ها ارسال شده است.

 

افزایش سرمایه فولاد مبارکه

عضو هیات عامل سازمان خصوصی‌سازی از نهایی شدن افزایش سرمایه در ادامه از نهایی شدن افزایش سرمایه شرکت فولاد مبارکه خبر داد و افزود: مجمع فوق العاده «فولاد» نیز در ۱۸دی ماه سال ۹۸ برگزار شد. طبق جلسه دیروز هیات واگذاری با افزایش سرمایه این شرکت از ۱۳هزار میلیارد تومان به ۲۰هزار و ۹۰۰میلیارد تومان موافقت شد. افزایش سرمایه مزبور از محل سود انباشته خواهد بود.

 

افزایش سرمایه فملی و شبریز

شمسی جامخانه در ادامه گفت: تایید افزایش سرمایه ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ از مبلغ  ۷۸۰۰ میلیارد تومان به ۱۰هزار و ۱۴۰میلیارد تومان از محل سود انباشته و همچنین تایید افزایش سرمایه پالایش نفت تبریز از ۳۸۸میلیارد و ۴۲۱میلیون و ۱۰۰هزار تومان به یک هزار میلیارد تومان از محل اندوخته طرح توسعه نیز از دیگر مصوبات جلسه روز گذشته هیات واگذاری بوده است.  

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 336 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.