مکس بورس حرکت آرام مس به سوی 7هزار دلار - مکس بورس

با وجود انتشار گزارش‌هایی امیدوارکننده از اقتصاد چین، برخی از فلزات پایه در معاملات شانگهای به تبع فشار ناشی از روند شناسایی سود به محدوده منفی خزیدند  و در معاملات لندن نیز فضای مبهمی بر بازار این محصولات حاکم شد. در این میان مس توانست بار دیگر به صعود خود ادامه دهد و بیش از پیش به مرز هفت هزار دلار نزدیک شود.

صبح امروز موسسه Caixin در گزارشی اعلام کرد که شاخص مدیران خرید خدماتی این کشور در ماه آگوست به رقم ۵۲/۷ واحد رسیده و بدین ترتیب با در نظر گرفتن رقم اعلامی برای شاخص بخش تولیدی در روزهای گذشته، شاخص مدیران خرید ترکیبی چین در سطح ۵۲/۴ واحد قرار گرفته است. رقم فراتر از انتظار فعالان اقتصادی  و موسسات تحقیقاتی به حساب می آید.

انتشار این خبر کمی فضای معاملات مس را در شانگهای مثبت کرد اما نتوانست جو رو به رشدی را برای دیگر محصولات به ارمغان آورد. البته باید به این نکته توجه کرد که بازار فلزات بیشتر بر روی  شاخص مدیران خرید تولیدی تمرکز می‌کند. تاثیر این شاخص نیز در روز انتشار یعنی جمعه گذشته در بازار تا حد زیادی دیده شد.

در عین حال پس از تداوم رشد فلزات در معاملات عصر روز گذشته، امروز فرآیند شناسایی سود در معاملات شانگهای و لندن فشار نسبی را ایجاد کرده  و همین امر نیز در ثبت درصدهای منفی در صبح سه شنبه تاثیر شایانی داشت. در این میان تعضیف بیش از پیش شاخص دلار معاملات صبح امروز بخشی از این جو منفی را خنثی کرد.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با رشدی ۰/۳ درصدی درصد در سطح ۶۹۳۹ دلار قرار گرفته است. این محصول در برهه‌ای از معاملات تا سطح ۶۹۴۵ پیشروی کرد. آلومینیوم با کاهشی به میزان ۰/۵ درصد در سطح ۲۱۰۷ دلار معامله می‌شود. سرب با رشدی ۰/۲ درصدی در سطح ۲۳۹۷ دلار قرار گرفته و قیمت روی با کاهش ۰/۱ درصدی در سطح ۳۲۰۱ دلار گزارش می‌شود.

در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس به میزان ۰/۸ درصد رشد کرد و روی افزایش قیمتی بسیار جزئی را پشت سرگذاشت.  سرب به میزان ۰/۹ درصد ارزان شده شده و در این میان آلومینیوم افت قیمتی ۰/۹ درصدی را تجربه کرد.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 190 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.