مکس بورس حمایت حقوقی‌های بازار در روز اصلاح شاخص - مکس بورس

معاملات امروز در حالی با اصلاح سنگین ۱۴۶۴واحدی شاخص کل بورس همراه شد که حقوقی با حمایت های خود در جمع آوری سهام، تلاش در جلوگیری از افت بیشتر داشتند؛ به طوری که در نهایت خالص خرید سهامداران عمده به ۴۴میلیارد تومان رسید.

دنیای بورس: بررسی خرید و فروش‌ها نشان می‌دهد بیشترین خرید حقوقی‌های بازار در نماد بانک صادرات بود. این نماد در حالی پس از ثبت افزایش سرمایه ۲۰۳ درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها امروز بازگشایی شد که نوسان مثبت بیش از ۱۱درصدی را تجربه کرد. در همین راستا گروه مالي سپهر صادرات به عنوان سهامدار عمده «وبصادر» ، خریدهای سنگینی در این نماد داشت. به طوریکه این حقوقی بیش از ۱۳۲میلیون سهم مزبور را خریداری کرد.

بانک خاورمیانه نیز از دیگر نمادهایی بود که در بازار امروز از حمایت سهامدار عمده برخوردار شد؛ امروز سه حقوقی شرکت یعنی سرمايه گذاري سمند ، سام الكترونيك و صندوق سرمايه‌گذاري مشترك افق كارگزاري بانك خاورمیانه در مجموع بیش از ۳میلیون و ۵۰۰هزار سهم «وخاور» را خریداری کردند. در مقابل بانک پارسیان با عرضه از سوی سهامدار عمده مواجه شد؛ به طوریکه امروز ۲۰میلیون سهم «وپارس» توسط گروه مالي بانك پارسيان به فروش رفت.

الف) شرکت‌های قندی: نمادهای گروه قندی نیز از جمله نمادهای مورد توجه سهامداران عمده در بازار امروز بودند. در این میان سرمايه‌گذاري ملي ايران به عنوان سهامدار عمده در نمادهای قند مردشت و نیشابور به خرید سهم پرداخت؛ به طوریکه ۴۰هزار سهم «قمرو» و ۳۰هزار سهم «قنیشا» را به پرتفوی خود افزود.

ب) گروه محصول‌های شیمیایی: در گروه شیمیایی نیز سرمايه‌گذاري مدبران اقتصاد به خریدهای خود در نماد گروه پتروشيمي سرمایه گذاری ايرانيان ادامه داد و امروز نیز حدود ۳میلیون سهم دیگر را به پرتفوی خود افزود. در همین راستا پتروشیمی خراسان نیز با جمع آوری ۵۰۰هزار سهمی از سوی شركت سهامي بيمه ايران روبرو شد. در نماد پتروشیمی فن آوران نیز ۵هزار سهم توسط شركت سرمايه گذاري ملي ايران خریداری شد.

ج) گروه فلزات اساسی: سهامداران عمده در بازار امروز به جمع آوری سهام فلزی نیز تمایل نشان دادند. در راس این خریدها، تقاضا برای سهام فولاد مبارکه و ملی مس ایران قرار داشت؛ به طوریکه خالص خرید حقوقی‌ها در نماد «فولاد» به ۶میلیارد تومان و در نماد «فملی» به ۵٫۶میلیارد تومان رسید. در همین راستا کالسیمین نیز با تداوم خرید از سوی سهامدار عمده روبه‌رو شد، به طوریکه سرمايه‌گذاري نوركوثر ايرانيان امروز نیز یک میلیون سهم «فاسمین» را خریداری کرد.

د) شرکت‌های معدنی: در میان نمادهای معدنی نیز توسعه ‌معادن ‌و فلزات‌ با خرید از سوی دو سهامدار عمده روبه‌رو شد. بر این اساس سرمايه‌گذاري ملي ايران و صندوق توسعه معادن وفلزات آرمان هر کدام ۵۰هزار سهم «ومعادن» را خریداری کردند. در نماد معادن منگنز ایران نیز ۲۵۰هزار سهم توسط صندوق سرمايه‌گذاري بادرآمدثابت كاردان و ۱۰۰هزار سهم دیگر نیز از سوی سرمايه‌گذاري سليم خریداری شد.

ه) شرکت‌های سیمانی: در گروه سیمانی نیز سرمايه‌گذاري وتوسعه صنايع سيمان به خریدهای خود در نماد سیمان مازندران ادامه داد و امروز نیز ۲۰۰هزار سهم مزبور را به پرتفوی خود افزود. در نماد سیمان خزر نیز سرمايه‌گذاري ملي ايران به همراه شركت سرمايه گذاري صنعت نفت به جمع آوری سهم پرداختند و در مجموع حدود ۵۰۰هزار سهم را خریداری کردند.

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 107 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 3 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.