مکس بورس خبر خوب: روزانه مبتلایان در کرونا سه رقمی شد + نگرانی اصلی ایران کجاست - مکس بورس

تعداد مبتلایان روزانه بیماری کووید ۱۹ در ایران و جهان روبه کاهش گذاشته است اما سازمان جهانی بهداشت تاکید کرده تا پایان کرونا فاصله زیادی مانده است.

 به گزارش «دنیای بورس»، کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد:

  • از دیروز تا امروز ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۹۹۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.
  • مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۱۴۷۲ نفر رسید.
  • امروز پس از ۳۶ روز، تعداد موارد جدید یا ابتلای روزانه به کووید۱۹ در کشور، به کمتر از ۱۰۰۰ مورد رسید.
  • متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.
  • مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۸۰۶ نفر رسید.
  • خوشبختانه تا کنون ۷۰۹۳۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.
  • ۳۰۱۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
  • تاکنون ۴۳۲ هزار و ۳۲۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

جهانپور در بخش دیگری از سخنانش گفت: متاسفانه از اول اسفند تا صبح امروز، ۵۰۱۱ نفر در کشور به دلیل مصرف الکل تقلبی دچار مسمومیت شدند و ۵۲۵ نفر از این مسمومین که به مراکز درمانی مراجعه کرده اند، جان خود را از دست داده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: در حاضر حاضر ۲۲۹ نفر از این مسمومیت در بخش های عادی و ۴۷ نفر در بخش مراقبت های ویژه ICU بستری هستند اما سه هزار و ۴۵۱ نفر ترخیص شده اند؛ ۹۵ نفر از مسمومین، نابینا و کم بینا شده و ۴۰۵ نفر نیز نیازمند خدمات دیالیز شده اند.

همچنین تاکنون (تا بامداد امروز) شمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در جهان به بیش از سه میلیون نفر (۳۰۱۳۸۴۰ نفر) رسید. براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی شمار بهبودیافتگان بیماری کووید ۱۹ در سراسر جهان به ۸۸۸۵۱۶ نفر افزایش یافت و ۲۰۷ هزار و نهصد نفر جان خود را از دست دادند.

 

سخنگوی وزارت بهداشت: نگرانی اصلی عادی شدن کرونا است

باشگاه خبرنگاران جوان : جهانپور در یک پیام توئیتری نوشت: نگرانی اصلی عادی شدن کرونا است اگر مردم به سمت عادی سازی بروند دچار مشکل می‌شویم.

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت در یک پیام توئیتری نوشت: ‌نگرانی اصلی، عادی شدن ‎#کرونا و استراتژی فعلی، بیماریابی گسترده با انجام جدود ۱.۵ میلیون تست از افراد مشکوک و خانواده های آنهاست.

اگر مردم به سمت عادی سازی بروند و فکر کنند بیماری تمام شده و نکات بهداشتی و ‎#فاصله‌گذاری را رعایت نکنند، مجددا دچار مشکل می شویم …

 

دستور وزیر کشور درباره اجباری شدن استفاده از ماسک و دستکش در حمل و نقل شهری

مهر نوشت : وزیر کشور گفت: خسارات محدود سیلاب ‌های اخیر به رغم وسعت بارندگی ها، نتیجه اقدامات کاملاً موثری است که پس از سیل فروردین ۹۸ در مناطق مختلف سیل خیز کشور اجرا شده است.

«عبدالرضا رحمانی فضلی» که در جمع معاونین و مدیران ارشد وزارت کشور سخن می‌گفت، با اشاره به گزارش ارائه شده در خصوص وقوع سیلاب‌های پایان سال ۹۸ و آغاز سال ۹۹، افزود: خسارات محدود سیل‌های اخیر به غم وسعت بارندگی‌ها، نتیجه اقدامات کاملاً مؤثری است که پس از سیل فروردین ۹۸ در مناطق مختلف سیل خیز کشور اجرا شده و لازم است از تلاش‌های سازمان مدیریت بحران، استانداران، وزارت نیرو، بنیاد مسکن و دیگر دستگاه‌های های اجرایی مؤثر در این زمینه تقدیر و تشکر داشته باشم.

وی اظهار داشت: علاوه بر اقدامات عمرانی و زیر بنایی بعمل آمده، افزایش آگاهی‌های عموم مردم و در کنار همه این موارد، لطف خداوند زمینه ساز این توفیق بزرگ بوده است.

وزیر کشور ضمن مرور چالش‌های اقتصادی تحمیل شده ناشی از تحریم‌ها از اواخر سال ۹۷ شامل کاهش قیمت نفت، دشوای فروش نفت، موانع موجود برای بازگرداندن منابع حاصل از فروش نفت و مشکلات ایجاد شده برای خریدهای خارجی و با توجه به اثر گذاری مجموعه این شرایط در وضعیت تورم و اشتغال و سرایت آن به کل سال ۹۸ و سپس سال ۹۹ عنوان کرد: این شرایط که آثار آن در عرصه اجتماعی، در مقاطع مختلفی دیده شد، در نتیجه شیوع کرونا تشدید و مشخصاً منجر به افزایش بیکاری در داخل کشور و همچنین بروز مشکلات برای گروهی از صاحبان مشاغل شده است.

وی در ادامه به آثار رکود جهانی ناشی از کرونا و افت بی سابقه قیمت نفت و کاهش چند درصدی نرخ رشد برخی کشورها، اشاره کرد و با تأکید بر اینکه آثار و بازتاب مجموعه این شرایط، در اقتصاد ملی ما دیده خواهد شد، خاطر نشان کرد: تمرکز حوزه‌های سیاسی اجتماعی و امنیتی وزارت کشور بر رصد دقیق این شرایط، تحلیل مؤثر و پیش بینی آثار اجتماعی آن است و ضرورت برنامه ریزی برای پیشگیری از وقوع پیامدهای غیر سازنده اجتماعی در طول سال ۹۹، از همه دستگاه‌های ملی و استانی مورد انتظار است.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود در شورای معاونین وزارت کشور، ضمن مرور روند مدیریت مقابله با کرونا از آغاز تاکنون، روند نزولی شیوع بیماری در کل کشور را امیدوار کننده دانست و بر لزوم تداوم مراقبت‌های بهداشتی در این زمینه از سوی مردم و بخش‌های مختلف تاکید کرد.

وی گفت: خوشبختانه به دلیل اتخاذ سیاست‌های صحیح از زمان آغاز این بحران، مجموعه تلاش‌های کادر درمانی کشور و بخش‌های پشتیبان آن، بیماری کرونا هم اکنون در کشور تحت کنترل است و با افزایش آگاهی‌های عمومی، امکان ادامه فعالیت بخش‌های اقتصادی کشور میسر شده است.

رحمانی فضلی همچنین با اشاره به مصوبه ستاد ملی در خصوص ضرورت استفاده از ماسک و دستکش در حمل و نقل عمومی درون شهری، به معاون عمرانی وزارت کشور دستور داد، بازه زمانی حداکثر ۴ روزه‌ای برای شهرداری‌های کلانشهرها و مراکز استان‌ها در این زمینه تعیین شود تا پس از آن، این طرح همراه با اطلاع رسانی کافی به اجرا در آید.

وزیر کشور در این نشست همچنین با اشاره به گزارش ارائه شده درباره صدور اعتبارنامه‌های منتخبین انتخابات و مراحل قانونی آغاز فعالیت مجلس یازدهم تاکید کرد: ما در وزارت کشور همچنان که با مجلس نهم و پس از آن مجلس دهم همکاری داشتیم، با رویکرد همدلی و همکاری در چارچوب قوانین و مقررات کشور و رعایت اصل تفکیک قوا، تعامل حداکثری را با مجلس یازدهم خواهیم داشت.

رحمانی فضلی در پایان این نشست، ضمن مرور سیاست‌های اقتصادی و ۳۰ اولویت وزارت کشور در این عرصه که هفته جاری به استان‌ها ابلاغ شد، به موفقیت‌های بازار سرمایه کشور اشاره و خاطر نشان کرد: رصد تخصصی تحولات بورس و آگاهی بخشی در مورد آن، حتماً لازم است اما بازار سرمایه نباید مورد هجمه و تخریب سیاسی و رسانه‌ای قرار گیرد.

 

الزام استفاده از ماسک در مترو پس از فراهم شدن زیرساخت ها

همچنین رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: استفاده اجباری از ماسک در مترو پس از فراهم شدن زیرساخت ها امکان پذیر است در غیر این صورت مترو با چالش روبرو می شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،​ دکتر علیرضا زالی در ارتباط زنده با بخش خبری ۱۸:۳۰ شبکه پنجم سیما در پاسخ به اين سوال که الزام استفاده از ماسک در مترو و معابر عمومی از چه زمانی اجباری می شود؟ افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مقرر شد افرادی که از مترو یا ناوگان عمومی استفاده می کنند حتما ماسک داشته باشند.

وی گفت: با توجه به میزان بالای تردد در مترو که تقریبا در روز گذشته بالغ بر ۵۲۰ هزار نفر از مترو استفاده کردند تامین این ماسک از طریق مترو شاید شدنی نباشد و بر همین اساس وزارت صمت مسئولیت را برعهده گرفته است که بتواند ماسک با قیمت مناسب و یارانه ای در ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله مترو عرضه کند.

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران افزود:​ قرار شد پس از فراهم شدن مقدمات با همکاری وزارت صمت و وزارت بهداشت و شهروند، ماسک ارزان در مبادی ورودی مترو میان مردم توزیع شود و اگر تدارک لازم صورت نگیرد ممکن است خود مترو هم با چالش روبرو شود.

دکتر زالی گفت: بلافاصله پس از فراهم شدن این زیرساخت ها، الزام استفاده از ماسک در مترو را شهرداری ابلاغ می کند.

وی افزود: با توجه به اینکه امکان استفاده از ماسک های پارچه ای و قابل شستشو هم وجود دارد از مردم تقاضا می کنیم این ماسک ها را خودشان تهیه کنند به ویژه که اگر پارچه ضخیم تری داشته باشد پنج تا هفت بار بعد از شستشو قابلیت استفاده را دارد به شرطی که قبل از هر بار مصرف با اتوی داغ آماده شود و این ماسک ها تا حد زیادی از میزان سرایت پذیری خودداری می کند.

 

تحقق زیرساخت های تولید بیش از ۴۰ میلیون تست تشخیص کرونا

در همین حال آقای وحید یونسی، مدیر شرکت دانش بنیان تولیدکننده کیت تشخیص کرونا؛ با حضور در تحریریه بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما با اشاره به اینکه برای تولید کیت‌های تشخیصی بیماری کووید ۱۹ با روش استاندارد مولکولی با تکنیک PCR عمل می‌کنیم، افزود: دانش تولید کیت‌های سرولوژی سابقه حدود دو دهه در کشورمان دارد و بیش از ۶۰ محصول را با استفاده از این فناوری از سال‌ها قبل تولید و عرضه کرده ایم.

وی با اشاره به تولید کیت تشخیصی کووید ۱۹ در کشورمان ادامه داد: وزارت بهداشت در حال تدوین پروتکل استفاده از این کیت هاست. آقای یونسی اضافه کرد: بیش از ۶۰ درخواست از ۶۰ کشور مانند آلمان و ترکیه داریم که در سطوح مختلف در حال مذاکره هستیم. وی اضافه کرد: قیمت فعلی ما حدود یک ششم قیمت جهانی مشابه این کیت هاست.

يونسي همچنین گفت: از ابتدای طراحی کیت تشخیص کووید ۱۹, توجهمان به تولید انبوه بود و توانستیم زیرساخت‌های تولید بیش از ۴۰ میلیون تست را محقق کنیم و پیش بینی می‌کنیم بخشی از آن را بتوانیم صادر کنیم.

آقای یونسی گفت: این محصول با همکاری چند جانبه بین شرکت‌های دانش بنیان، شتاب دهنده‌های فناوری و نهاد‌های بالادستی مانند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شد.

 

سازمان جهانی بهداشت: فاصله زیادی تا پایان کرونا مانده است

همچنین تدروس ادهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که تا پایان کرونا فاصله زیادی باقی مانده و «عمیقا نگران» تاثیر اخلال خدمات بهداشتی بر کودکان است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، ادهانوم در یک کنفرانسی خبری در ژنو گفت: تا پایان کرونا فاصله زیادی باقی است. ما راهی طولانی پیش رو داریم و کارهای زیادی باید انجام بدهیم.

وی همچنین اعلام کرد که سازمان جهانی بهداشت نگران شیوع گسترده کرونا در آفریقا، شرق اروپا، آمریکای لاتین و برخی کشورهای آسیایی است.

ادهانوم با اشاره به محدودیت‌های مرزی که در پی شیوع کرونا اعمال شده، اظهار داشت که این عامل موجب کمبود واکسن برای مقابله با بیماری‌های دیگر در ۲۱ کشور شده است.

وی در همین رابطه گفت: شمار موارد ابتلا به مالاریا در کشورهای پایین منطقه «صحرا» در آفریقا ممکن است دوبرابر شود. نباید این اتفاق رخ دهد. بنابراین، با کشورهای دیگر برای جلوگیری از وقوع آن همکاری می‌کنیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 223 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 16 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.