مکس بورس خبر مهم رئیس بانک مرکزی: عرضه سهام بانک‌ها در بورس ضرورت دارد - مکس بورس

بخشنامه رئیس کل بانک مرکزی درباره ضرورت واگذاری سهام شرکت‌های وابسته به بانکها در بورس منتشر شد. عبدالناصر همتی بر ضرورت رسیدگی به این موضوع و انتشار اوراق بدهی پرداخت.

به گزارش «دنیای بورس» عبدالناصر همتی در یادداشتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی به سه نکته درباره شرایط کنونی اشاره کرده است.رئیس کل بانک مرکزی در این یادداشت نوشت: در اجرای تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا، سیستم بانکی تاکنون بیش از ۳ /۱۹ هزار میلیارد تومان وام قرض الحسنه به خانوار‌های یارانه بگیر پرداخت کرده و درحال تدارک منابع لازم جهت اجرای مرحله دوم طرح و پرداخت تسهیلات۱۲درصدی به بنگاه‌ها و واحد‌های آسیب دیده از کرونا می‌باشیم.

 

بخشنامه بانک مرکزی: عرضه سهام بانک‌ها در بورس ضرورت دارد

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از بانک مرکزی، بخشنامه عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی درباره ضرورت واگذاری سهام شرکت‌های وابسته به بانک‌ها در بورس منتشر شد.

در بخشی از یادداشت اینستاگرامی امروز عبدالناصر همتی، درباره این موضوع آمده بود: «باتوجه به اقبال مردم به حضور در بازار سرمایه، عرضه سهام شرکتهای دولتی و بانکها و تکمیل سهام شناور شرکتهای بورسی از ضرورت های ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا و عمق بخشیدن به بازار سرمایه است. در راستاى اجرای ضوابط قانونی کاهش بنگاهدارى بانکها، بخشنامه ای را درخصوص ضرورت واگذاری سهام شرکتهای وابسته به بانکها در بورس صادر کردم. نحوه اقدام و عملکرد بانکها، شاخص مهم ارزیابی عملکرد مدیران  بانکها در همراهی با سیاستهای اقتصادی دولت است.»

بخشنامه بانک مرکزی درباره ضرورت واگذاری سهام بانک ها در بورس

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 318 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 15 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.