مکس بورس خریدهای پرحجم سهامداران خرد در نماد « تاپیکو » - مکس بورس

بورس تهران در حالی معاملات امروز را با رشد ۲۹۰۰واحدی شاخص کل سپری کرد که در این روز سهامداران خرد توانستند با خریدهای پرحجم خود، تغییر مالکیت را اختیار گرفتند.

دنیای بورس: خالص خرید حقیقی‌های بازار در معاملات امروز به حدود ۶۵میلیارد تومان رسید که بخش عمده ای از آن به جمع آوری سهام «تاپیکو» تعلق داشت؛ به طوری که امروز بیش از ۲۰میلیارد تومان نقدینگی به پرتفوی سهامداران خرد این نماد منتقل شد. در نهایت نیز تقاضای بالا برای خرید این نماد سبب شد تا صف خرید سنگین ۴۶میلیون سهمی برای آن باقی بماند.

در مقابل سهامداران عمده به حمایت از سهام سرمایه گذاری بیمه پرداخته و خالص خرید خود در این نماد را به بیش از ۸میلیارد تومان رساندند. در این میان ۲میلیون سهم «وبیمه» از سوی صندوق سرمايه گذاری بازارگردانی صبانيک خریداری شد.

الف) شرکت‌های پالایشی: رصد خرید و فروش های صورت گرفته در نمادهای پالایشی نشان از تمایل بالای سهامداران خرد به جمع آوری سهام پالایش نفت تبریز دارد؛ به طوریکه حدود ۱۱میلیارد تومان از سهام «شبریز» به پرتفوی سهامداران خرد منتقل شد. در این راستا ۷میلیون و ۶۰۰هزار سهم «شبریز» از سوی صندوق سرمايه گذاری گنجينه زرين شهر به عنوان سهامدار عمده عرضه شد. این حقوقی به عنوان سهامدار عمده در نماد پالایش نفت تهران نیز به واگذاری ۲میلیون سهم اقدام کرد.

در همین راستا پالایش نفت اصفهان نیز با واگذاری ۳۵۰هزار سهمی از سوی سرمايه‌گذاری تدبيرگران آتيه ايرانيان مواجه شد. در این میان روند عرضه ها در نماد پالایش نفت بندرعباس به مراتب سنگین‌تر بود؛ به طوریکه ۳۵میلیون سهم این شرکت از سوی سهامدار عمده یعنی بانک رفاه كارگران به فروش رفت.

ب) شرکت‌های فولادی: در میان نمادهای فولادی نیز تقاضای خرید از سوی سهامداران خرد شکل گرفت. در این میان فولاد کاوه جنوب کیش با استقبال زیادی روبرو شد که در نهایت خالص خرید حقیقی ها در این نماد به بیش از ۷میلیارد تومان رسید. بنياد مستضعفان انقلاب اسلامی به عنوان سهامدار ۱۸درصدی «کاوه»، اقدام به عرضه ۱۷میلیون سهم کرد.

ج) شرکت‌های معدنی: در میان تغییر مالکیت های صورت گرفته در نمادهای معدنی نیز، چادرملو با عرضه ۱۲میلیون سهمی از سوی صندوق سرمايه‌گذاری گنجينه زرين شهر روبه‌رو شد. در مقابل بیش از ۶هزار سهم معدنی‌ دماوند توسط شركت مهندسی كاوه پوشش بناساز خریداری شد.

د) بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری: خرید و فروش های صورت گرفته در نمادهای بانکی نشان از آن داشت که بانک خاورمیانه با عرضه و تقاضا از سوی سهامداران عمده روبه‌رو شد. در حالی امروز صندوق سرمايه گذاری مشترک افق كارگزاری بانک خاورمیانه به فروش حدود ۳میلیون سهم «وخاور» پرداخت که در مقابل بیش از یک میلیون سهم این شرکت از سوی سام الكترونيک خریداری شد.

گروه مالی بانک پارسيان نیز به عنوان حقوقی فعال در نماد بانک پارسیان یک میلیون و ۱۰۰هزار سهم این نماد بانکی را خریداری کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 141 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 4 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.