مکس بورس خرید حقوقی‌های بازار در اواسط هفته - مکس بورس

بازیگران عمده بازار سهام در روز میانی هفته با استراتژی خرید را با خالص خرید ۹۲ میلیارد تومان دنبال کردند.

دنیای بورس: معاملات امروز با تغییر مالکیت ۹۲میلیارد تومانی نقدینگی به پرتفوی معامله‌گران عمده دنبال شد. در این میان حقوقی‌های بازار تمایل زیادی به جمع‌آوری سهام پتروشیمی نوری، بانک پاسارگاد و فولاد مبارکه نشان دادند؛ به طوریکه خالص خرید حقوقی‌ها در نماد «نوری» به ۹میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان رسید.

همچنین خالص خرید حقوقی‌ها در نماد «وپاسار» و «فولاد» به ۹میلیارد تومان رسید. در این راستا موسسه صندوق بيمه اجتماعي روستائيان وعشاير نیز به عنوان سهامدار عمده در نماد «فولاد»، ۱۰میلیون سهم را خریداری کرد. در این میان فولاد خراسان نیز شاهد خرید ۵میلیون و ۷۰۰هزار سهم از سوی سرمايه‌گذاري توسعه معادن وفلزات بود.

البته در این روز بانک صادرات نیز به عنوان دیگر نماد بانکی فعال در بازار با خرید ۱۰میلیون سهم از سوی گروه مالي سپهرصادرات روبه‌رو شد. در همین راستا صندوق سرمايه گذاري بازارگرداني تجارت ايران نیز یک میلیون سهم بانک تجارت را جمع آوری کرد.

در مقابل سهامداران خرد بیشترین خرید را در نماد سایپا داشتند، امری که با انتقال ۹میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان نقدینگی به پرتفوی حقیقی‌های «خساپا» ادامه یافت. این در حالی است که ایران خودرو شاهد خرید ۵٫۵میلیون سهم از سوی شركت سرمايه گذاري ملي ايران بود.

البته ۵۰۰هزار سهم «خودرو» نیز توسط گروه مالي پارسيان به فروش رفت. سرمايه‌گذاري سمند نیز به عنوان حقوقی فعال در محورسازان ‌ايران‌خودرو به روند عرضه‌های خود در این نماد ادامه داد و امروز نیز ۵میلیون سهم دیگر را از پرتفوی خود خارج کرد.

نمادهای شیمیایی نیز عمدتا با حمایت از سوی سهامدار عمده روبه‌رو شدند؛ به طوریکه ۴میلیون سهم «پترول» توسط سرمايه‌گذاري مدبران اقتصاد خریداری شد. صندوق سرمايه‌گذاري ارزش آفرين نیز به عنوان سهامدار عمده در نماد پلي پروپيلن جم به خرید ۳۰هزار سهم پرداخت.

در این گروه لعابیران با عرضه یک میلیون سهم از سوی سرمايه‌گذاري صدرتامين مواجه شد. سرمايه‌گذاري خوارزمي نیز به عنوان حقوقی فعال در نماد پتروشیمی فن‎آوران به عرضه ۳۰۰هزار سهم پرداخت. افزون بر این، در گروه مزبور سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشيمي تأمين شاهد جابه‌جایی بلوکی سهم میان سهامداران عمده بود.

در حالی ۱۹۵میلیون سهم «تاپیکو» از سوی گروه صنعت سلولزي تامين گسترنوين عرضه شد که در مقابل سرمايه گذاري صباتامين در نقش خریدار ظاهر شد و این میزان سهم را جمع آوری کرد.

در میان نمادهای معدنی نیز توسعه ‌معادن ‌و فلزات با خرید ۲میلیون سهم توسط ‌صندوق توسعه معادن وفلزات آرمان روبه‌رو شد. سرمايه‌گذاري صدرتامين نیز دیگر نماد این بود که جابه‌جایی بلوکی توسط حقوقی‌ها را تجربه کرد؛ در این راستات ۲۰۰میلیون سهم از سوی سرمايه‌گذاري صباتامين عرضه و در مقابل توسط سرمايه‌گذاري نفت وگاز و پتروشيمي تامين خریداری شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 319 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 2 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.