مکس بورس خرید حقوقی‌ها در نماد « شپنا » - مکس بورس

اگر چه شاخص کل بورس روز سه‌شنبه با ریزش همراه بود اما رفتار بازیگران بازار نشان از تداوم حمایت آنان از بازار دارد و البته خریدهای پرحجم دیروز حقوقی‌های بازار در همین راستا ارزیابی می‌شود.

دنیای بورس: شاخص کل بورس در ادامه روند ریزشی خود، امروز نیز ۷۶۰۰واحد دیگر را از دست داد . در این میان رفتار بازیگران بازار نشان از تداوم حمایت سهامداران عمده دارد. به طوریکه حقوقی ها در بازار امروز با خریدهای پرحجم و حمایت از سهام توانستند خالص خرید ۳۸۳میلیارد تومانی را در کارنامه خود ثبت کنند.

الف) شرکت‌های پالایشی: بخش عمده‌ای از خریدهای مزبور در نمادهای پالایشی و به خصوصی پالایش نفت اصفهان بود. بر این اساس ۵۲میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان نقدینگی در مسیر پرتفوی سهامداران حقیقی به حقوقی «شپنا» جابه‌جا شد. در این میان ۱۰میلیون سهم مزبور توسط توسعه سرمايه رفاه و ۱۰میلیون سهم دیگر نیز از سوی شركت سرمايه گذاري صنايع شيميايي ايران خریداری شد.

پالایش نفت تهران نیز از دیگر نمادهای مورد توجه حقوقی‌ها در بازار امروز بود که با انتقال ۲۶٫۵میلیارد تومان نقدینگی به پرتفوی سهامداران عمده همراه شد. پالایش نفت تبریز نیز شاهد خرید ۴۰۰هزار سهم از سوی سرمايه‌گذاري هامون سپاهان بود.

ب) بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری: نمادهای بانکی نیز از جمله دیگر نمادهایی بودند که از حمایت سهامداران عمده برخوردار شدند. در این میان بانک خاورمیانه شاهد خرید بیش از میلیون سهم توسط سرمايه‌گذاري تامين آتيه مسكن و شركت سام الكترونيك بود. در همین راستا گروه مالي بانك پارسيان نیز اقدام به خرید ۴میلیون سهم بانک پارسیان کرد.

حمایت های صورت گرفته در نماد بانک تجارت به مراتب با حجم بالاتری دنبال شد؛ به طوریکه صندوق سرمايه‌گذاري بازارگرداني تجارت ايران حدود ۴۰میلیون سهم را خریداری کرد. بانک صادرات نیز شاهد خرید میلیون سهم از سوی گروه مالي سپهرصادرات و ۱۱میلیون سهم توسط صندوق سرمايه گذاري بازارگرداني سپهرصادرات جمع آوری شد.

ج) شرکت‌های فولادی: در میان نمادهای فولادی نیز حقوقی ها به خرید سهم پرداختند. در این راستا شركت سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات به عنوان سهامدار عمده در نماد فولاد خراسان به خرید ۵میلیون و ۴۰۰هزار سهم پرداخت. فولاد خوزستان نیز دیگر نماد این گروه بود که شاهد خرید ۲۰۰هزار سهم از سوی شركت توسعه ومديريت سرمايه صبا بود. مديريت سرمايه‌گذاري كوثر بهمن نیز به عنوان سهامدار عمده در نماد فولاد کاوه جنوب کیش به خریدهای خود در این نماد ادامه داد و امروز نیز ۱۰۰هزار سهم دیگر را به پرتفوی خود افزود.

در این میان فولاد مبارکه اصفهان با حمایت های بیشتری از سوی سهامداران عمده روبه‌رو شد. موسسه صندوق بيمه اجتماعي روستائيان وعشاير ، شركت توسعه ومديريت سرمايه صبا به همراه شركت توسعه سرمايه رفاه در مجموع حدود ۲میلیون سهم «فولاد» را خریداری کردند.

در این گروه ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ نیز جمع آوری سهم از سوی سهامداران عمده را تجربه کرد؛ خرید ۳۰۰هزار سهم از سوی شركت توسعه ومديريت سرمايه صبا و جمع آوری ۱۰۰هزار سهم از سوی سرمايه‌گذاري آتيه انديشان مس از جمله خریدهای صورت گرفته در نماد «فملی» بود.

د) شرکت‌های سیمانی: در میان نمادهای سیمانی نیز صندوق سرمايه گذاري آواي ثروت كيان اقدام به خرید ۵۰هزار سهم سیمان ارومیه کرد. در نماد سیمان تهران نیز سه حقوقی یعنی شركت سام الكترونيك، صندوق سرمايه‌گذاري بادرآمدثابت كوثريكم و شركت تكوين الكترونيك به خرید سهام «ستران» پرداختند و در مجموع حدود ۱۵میلیون سهم را خریداری کردند.

در همین راستا سیمان کرمان نیز شاهد خرید ۲۰۰هزار سهم از سوی سرمايه‌گذاري وتوسعه صنايع سيمان بود. خرید یک میلیون سهم سیمان مازندران از سوی سرمايه‌گذاري وتوسعه صنايع سيمان و سرمايه‌گذاري سمند از جمله دیگر خریدهای صورت گرفته در این گروه بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 114 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 3 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.