مکس بورس خیز شاخص دلار برای شکستن سقف سالانه - مکس بورس

پس از رشد نسبتا ملموس شاخص دلار در شب گذشته، این نماگر صبح امروز روندی آرام را در پیش گرفت و در سطوح فراتر از ۹۷ واحد تثبیت شد. حمایت نایب رئیس فدرال رزور از سیاست افزایش نرخ بهره در بهبود معاملات بر روی دلار تاثیر شایانی داشت.

شب گذشته ریچارد کلاریدا، نایب رئیس بانک مرکزی آمریکا در سخنانی از سیاست افزایش تدریجی نرخ بهره از سوی این نهاد حمایت و اظهار کرد که تصمیمات آتی فدرال رزور متکی به داده‌های واقعی اقتصاد خواهد بود. انتشار این خبر بار دیگر به رونق معاملات بر روی دلار آمریکا در بازار جهانی ارز منجر شد.

صبح امروز از تب و تاب معاملات کاسته شده اما کماکان شاخص دلار با رشدی محدود مواجه است. نگرانی پیرامون وضعیت برگزیت عاملی در جهت تضعیف مجدد ارزش پوند در برابر دلارآمریکا به حساب می‌آید امری که که در ورود شاخص دلار به محدوده مثبت تاثیرگذار بوده است.

امروز گزارش‌های بسیار با اهمیتی از اقتصاد آمریکا منتشر خواهد شد و نتیجه این گزارش‌ها می تواند نوسان قابل ملاحظه‌ای را در بازار ارز ایجاد کند. ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران آمار تولید ناخالص داخلی آمریکا در فصل سوم سال به اطلاع فعالان اقتصادی می رسد و در ادامه نیز گزارش فروش خانه‌های نوساز این کشور در ماه اکتبر منتشر می‌شود. ساعت ۲۰:۳۰ نیز قرار است رئیس فدرال رزور به ایراد سخنرانی بپردازد.

به این ترتیب شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز دو‌شنبه با رشدی محدود در سطح ۹۷/۳۸ واحد قرار گرفته است. این نماگر اصله خود را با سقف سال ۲۰۱۸ یعنی رقم ۹۷/۶۹ واحد باز هم کاهش داده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 179 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 5 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.