مکس بورس داروی درمان کووید _ 19 توسط ایران ساخته شد؟ - مکس بورس

وزارت بهداشت اعلام کرد از ظهر دیروز تا امروز، تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در ایران به ۳۵ هزار و ۴۰۸ نفر رسید. همچنین یک دانشمند از ساخت داروی درمان ویروس کرونا در ایران خبر داد.

به گزارش «دنیای بورس»، مسعود سلیمانی دانشمند ایرانی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به ساخت داروی درمان ویروس کرونا گفت: داروی درمان ویروس کرونا با استفاده از سلول‌های بنیادی ساخته شد، به طوری که بسیاری از پزشکان از نحوه بازخورد این دارو روی بسیاری از بیماران اعلام رضایت کردند.

وی افزود: این دارو روی بیمارانی که در فاز اول ابتلا به بیماری کرونا ویروس قرار دارند در سه مرحله نسبت به درمان کامل آنها مثبت ارزیابی شده است.  سلیمانی تصریح کرد: این دارو در فاصله زمانی ۳ تا ۶ روز در قالب سه مرحله می‌تواند بیماران مبتلا به ویروس کرونا را درمان کند.

 

شناسایی ۳۰۷۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا

به گزارش «دنیای بورس»، دکتر کیانوش جهانپور افزود: خوشبختانه تاکنون ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر از بیماران مبتلا به این بیماری، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

وی ادامه داد: متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز از وجود ۲ هزار و ۵۱۷ نفر در کشور محروم شده ایم.

سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: متأسفانه ۳ هزار و ۲۰۶ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

آقای دکتر جهانپور افزود: تا کنون بیش از ۵۷ میلیون نفر تا ظهر امروز در طرح غربالگری مقابله با کرونا، مشارکت داشته اند.

وی ادامه داد: اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا و تقویت بیماریابی، افزایش آزمایشگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای انجام آزمایش تشخیص کووید ۱۹ و البته رعایت نکردن بخشی از جامعه به توصیه‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، از دلایل افزایش تعداد موارد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور است.

وی گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی با تصویب رئیس جمهوری تا بیستم فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

سخنگوی ستاد ملی مدیریت  و مقابله با کرونا اظهار کرد: شایعه‌ها یا مطالب غیرعلمی منتشر شده و در برخی واحدهای خبری صداوسیما مبنی بر انتقال بیماری از طریق هوا مطرح شده، اما بر اساس پروتکل‌های بین المللی و اطلاعات علمی، ماسک هیچ کمکی به پیشگیری از انتقال این ویروس برای جمعیت عادی نخواهد کرد. هموطنان ما در این خصوص نگران نباشند. رعایت نکات بهداشتی که از طریق رسانه‌ها اعلام شده برای پیشگیری موثر است.

 

همچنان با روند افزایشی ابتلا به کرونا مواجهیم

دکتر علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران در ارتباط زنده با بخش خبری ۱۸:۳۰ شبکه پنجم سیما در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه افزایش معنادار تعداد مبتلایان به این بیماری در مقایسه با روز‌های گذشته چه تحلیلی دارد؟ افزود: آمار ما رو به افزایش است، زیرا بخشی از افرادی که هفته‌های پایانی اسفند مسائل بهداشتی را رعایت نکردند اکنون بیماریشان پس از اتمام دوره نهفتگی در حال بروز و کسانی که تردد‌های غیرضرور داشتند اکنون ابتلایشان بروز یافته است و افرادی هم که سفر‌های بین شهری کردند اکنون در زمان بازگشت با ابتلا برگشته اند بنابراین این آمار افزایشی دور از انتظار نیست.

وی گفت: آمار کشوری با آمار استانی همخوانی دارد و ما در همه استان‌ها افزایش مبتلایان را داریم و تا زمانی که موارد جدید در کشور گزارش شود همچنان در تب اپیدمی هستیم و وقتی موارد جدید از تعداد موارد بهبود یافته کمتر شود آن زمان تراز منفی ابتلا رخ می‌دهد.

 

راه اندازی بیش از ۹۰ آزمایشگاه در بحث کرونا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ قاسم جان بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم رونمایی از آزمایشگاه بیولوژیک سیار بسیج با تشکر از اقدام بسیج جامعه پزشکی در طراحی این آزمایشگاه افزود: بسیج از همان روز‌های نخست شیوع کرونا در کنار ما بود و برخی کشور‌هایی که قرار بود به ما ماسک و لوازم حفاظتی بدهند و پول آن را هم گرفته بودند، اما به ما هیچ چیزی ندادند و ما در روز‌های نخست درگیری، بیشترین آلودگی را در میان کارکنان درمانی داشتیم که همه به دلیل بداخلاقی این کشور‌های مدعی حقوق بشر بود.

وی گفت: ما هیچ زیرساختی برای آزمایش نداشتیم و کیت هایمان هم محدود بود که بلافاصله آزمایشگاه راه اندازی شد و امروز ۹۰ آزمایشگاه در کشور راه اندازی شده است که قابلیت انجام ۱۰ هزار مورد آزمایش در روز را دارد و این دستگاهی که امروز رونمایی شد برای جا‌هایی که امکان دسترسی به آن کم است بسیار کارساز خواهد بود.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در کنار این آزمایشگاه سیار، بسیج کمک‌های خوب دیگری در تولید ماسک به ما کرده است و ما اکنون به مرحله آرامش رسیده ایم و اکنون در هیچ بیمارستانی مشکل ماسک نداریم و حتی در دسترس مراکز سرپایی هم قرار گرفته است.

آقای دکتر جان بابایی گفت: بسیج در کنار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کار‌های بسیار بزرگی انجام داده که مورد تأیید سازمان جهانی بهداشت هم قرار گرفته است و حضور بسیج در بحث قرنطینه کردن و بیماریابی فعال و مدیریت کنترل بیماری‌ها در روستا‌ها و محلات بسیار اثرگذار بوده است.

وی افزود: ما در مواجهه و مبارزه با بیماری کرونا در برخی کشور‌ها با اقدامات خشنی مواجهیم در حالی که نیرو‌های مسلح ما و همچنین بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام با کار جمعی همدلی خوبی در کشور ایجاد کرده اند.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ما هم اکنون بر بیماری کرونا مسلط شده ایم و برای ریشه کنی آن در حال حرکت هستیم و این نشان دهنده ظرفیت‌های بالای کشورمان است.

 

رشد انفجاری ابتلا به کووید-۱۹ در آمریکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مهمترین و جدیدترین اخبار مربوط به شیوع ویروس کرونا در کشور‌های مختلف جهان و همچنین اقدامات کشور‌ها برای جلوگیری از همه‌گیری کووید ۱۹ و راه‌های مقابله با آن، به شرح ذیل است:

 

وضع اسفبار نیویورک پس از شیوع بیماری

همزمان با افزایش شمار تلفات و مبتلایان به کرونا در نیویورک، تعطیلی کامل، این شهر را که در طول شبانه روز فعال بود، در سکوت فرو برده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی، ترامپ گفته است هدفش این است که بحران تا زمان عید پاک حل شود، اما مقامات نیویورک اعلام کردند هنوز باید کار‌های زیادی برای حل این بحران انجام شود.

خبرنگار بی بی سی در گزارشی از نیویورک گفت: اکنون ساعت اوج رفت و آمد در خیابان پنجم نیویورک است. تا به حال هیچ کسی این خیابان را تا این حد خالی ندیده است. شهری که خواب نداشت، به خواب زمستانی فرو رفته است. از مردم خواسته شده است جز برای خرید مواد غذایی از خانه هایشان خارج نشوند. اما اگر کسی خانه نداشته باشد چه؟ یک گروه کمک به بی خانمان‌ها موسوم به گروه بووری Bowery، حدود ۱۰۴ سال است که به نیازمندان شهر نیویورک کمک می‌کند. با توجه به تعطیلی اقتصاد، تعداد افراد نیازمند افزایش یافته است.

وی با اشاره به دشواری حفظ فاصله افراد از یکدیگر گفت: «ما تا جایی که بتوانیم برای حفظ فاصله افراد از یکدیگر تلاش کرده و ماسک، دستکش و مواد غذایی بین افراد توزیع می‌کنیم. اما مدیریت صف‌ها بسیار دشوار است. این افراد همه شب بیرون بوده اند و منتظر دریافت نوشیدنی گرم و غذا هستند. همگی عصبی هستند و می‌خواهند زودتر نوبتشان برسد.

بنا بر اعلام شهردار نیویورک، این شهر هم اکنون کانون شیوع ویروس کرونا درآمریکاست. ۳۵ درصد کل مبتلایان در آمریکا، در این شهر هستند. همان عواملی که این شهر را به کانون فعال تجاری تبدیل کرده بود، اکنون در برابر این بیماری همه گیر بسیار آسیب پذیر کرده است.

 

تعداد مبتلایان به کرونا در لبنان به ۴۱۲ نفر رسید

وزارت بهداشت لبنان شمار مبتلایان به ویروس کرونا را در این کشور ۴۱۲ نفر اعلام کرد.

وزارت بهداشت لبنان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، تست کرونا ۲۱ نفر در شبانه روز گذشته مثبت شده و به این ترتیب تاکنون ۴۱۲ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

در این اطلاعیه آمده است: ۲۳ نفر از مبتلایان به این ویروس، بهبود یافتند و هشت نفر هم جان باخته اند.

 

تعداد مبتلایان به کرونا در هلند به ۹۷۶۲ افزایش یافت

با شناسایی ۱۱۵۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در هلند، تعداد مبتلایان به این ویروس به ۹۷۶۲ نفر افزایش یافت.

تعداد فوت شدگان براثر کرونا در هلند نیز با جهش ۹۳ نفری از دیروز، به ۶۳۹ نفر رسید. همچنین حدود ۲۹۵۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

 

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در منطقه بالکان

ابتلا به کرونا در کشور‌های منطقه بالکان همچنان رو به افزایش است و جدیدترین آمار‌ها به شرح زیر می‌باشد …

بوسنی ۲۵۴ مبتلا و ۴ نفر فوتی، کرواسی ۵۸۶ مبتلا و ۴ نفر فوتی، صربستان با ۵۲۸ نفر مبتلا و شش نفر فوتی، مونته نگرو ۸۲ مبتلا و دو نفر فوتی، مقدونیه ۲۱۹ مبتلا، کوزوو ۸۸ مبتلا، آلبانی ۱۹۷ مبتلا و ۱۰ نفر فوتی و اسلوونی ۶۳۲ مبتلا و ۹ نفر فوتی.

در بین مبتلایان کشور بوسنی و هرزگوین یک نوزاد متولد سال ۲۰۱۹ نیز به چشم می‌خورد.

 

کاهش محدودیت سفر به ووهان چین

با کاهش محدودیت‌های سفر در شهر ووهان چین به عنوان کانون اولیه شیوع ویروس کرونا، این شهر روز شنبه شاهد تردد قطار‌ها با هزاران مسافر بود که افراد را به ووهان بازگرداندند.

مسافران در بازگشت با پوشش ماسک، دستکش و لباس‌های محافظتی در ایستگاه راه آهن با نیرو‌هایی مورد استقبال قرار گرفتند که به تجهیزات ضد ویروس مجهز بودند. این مسئله یادآوری می‌کند این شهر که تازه از قرنطینه خارج شده، تا بازگشت به وضع عادی فاصله دارد.

سوئیس / ۲۳۵ مورد مرگ بر اثر کرونا

 مقامات دولت سوئیس می‌گویند از مجموع ۱۳۲۱۳ مبتلای کرونا در این کشور , ۲۳۵ نفر جان باخته اند.

 

تاکنون ۴۶ پزشک در ایتالیا بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند

گسترش ویروس کرونا در ایتالیا نه تنها تعداد قابل توجهی از شهروندان و مردم عادی که تعداد ۴۶ نفر از پزشکان را نیز در این کشور به کام مرگ فرستاده است.

 براساس اعلام تازه‌ترین گزارش سازمان پزشکی قانونی ایتالیا، لیست تعداد پزشکان یا به اصطلاح همان “سفید پوشان” بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در این کشور که بر اثر آلوده شدن به ویروس کووید-۱۹ جان باخته اند همچنان در حال افزایش است. سازمان پزشکی قانونی ایتالیا در گزارشی اعلام کرد: در مجموع، تعداد پزشکانی که تا به امروز T جان خود را بر اثر آلوده شدن به ویروس کرونا از دست داده اند به ۴۶ تن افزایش یافته است.

 

ممنوعیت تجمع بیش از ۵۰ نفر در سوئد

استفان لوون نخست وزیر سوئد در کنفرانس خبری مشترک با رئیس پلیس کشور و مسئولین سازمان بهداشت عمومی این کشور اعلام کرد از این پس و تا اطلاع ثانوی هر گونه تجمع ۵۰ نفر و بالاتر در سراسر سوئد ممنوع است.

تا پیش از این تصمیم جدید دولت برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا، سقف تعداد تجمع کنندگان ۵۰۰ نفر بود.

این قانون جدید موقت از یکشنبه این هفته اجرا می‌شود و سر پیچی از آن می‌تواند منجر به جریمه نقدی یا حتی تا شش ماه زندان برای فرد یا افراد خاطی شود.

 

بحران تجهیزات پزشکی و دروغگویی دولت آمریکا

شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارشی اعلام کرد کمبود شدید تجهیزات پزشکی، جان کادر درمانی آمریکا را در معرض خطر داده است.

واقعیت با آنچه که کاخ سفید هر روز می‌گوید مطابقت ندارد. بسیاری از پزشکان و پرستاران به خاطر مشاهده شرایط حیرت آوری که در مبارزه با این ویروس مواجه هستند، مجبور هستند جان خود را در معرض خطر قرار دهند.

 به پرستاران در ایالت نیویورک گفته شده هر ماسک را به مدت پنج روز استفاده کنند، زیرا در این زمینه کمبود وجود دارد. با این شرایط کادر درمانی که در خط مقدم قرار دارند بیمار می‌شوند.

در ادامه مدیر یکی از بیمارستان‌های آمریکا گفت: ما حدود ۴۱ فرد مبتلا به ویروس کرونا (کادر درمانی) در بیمارستان خود داریم.

گزارشگر در ادامه گفت: بسیاری از اعضای کادر درمانی در حالی با ویروس کرونا مبارزه می‌کنند که کمترین سطح تجهیزات محافظتی را هم ندارند، از جمله ماسک صورت، محافظ پلاستیکی صورت، پوشش محافظتی بدن.

گزارشگر در ادامه گفت: ذخایر (اقلام پزشکی و بهداشتی) در سراسر کشور رو به اتمام است.

آریا چاودوری، پزشک اورژانس در ایالت آریزونا گفت: می‌توانم به شما بگویم که بزرگترین نگرانی من به عنوان پزشک اورژانس در حال حاضر، کمبود تجهیزات محافظتی کادر درمانی است.

گزارشگر گفت: بزرگترین پرسشی که ما می‌شنویم این است: «ذخایر راهبردی که رئیس جمهور و دولتش از آن صحبت می‌کنند، کجاست؟»

 

حزب مخالف ترکیه خواستار اعلان فوری وضعیت فوق العاده شد

کمال قلیچداراوغلو رهبر حزب جمهوریخواه خلق ترکیه تدابیر کرونایی دولت را ناکافی دانست و خواهان اعلان هر چه سریعتر وضعیت فوق العاده و اجرای مقررات منع رفت و آمد در کشور شد.

قلیچداراوغلو با انتشار یادداشتی دولت ترکیه را به تآخیر در اتخاذ تدابیر موثر و فراگیر متهم و اعلام کرد: در نتیجه این کوتاهی کنترل و جلوگیری از گسترش کرونا ویروس تنها از راه اجرای مقررات منع رفت و آمد در کشور میسر خواهد بود.

رهبر حزب جمهوریخواه خلق ترکیه تدابیر هفت بندی دولت برای جلوگیری از گسترش کرونا ویروس را ناکافی دانست و افزود: شرایط به گونه‌ای است که به جای شعار ” در خانه بمان” باید بگوئیم “در خانه نگه دار” و اعلان وضعیت فوق العاده فراگیر و موثر اجتناب ناپذیر و خواست تمام قشر‌های جامعه است.

قلیچداراوغلو در بخش دیگری از این یادداشت خواستار افزایش ظرفیت تست کرونایی در سطح کشور شد.

 

بیمارستان‌های پاریس تخت خالی ندارند

شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: ظرفیت پذیرش بیمارستان‌های پاریس پایتخت فرانسه تکمیل شد و این بیمارستان‌ها در چند ساعت آینده، امکان پذیرش هیچ بیماری را نخواهند داشت.

همچنین شمار قربانیان اسپانیا در ۲۴ ساعت ۸۳۲ نفر افزایش یافت. شمار قربانیان ویروس کرونا در اسپانیا در ۲۴ ساعت گذشته ۸۳۲ نفر افزایش یافت و به ۵ هزار و ۶۹۰ نفر رسید.

 

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در روسیه

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در روسیه به هزار و ۲۶۴ نفر رسید.

شیب ابتلا به ویروس کرونا در روسیه همچنان در حال تندتر شدن است و در هر شبانه روز رکورد جدیدی از تعداد مبتلایان شناسایی شده در این کشور به ثبت می‌رسد.

براساس اعلام ستاد عملیاتی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در وزارت بهداشت روسیه، با شناسایی ۲۲۸ فرد جدید مبتلا به کرونا در ۲۶ منطقه این کشور، شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا به هزار و ۲۶۴ نفر رسید. براساس آمار رسمی، تاکنون ۵ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند. تعداد بهبود یافتگان هم به ۴۹ نفر رسید.

وزارت بهداشت روسیه همچنین اعلام کرد حدود ۱۸۰ هزار تن از افراد مشکوک به ابتلا، قرنطینه و تحت مراقبت و نظارت پزشکی قرار گرفته اند.

 

آمریکا از همه کشورها در جهان پیشی گرفته است

 خبرگزاری فرانسه در گزارشی از واشنگتن این سوال را مطرح کرد که چرا موارد ابتلا به کووید-۱۹ در آمریکا بیشتر از دیگر کشور‌های جهان است.

طبق آمار و ارقامی که روز جمعه مقامات بهداشتی آمریکا منتشر کردند، از اواخر ژانویه که اولین مورد ابتلا به کووید-۱۹ در آمریکا ثبت شد، بیشتر از یکصد هزار شهروند آمریکایی به این بیماری مبتلا شده اند و به این ترتیب آمریکا عنوان غم انگیز بالاترین موارد تاییدشده آلودگی به کروناویروس جدید را در جهان از آن خود کرده است.

طبق اطلاعات منتشر شده توسط مقامات آمریکایی، تا جمعه شب نزدیک به یکهزار و ششصد نفر بر اثر ویروس کرونا در این کشور جان خود را از دست داده بودند با این حال نرخ مرگ و میر ناشی از این بیماری همه گیر مهلک در آمریکا به مراتب پائین‌تر از چند کشور اروپایی است.

اما آمریکا تحت تاثیر چه عواملی به این مرحله رسیده و در این شرایط قرار گرفته و آمریکایی‌ها در ادامه باید منتظر چه شرایطی باشند؟

-تاخیر در انجام آزمایش‌های غربالگری کرونا

کارشناسان بهداشت عمومی می‌گویند هنوز اوج همه گیری کرونا در آمریکا نرسیده است، اما علل مختلفی وجود دارد که نشان می‌دهند چرا موارد ابتلا به کووید-۱۹ در آمریکا از همین حالا رشد انفجاری داشته است.

در همان آغاز شیوع ویروس کرونا در آمریکا، دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور متهم شد که وخامت بحران را جدی نگرفته است. ترامپ در آن زمان اعلام کرد شیوع محلی ویروس کرونا در کشور ” اجتناب ناپذیر” است، اما این دیدگاه کاملا مغایر با نظرات کارشناسان و مسئولان بهداشت عمومی است.

در شرایطی که شیوع بیماری کووید-۱۹ در ایالت‌های واشینگتن و کالیفرنیا در غرب آمریکا آغاز شده بود، نظام بهداشتی آمریکا برای ردیابی بیماری و شناسایی افرادی که با مبتلایان به این بیماری در تماس بوده اند در مقیاس گسترده اقدام به آزمایشات غربالگری نکرد و به همین علت کارآیی لازم را برای جلوگیری از شیوع این بیماری از خود نشان نداد.

این وضعیت موجب تاخیر در روند تشخیص موارد جدید کووید-۱۹ می‌شد.

بیست و نهم فوریه بود که اولین مورد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ در آمریکا گزارش شد در حالی که از ثبت اولین مورد ابتلا به این بیماری در آمریکا بیشتر از یک ماه می‌گذشت. آخر فوریه پس از تایید اولین قربانی کووید-۱۹ در آمریکا، دولت ترامپ محدودیت‌های موجود در انجام غربالگری کرونا را برداشت و در ادامه بخش خصوصی نیز وارد میدان شد.

-نبود یک پاسخ در سطح ملی محسوس بود

ایالت نیویورک با ثبت نزدیک به چهل و پنج هزار مورد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ و پانصد مورد مرگ و میر ناشی از این بیماری تا روز جمعه، به عنوان کانون اصلی ویروس کرونا در آمریکا شناخته می‌شود، اما آمار و ارقام مبتلایان و قربانیان این ویروس در آمریکا به سرعت تغییر می‌کند.

پس از نیویورک ایالت‌های نیوجرسی، کالیفرنیا، واشنگتن، میشیگان و ایلینویز قرار می‌گیرند و به گفته مقامات بهداشتی آمریکا تراکم نرخ ابتلا و مرگ و میر این بیماری عمدتا در شهر‌های بزرگ مثل نیویورک است.

دکتر توماس تاکید کرد:” من تصور می‌کنم که تلاش‌ها و تدابیر ناهماهنگ برای مقابله با شیوع ویروس کرونا می‌تواند ایالت‌ها و مناطق دیگری را نیز به این ویروس آلوده کند. “

دکتر گابور کلن می‌گوید از نقطه نظر علمی، این احتمال وجود دارد که به مرور و با گذشت زمان کرونا به شکل یک ویروس کمتر تهاجمی جهش پیدا کند. ضمن این که گرما و رطوبت نیز می‌تواند سرعت شیوع این ویروس را کاهش دهد.

کارشناسان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن نیز پیش بینی می‌کنند که اگر روند شیوع بیماری به همین ترتیب ادامه داشته باشد، احتمالا اوج همه گیری ویروس کرونا اواسط آوریل در آمریکا اتفاق خواهد افتاد و از ماه ژوئن شمار قربانیان این بیماری به حدود هشتاد هزار نفر خواهد رسید. طبق مدلی که کارشناسان این دانشکده تهیه کرده اند، شمار قربانیان کووید-۱۹ در آمریکا بین حداقل سی و هشت  تا حداکثر یکصد و شصت و دو هزار متغیر خواهد بود.

برای مقایسه می‌توان گفت که شیوع آنفلوآنزا در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در آمریکا جان سی و چهار هزار نفر را در این کشور گرفت.

 

شمار مبتلایان به کرونا در اتریش افزایش یافت

براساس تازه‌ترین آمار وزارت بهداشت اتریش شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به هفت هزار و هفتصد و دوازده نفر رسیده است.

طی بیست وچهار ساعت گذشته با افزایش یازده درصدی؛ هشتصد و چهل نفر به مبتلایان جدید کرونا در اتریش اضافه شدند. همچنین تاکنون شصت و هشت نفر در اتریش براثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

 

پناهجویان به حال خود رها شده اند

در بحبوحه گسترش ویروس کرونا در فرانسه، پناهجویان به حال خود رها شده و در شرایطی وحشتناک، بدون درآمد و غذا به سر می‌برند.

شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: به رغم توصیه رعایت فاصله بین افراد برای مقابله با ویروس کرونا، پناهجویان در منطقه مونتروی واقع در حومه پاریس نمی‌دانند که چطور می‌توانند به این توصیه عمل کنند. این پناهجویان از نظر بهداشتی در وضعیتی وحشتناک به سر می‌برند.

مقررات قرنطینه در مونتروی واقع در حومه پاریس رعایت می‌شود. اما پشت این دیوار‌ها یک بمب بهداشتی وجود دارد. ده‌ها مرد در کنار هم و در مکانی پرتراکم زندگی می‌کنند. برای آن‌ها امکان توصیه رعایت فاصله بین افراد وجود ندارد.

تخت‌ها تنگاتنگ کنار هم قرار داده شده اند. ۷۰ نفر در این فضا زندگی می‌کنند. اگر این وضع ادامه پیدا کند، همه مبتلا خواهند شد.

اکثر این مردان به طور غیرقانونی در فرانسه حضور دارند و به کار سیاه مشغول هستند. آن‌ها نمی‌توانند از هیچ یک از امتیازات اعطا شده از سوی دولت، بهرمند شوند.

 

پرواز‌های داخلی ترکیه محدود می‌شود

در چارچوب اقدامات ترکیه برای مقابله با کرونا، پرواز‌های داخلی این کشور از این پس با محدودیت انجام می‌شود.

بنابر اطلاعیه شرکت هواپیمایی ترکیش ایر، پرواز‌های داخلی فقط از فرودگاه‌های استانبول و آنکارا به چند فرودگاه که متعاقبا اعلام می‌شود، برقرار خواهد بود.

در همین حال رسانه‌های ترکیه از ابتلای پانزده پلیس از جمله دو مقام عالیرتبه پلیس این کشور به کرونا خبر دادند.

مبتلایان از نیرو‌های پلیس شهر‌های استانبول، ازمیر، سامسون و ریزه هستند.

 

تهدید ایتالیا به خروج از اتحادیه اروپا

شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا در آلمان افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از موسسه روبرت کخ، شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا در آلمان به ۴۸ هزار و ۵۸۲ نفر رسید. شمار جان باختگان بر اثر این ویروس در آلمان نیز به ۳۲۵ نفر رسید.

 

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در سوییس

خبرنگار خبرگزاری صداوسیما از وین گزارش داد؛ براساس آمار وزارت بهداشت سوییس شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۱۳ هزار و ۱۴۳ نفر رسیده است. تاکنون ۲۳۷ نفر براثر ابتلای به این ویروس جان باخته اند.

در سوییس تا به امروز بیش از ۹۷ هزار تست کرونا انجام گرفته است و نتایج این آزمایش‌ها نشان می‌دهد تاکنون ۱۲ درصد به این ویروس مبتلا هستند.

همچنین مرکز سلامت سوییس (اوبسان) در گزارشی اعلام کرد بیش از دو میلیون نفر از مردم سوییس که بالاتر از ۶۵ سال سن دارند و به بیماری‌هایی همچون فشار خون؛ دیابت و مشکلات تنفسی مبتلا هستند با خطر زیاد ابتلا به این ویروس روبرو هستند.

بیشترین مبتلایان و فوت شدگان در ایالت تسین سوییس هستند که نزدیک مرز ایتالیا است.

 

 تهدید متئو سالوینی به خروج از اتحادیه اروپا

“متئو سالوینی”، وزیر کشور پیشین ایتالیا ضمن توصیف اتحادیه اروپا به “لانه مار و شغال” از تاخیر و تعلل این اتحادیه در اجرای تدابیر لازم برای مقابله با شیوع بیماری همه گیر کووید-۱۹ به شدت انتقاد و تهدید کرد ایتالیا اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد.

متئو سالوینی از این که اتحادیه اروپا برای مقابله با شیوع ویروس کرونا با تاخیر و تعلل عمل کرده است، مقامات بروکسل را به خروج ایتالیا از اتحادیه اروپا تهدید کرد.

سالوینی در گفتگو با پایگاه اینترنتی affaritaliani.it تاکید کرد:” رفتار اتحادیه اروپا دیوانگی است. پانزده روز طول کشید تا اتحادیه اروپا تصمیم بگیرد که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا چه کار باید بکند، به چه کسی و چگونه کمک کند این در حالی است که در شرایط اضطراری کنونی، هر روز افراد زیادی به علت ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دهند و شاید هم فردا خیلی‌ها از فقر کشته شوند. “

پیش از این نیز “جوزپه کونته”، نخست وزیر ایتالیا از امضای سند نهایی نشست سران اروپا که به طور ویدئو کنفرانس برگزار شد خودداری کرده بود.

این نشست به تدابیری که برای مقابله با شیوع ویروس کرونا لازم است، اختصاص داشت. کونته به سران اتحادیه اروپا ده روز فرصت داد تا راهکاری مناسب برای شرایط اضطراری ناشی از شیوع ویروس کرونا پیدا کنند.

 

تلاش انگلیس برای پیشتازی در ساخت واکسن کرونا

شبکه تلویزیونی العربی گزارش داد، نخستین دز از واکسنی مؤثر که برای مقابله با ویروس کرونا ساخته شود، از طلا و نفت و سلاح نیز گران‌تر خواهد بود و آزمایشگاه‌های انگلیس در تلاشند پیشتاز ساخت چنین واکسنی باشند.

به گزارش  شماری از آزمایشگاه‌های درمانی و دانشگاهی انگلیس به شدت در تلاشند به سرعت به واکسنی برای مقابله با کرونا دست پیدا کنند. این در حالی است که انگلیس شاهد رشد فزاینده مبتلایانی است که ابتلای آنان به کرونا تأیید شده است و حتی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و ولیعهد این کشور نیز از کرونا در امان نمانده اند.

مقامات بهداشتی اعلام کردند ۱۸۵ مورد مرگ ناشی از کرونا را ظرف یک روز در انگلیس ثبت کردند که بزرگترین آمار فوتی ظرف یک روز از زمان شیوع کرونا در انگلیس است.

 

کاهش رتبه مالی آفریقای جنوبی

مؤسسه اعتبارسنجی مالی مودیز جمعه رتبه مالی آفریقای جنوبی را که اقتصادش در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا دوباره در رکود فرو رفته است، کاهش داد و در صف کشور‌هایی که سرمایه گذاری در آن‌ها پرخطر است، قرار داد.

آفریقای جنوبی که صنعتی‌ترین کشور قاره آفریقاست از بیش از یک دهه پیش در بحرانی به سر می‌برد که خود را با رشد اقتصادی ضعیف، وخامت دارایی‌های عمومی، بیکاری گسترده (۲۹.۱ درصد) و به تازگی قطع برق مکرر در کشور نشان داده است.

اقتصاد آفریقای جنوبی در سه ماهه آخر سال گذشته (۲۰۱۹) دوباره وارد رکود شد.

در کل سال ۲۰۱۹، تولید ناخالص داخلی آفریقای جنوبی تنها دو دهم درصد افزایش یافت که ضعیف‌ترین رشد از زمان بحران مالی جهانی سال ۲۰۰۸ بود.

 

تقویت تدابیر فاصله گذاری اجتماعی در استرالیا

خبرگزاری رویترز گزارش داد، استرالیا شنبه به منظور مبارزه با انتقال ویروس جدید کرونا، تدابیر سختگیرانه‌تر فاصله گذاری اجتماعی را به ویژه با تعیین جریمه‌هایی برای رعایت نکردن مقررات و بسته شدن تفریحگاه‌های ساحلی به اجرا گذاشت.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت استرالیا، چهاردهمین مرگ مرتبط با همه گیری کووید-۱۹ ناشی از ویروس کرونا و ۲۱۲ مورد جدید آلودگی به این ویروس شنبه صبح در استرالیا تأیید شد.

بیشتر موارد جدید ابتلا در ایالت‌های نیوساوت ولز و ویکتوریا به ثبت رسید و مجموع آمار آلودگی به این ویروس را در این کشور به سه هزار و ۳۷۸ مورد رساند.

میزان گسترش این ویروس در استرالیا پایین‌تر از دیگر کشورهاست، اما مقامات این کشور نگران سرعت گرفتن شیوع این بیماری هستند که به تازگی به ویژه در نیوساوت ولز و ویکتوریا مشاهده شده است، جایی که بیش از نیمی از جمعیت ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت استرالیا زندگی می‌کنند.

از نیمه شب شنبه، همه اتباع استرالیا که از سفر خارج بازمی گردند، به مدت دو هفته با هزینه دولت در هتل‌ها قرنطینه می‌شوند. نیرو‌های نظامی نیز برای کمک به اطمینان یافتن از اینکه مسافران این قانون جدید را رعایت می‌کنند، مستقر شده اند.

 

آمریکا، کانون گسترش همه گیری در جهان

شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ گزارش داد؛ آمریکا، قدرت نخست جهان، به اولین کانون گسترش ویروس کرونا در جهان مبدل شده و با بحران سلامت و اقتصادی کم سابقه‌ای دست به گریبان است.

این شبکه خبری افزود،علاوه بر بحران بهداشت و سلامت، بحران اقتصادی نیز گریبانگیر آمریکا شده است. هفته قبل بیش از ۳ میلیون نفر از کار مرخص شده اند. کشور با اخراج بی سابقه کارکنان روبروست. کنگره آمریکا با هدف خروج این کشور از بحران، برای حمایت از شرکت‌ها و افراد خاص بودجه ۲ هزار میلیارد دلاری تصویب کرد.

 

ادامه افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در میان صهیونیست‌ها

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: وزارت بهداشت اسرائیل اعلام کرد شمار مبتلایان به ویروس کرونا با ۴۲۵ نفر افزایش به سه هزار و ۴۴۰ نفر رسید.

 

قرنطینه یک روستای مرزی ترکیه با ایران

رسانه‌های ترکیه از قرنطینه شدن یکی از روستا‌های استان وان ترکیه در نزدیکی مرز ایران خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا، روستای خان محله سی از توابع شهرستان چالدران به دستور شورای بهداشت عمومی شهر چالدران با هدف جلوگیری ازگسترش کرونا قرنطینه و تمامی راه‌های ورودی این روستا توسط نیرو‌های ژاندارمری بسته شده است.

فرمانداری چالدران با انتشار اطلاعیه‌ای از اهالی این منطقه خواست برای رفع مایحتاج خود مناسب با شرایط قرنطینه‌ای رفتار و در این زمینه با ارگان‌های ذیربط همکاری کنند.

 

ثبت بالاترین میزان ابتلا در توکیو

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد:۶۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در توکیو پایتخت ژاپن ثبت شد که بیشترین میزان روزانه است.

 

بسته شدن ورودی و خروجی‌های پایتخت فنلاند

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: دولت فنلاند تصمیم گرفت برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، ورودی و خروجی‌های شهر هلسینکی پایتخت این کشور را ببندد.

 

کاهش روند گسترش بیماری در ایتالیا

شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد، کاهش روند گسترش ویروس کرونا در ایتالیا به رغم افزایش تلفات، احتمالا نتیجه قرنطینه و امدادرسانی کارشناسان خارجی بوده است.

بر اساس این گزارش، ۹۱۹ نفر در ۲۴ ساعت در ایتالیا جان باختند. از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در جهان، این آمار ​بی سابقه و یک رکورد محسوب می‌شود. با این تعداد تلفات جدید، شمار قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا به ۹ هزار ۱۰۰ نفر رسید.

گزارشگر افزود، اما به رغم همه این ها، روند ابتلا کند شده است. احتمالا قرنطینه که بیش از دو هفته پیش آغاز شد، دلیل این کاهش بوده است. البته شاید کمک کارشناسان خارجی از جمله پزشکان چینی، کوبایی و روس نیز در انی کاهش دخیل بوده اند.

مسکو کارشناسان ضد عفونی نیز به ایتالیا اعزام کرده است.

 

شمار مبتلایان از ۶۰۰ هزار نفر فراتر رفت

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از ۶۰۰ هزار نفر گذشت.

 

هشدار شهردار لس آنجلس درباره افزایش مبتلایان به کرونا

به گزارش آسوشیتدپرس، “اریک گارستی”، شهردار لس آنجلس اعلام کرد اگر همین رویه در لس آنجلس ادامه یابد، تعداد مبتلایان به کرونا در این شهر هر دو روز دو برابر شده و ظرف ۵ روز، تعداد مبتلایان در این شهر به اندازه نیویورک می‌شود.

گارستی گفت:” ما به آنجایی می‌رسیم که آن‌ها الان هستند. ما پزشکانی خواهیم داشت که تصمیمات دشوار می‌گیرند. ما در تلاشیم تا بفهمیم با این افزایش تعداد چه کنیم و چطور دستگاه اکسیژن و تخت‌های بیمارستانی را تامین کنیم. “

لس آنجلس که بیش از ۱۰ میلیون سکنه دارد، طی ۴۸ ساعت گذشته ۶۷۸ مورد جدید را ثبت کرده و تعداد مبتلایان در این شهر به ۱۵۰۰ نفر می‌رسد. بیش از ۳۶۰ نفر براثر ابتلا به ویروس کرونا در نیویورک سیتی جان باخته اند و تعداد مبتلایان به کرونا در این شهر به ۲۶ هزار نفر رسیده است.

 

 شیوع کرونا در آمریکا بدتر از ووهان است

روزنامه نیویورک تایمز روز شنبه در گزارشی نوشت؛ اگر سرعت شیوع ویروس کرونا در مناطق پرجمعیت نیویورک ادامه یابد، شیوع این ویروس در نیویورک به مراتب بیشتر از ووهان چین یا منطقه لومباردی ایتالیا می‌شود.

بر اساس این گزارش، اگر چه هیچ قطعیتی درباره ادامه روند کنونی وجود ندارد. آنچه تاکنون رخ داده را نمی‌توان برای پیش بینی مراحل بعدی درنظر گرفت. ممکن است ایجاد فاصله اجتماعی به زودی شیوع ویروس کرونا را کُند کند.

اما آنچه می‌توان گفت این است که در منطقه کلان شهر نیویورک در توقف منحنی شیوع ویروس کرونا، موفقیت کمتری حاصل شده و در این مقطع از منحنی، شیوع کرونا در نیویورک بدتر از ووهان یا لومباردی بوده است. به نظر می‌رسد برخی از مناطق کلانشهر در آمریکا نیز همین رویه را دارند.

در مراحل اولیه شیوع بیماری، ابعاد جمعیتی مهم نبود، یک فرد مبتلا احتمالا تعداد کمی را در یک منطقه کلان شهر با ۱۰۰ هزار یا یک تا ۱۰ میلیون جمعیت آلوده می‌کرد. اما همزمان با پیشرفت اپیدمی این بیماری، تعداد موارد مبتلا بر اساس جمعیت می‌تواند معیار مناسبی برای شیوع ویروس کرونا در یک جامعه باشد.

 

هر ۱۷ دقیقه یک نفر مبتلا به کرونا در آمریکا می میرد

پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک پست در گزارشی نوشت براساس آمارها، در دو روز گذشته هر ۱۷ دقیقه یک نفر براثر ابتلا به ویروس کرونا در نیویورک جان باخته است.

براساس این گزارش، در روز‌های پنجشنبه و جمعه ۸۴ نفر در شهر نیویورک براثر ابتلا به ویروس کرونا مرده اند. تا غروب جمعه شمار قربانیان ویروس کرونا از ۳۶۶ مورد در نیویورک به ۴۵۰ تن رسید.

 

کمبود تجهیزات پزشکی در انگلیس

شبکه خبری الجزیره گزارش داد: کارکنان بخش بهداشت و سلامت در انگلیس برای مقابله با شیوع کرونا، منتظر ساده‌ترین تجهیزات پزشکی هستند.

بر اساس این گزارش، دامنه شیوع ویروس کرونا در انگلیس در حال گسترش است و همزمان با آن شمار مبتلایان و فوتی‌ها هم افزایش می‌یابد.

در برابر این شرایط، همه تاکید دارند که مهمترین مسئله حفظ سلامت کارکنان بخش سلامت است که منتظر ساده‌ترین تجهیزات حفاظتی از خود هستند تا بتوانند بیماران را از مرگ نجات دهند.

پزشکان و پرستاران در انگلیس به علت توجه نکردن دولت به وضع آن‌ها به شدت ناراضی و ناراحت هستند.

کادر پزشکی در انگلیس این سوال را مطرح می‌کنند که چطور ولیعهد و نخست وزیر انگلیس توانستند تست کرونا بدهند، اما به افراد عادی و کادر پزشکی گفته می‌شود در صورتی که عوارض ابتلا به ویروس کرونا در آن‌ها ظاهر شد، خودشان را قرنطینه کنند و تست کرونا فقط مخصوص افرادی است که حال آن‌ها وخیم است.

 

مبتلا شدن ۸۶ نفر از کارکنان سازمان ملل به کرونا

سازمان ملل اعلام کرد ۸۶ نفر از کارکنان این سازمان در سراسر جهان آلوده به ویروس کرونا شده اند.

به گزارش آسوشیتدپرس ، “استفان دوجاریک”، سخنگوی سازمان ملل روز جمعه گفت اکثر کارمندان این سازمان که به بیماری کرونا مبتلا شده اند در اروپا هستند، اما تعدادی از آن‌ها نیز در آفریقا، آسیا، غرب آسیا و آمریکا فعالیت دارند.

استفان دوجاریک افزود در ژنو، شمار کارکنان مقر سازمان ملل در نیویورک کاهش یافته است و در دفتر این سازمان در ژنو تعداد کارکنان از حدود چهار هزار نفر در یک روز عادی به حدود ۷۰ نفر در روز پنجشنبه گذشته رسید.

 

حزب الله لبنان: بحران کرونا ناکامی آمریکا را بر ملا کرد

به گزارش پایگاه خبری العهد لبنان،شیخ دعموش معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان، با تاکید بر اینکه بحران کرونا باعث بر ملا شدن ناکامی آمریکا در رهبری جهان و همچنین چهره حقیقی این کشور شده است گفت: هدف از طرح حزب الله برای مقابله با بحران کرونا، جلوگیری از شیوع کرونا، کمک به مبتلایان، مقابله با پیامد‌های بحران خصوصا در زمینه‌های معیشتی و اجتماعی است.

شیخ دعموش تاکید کرد: بحران کرونا ناکامی آمریکا در رهبری جهان و همچنین چهره حقیقی این کشور و دولت آن را بر ملا کرده است، بحران کرونا نشان داد آمریکا در نهایت استکبار، خودبرتر بینی، سوء استفاده، وحشی گری، خودخواهی، سردرگمی، ناتوانی و نقطه مقابل تصویری خیالی است که در گذشته از انسانیت، قدرت، توانمندی، امکانات و برتری خود بر کشور‌های جهان نشان داده بود.

معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان خاطر نشان کرد: رئیس جمهور آمریکا رئیس بیزاری و خودخواهی در جهان است و با عملکرد خود در این بحران نشان داد فاقد کمترین میزان از اصول و ارزش‌ها و احساسات انسانی است، وی نزدیکترین متحدان خود نظیر ایتالیا و اسپانیا را رها کرد و کمکی به آن‌ها نکرد و بر ادامه محاصره و تحریم‌های ایران که با پیامد‌های شیوع کرونا مبارزه می‌کند پافشاری کرد.

 

انتشار اوراق قرضه در چین برای حمایت از اقتصاد

یک رسانه دولتی در چین گزارش داد چین کسری بودجه خود را افزایش می‌دهد و اوراق قرضه ویژه‌ای را برای حمایت از اقتصاد خود که با همه گیری کووید-۱۹ به شدت تضعیف شده است، منتشر می‌کند.

این طرح به نظر می‌رسد طرح احیای گسترده را مانند آنچه که برای مقابله با بحران مالی سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹ به اجرا گذاشته شد، منتفی می‌کند.

همه گیری بیماری کووید -۱۹ ناشی از ویروس جدید کرونا که تبعات سنگینی برای تولید و عملکرد شرکت‌ها به همراه داشت، عملا ماه فوریه با قرنطینه شدن صد‌ها میلیون چینی در خانه خود، کشور را به تعطیلی کشاند. هیچ جزییاتی در مورد این طرح منتشر نشده است.

 

توقف کامل پرواز‌های خارجی در ترکیه

خطوط هوایی ترکیه (ترکیش ایر) همه پرواز‌های خارجی خود را متوقف کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی تی آر تی ترکیه، بلال اکشی مدیر عامل خطوط هوایی ترکیه با اعلام این مطلب افزود: از ساعت ۲۳:۵۹ دقیقه امروز پرواز‌های داخلی نیز فقط از استانبول و آنکارا به مقصد چند شهر بزرگ انجام خواهد شد.

خبر دیگر حاکیست راه آهن ترکیه نیز همه سفر‌های قطار‌های سریع السیر و منطقه‌ای را غیر از دو قطار مرمره در استانبول و پایتخت در آنکارا متوقف کرد.

مسافرت‌های بین شهری با اتوبوس نیز منوط به دریافت مجوز از استانداری‌های شده است.

 

نماینده آمریکا: بسته اقتصادی سنا شرم آور است

“الکساندریا اوکازیو-کورتز”، نماینده دموکرات ایالت نیویورک روز جمعه در نشست مجلس نمایندگان، بسته کمک اقتصادی دو تریلیون و ۲۰۰ میلیارد دلاری را که اوایل هفته در سنا تصویب شد ”شرم آور“ خواند و آن را ”بزرگترین بسته نجات اقتصادی شرکت ها“ در تاریخ آمریکا دانست.

کورتز در نشست مجلس نمایندگان برای بررسی این بسته پیشنهادی گفت: من نماینده یک منطقه در شهری هستم که بیشترین تلفات بیماری را در کشور داشته است. در منطقه کوئینز شهر نیویورک، فقط در بیمارستان المهرتز، در یک شب، ۱۳ نفر جان خود را از دست دادند. اگر کاری نکنیم، واقعیت امروز منطقه، آینده‌ای است که در انتظار کشور است. کارکنان بیمارستان‌ها تجهیزات محافظ ندارند. ما دستگاه‌های اکسیژن که ضروری است، نداریم. ما باید با چشمان باز این طرح را بررسی کنیم. چیزی که اکثریت سنا برای تصویب آن مبارزه کرد، یکی از بزرگترین بسته‌های نجات اقتصادی شرکت‌ها با کوچکترین شروط ممکن در تاریخ آمریکاست. این شرم آور است.

 

گسترش سریع ویروس کرونا و افزایش شدید بیکاری در آمریکا

نتایج نظرسنجی خبرگزاری رویترز و موسسه ایپسوس که روز جمعه منتشر شد, نشان می‌دهد، از هر چهار آمریکایی یک نفر به دلیل شیوع کرونا شغل خود را از دست داده است.

بر اساس این گزارش، با شیوع ویروس کرونا تقریبا از هر چهار آمریکایی یک نفر از کار اخراج بیکار و یا به مرخصی فرستاده شده است و این در حالی است که اکثر آمریکایی‌ها از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه خواهان آن هستند که به منظور مقابله با شیوع کرونا توقف فعالیت‌های اقتصادی به رغم تاثیری که بر اقتصاد کشور داشته است همچنان ادامه یابد.

 

افزایش شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا

به گزارش پایگاه اینترنتی نیوز بریک که شمار قربانیان و مبتلایان به کرونا را به صورت جهانی منتشر و به روز رسانی می‌کند، شمار جان باختگان ویروس کرونا در آمریکا به ۱۷۴۴ نفر و بهبودیافتگان به ۸۹۴ نفر و شمار افراد مبتلا به ۱۰۴ هزار و ۴۱۳ نفر افزایش یافته است.

براساس این آمار، بیشترین مبتلایان و آمار مرگ ناشی از کرونا در نیویورک است.

تاکنون ۶۰۵ نفر در نیویورک براثر ابتلا به کرونا مرده اند و ۴۶ هزار و ۹۴ نفر هم مبتلا شده اند.

در نیوجرسی نیز با ثبت ۱۰۸ مورد مرگ، هشت هزار و ۸۲۵ مورد مبتلا ثبت شده است.

در کالیفرنیا نیز از چهار هزار و ۸۸۵ مبتلا به ویروس کرونا تاکنون ۱۰۲ نفر جان خود را از دست داده اند.

در واشنگتن نیز سه هزار و ۷۲۳ نفر به کرونا مبتلا شده اند و ۱۷۵ نفر نیز مرده اند.

میشیگان نیز سه هزار و ۶۵۷ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند و ۹۲ نفر براثر این بیماری درگذشته اند. در ماساچوست نیز

سه هزار و ۲۴۰ ابتلا و ۳۵ مورد مرگ ثبت شده است. فلوریدا نیز با سه هزار و ۱۹۸ مورد ابتلای و ۶۰۲ مورد مرگ و ایلینویز نیز با ثبت سه هزار و ۲۶ مبتلا و ۳۴ مورد مرگ در رتبه‌های بعدی هستند.

 

درماندگی کادر‌های پزشکی آمریکا برای نجات کرونایی‌ها

شبکه تلویزیونی العربی گزارش داد: آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در آمریکا، اخطار دهنده است و کادر‌های پزشکی این کشور نیز در تلاش‌ها برای نجات جان کرونایی‌ها درمانده شده اند.

به گزارش این شبکه‏‏ آمریکا ظرف چند روز در صدر کشور‌هایی قرار گرفت که کرونا در آن‌ها شیوع یافته است. مؤسسه جان هاپکینز با ثبت ۳۵۴ مورد مرگ ظرف ۲۴ ساعت و ثبت حدود ۱۸ هزار مبتلا به کرونا ظرف ۲۴ ساعت یک رکورد زنی کرونایی کرده است. همین موضوع آمریکا را به تماس با چین برای مبادله مهارت مجبور کرد.

در این گزارش آمد است که آمریکا صدر نشینی را دوست دارد و برای آن تلاش می‌کند، اما شاید این بار این صدرنشینی را برای رقیبش در شرقی‌ترین نقطه جهان یعنی چین آرزو می‌کند همان کشوری که کرونا با سرعت تمام، طی کرد و به آمریکا رسید.

 

کمک مالی جوکوویچ و فدرر برای غلبه بر بیماری جهانی

دو فوق ستاره تنیس جهان برای کمک به مبارزه با بیماری کرونا کمک مالی در نظر گرفتند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، راجر فدرر تنیسور سوئیسی و برنده ۲۰ گرنداسلم جهان اعلام کرد مبلغی بیش از یک میلیون دلار برای کمک به هموطنان خود در مبارزه با بیماری کرونا به عنوان آسیب زننده‌ترین بحران دهه‌های اخیر اهدا کرده است.

مبلغ دقیق کمک مرد شماره یک سابق جهان یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار اعلام کرد.

دیروز همچنین در بلگراد صربستان، نوواک جوکوویچ مرد شماره یک حال حاضر تنیس جهان ۱.۱ میلیون دلار برای کمک به تجهیز مراکز درمانی و خرید دستگاه‌های کمک تنفسی در صربستان کمک کرد.

جوکوویچ ۳۲ ساله که در ماربیای اسپانیا و در شرایط قرنطینه به سر می‌برد، گفت: «کمک ما برای امید به زندگی است و می‌خواهیم با این دستگاه‌ها جان بسیاری را نجات دهیم.»

 

ابتلای یک نماینده دیگر کنگره آمریکا به کرونا

خبرگزاری رویترز گزارش داد، “مایک کلی”، نماینده جمهوریخواه از ایالت پنسیلوانیای آمریکا روز جمعه نتیجه آزمایش کرونای خود را مثبت اعلام کرد.

مایک کلی در بیانیه‌ای اعلام کرد نشانه‌هایی خفیف مشابه آنفلوانزا در وی ظاهر شده و به دستور پزشکش آزمایش کرونا انجام داده که نتیجه آن مثبت بوده است.

مایک کلی پنجمین عضو کنگره آمریکاست که نتیجه آزمایش کرونای وی مثبت بوده است.

 

افزایش ۲۰ درصدی مبتلایان به کرونا در هند

خبرنگار صداوسیما از دهلی نو گزارش داد، جدیدترین آمار وزارت بهداشت هند نشان می‌دهد تعداد مبتلایان به کرونا دراین کشور بیش از ۲۰ درصد رشد داشته است.

بر اساس این گزارش، روز جمعه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در دومین کشور پرجمعیت جهان ۷۲۴ نفر بود، اما اکنون به ۸۷۳ نفر رسیده است.

در بین این افراد چهل و هفت تبعه خارجی هستند. تاکنون ۷۹ نفر از بیمارستان مرخص شده و ۱۹ نفر نیز ج

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 287 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 26 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.