مکس بورس درباره امکان تمدید تحریم ایران | بورل: با خروج ترامپ، امریکا عضو برجام نیست - مکس بورس

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته امریکا دیگر عضو برجام نیست زیرا ترامپ از معاهده خارج شده اما به عنوان عضو سازمان ملل می‌تواند خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران شود.

به گزارش «دنیای بورس» به نقل ازخبرگزاریها، جوزپ بورل در مصاحبه ای با رادیو آزاد اروپا با اشاره به خروج ترامپ از برجام گفت: آمریکا دیگر عضو برجام نیست اما به عنوان یکی از اعضای سازمان ملل متحد می‌تواند خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران شود.

وی افزود: آمریکا از آن زمان به بعد در هیچکدام از جلسات برگزارشده در چارچوب این توافق شرکت نکرده و گویا تمایلی به ادامه مشارکت ندارد. ممنوعیت‌های مربوط به فروش سلاح به ایران به موجب مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل از  ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ برداشته خواهد شد. دولت ترامپ اعلام کرده از تمامی ابزارهایی که در اختیار دارد برای جلوگیری از اتمام این تحریم و تمدید آن استفاده خواهد کرد.

بر اساس این گزارش،دولت آمریکا تنها می‌تواند امیدوار به جلب حمایت فرانسه، بریتانیا و آلمان به عنوان سه عضو اروپایی برجام باشد. چین و روسیه به عنوان دو عضو دارای حق وتو در شورای امنیت به احتمال زیاد با هر گونه تلاش از سوی آمریکا برای تمدید این تحریم‌ها مخالفت خواهند کرد.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه هم در این خصوص اعلام کرده: علی‌رغم فشارها و تلاش‌های آمریکا،تحریم‌های تسلیحاتی ایران به موجب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل قابل تمدید نخواهد بود. آمریکا پیش از اینکه درباره بندهای قطعنامه ۲۲۳۱ برای توسل به اهداف سیاسی صحبت کند، ابتدا باید به اجرای کامل برجام بازگردد.

 

موضع فرانسه درباره رفع تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران: به برجام و قطعنامه پایبندیم

همچنین وزارت خارجه فرانسه در واکنش به تلاش‌های اخیر آمریکا برای جلوگیری از رفع تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران گفته که پاریس به مفاد برجام و قطعنامه شورای امنیت پایبند خواهد بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 272 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 15 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.